RECENZIA: ONE PIECE World Seeker, Straw Hat Luffy opäť ničí nepriateľov!

Anime a Manga! To je obrovský svet plný príbehov a postáv, ktoré miluje množstvo ľudí na celej zemeguli a One Piece je jedným z najznámejších svetov, ktoré poznajú takmer všade. Stačí ísť na nejaký anime alebo komiksový festival a s istotou narazíte na niekoho prezlečeného za postavu menom Straw Hat Luffy. Dokázali však vývojári pri tvorbe hry World Seeker vyťažiť maximum zo slávy One Piece?

RECENZIA: Final Fantasy XV: Episode Ardyn alebo ako sa z Ježiša stal Satan

Pohnuté osudy muža menom Ardyn Lucis Caelum, o ktorých rozpráva posledný kúsok zložitej skladačky Final Fantasy XV, nenechajú na konci ani jedno oko suché. O Final Fantasy XV si môžeme myslieť čokoľvek a po práve aj negatívne veci, ak ale dôjde na hlavného záporáka, každý musí spozornieť, zastaviť svoj hnev a len spokojne pokývať hlavou na znak uznania. Počas hrania základnej hry som o ňom párkrát zaváhal, no teraz, keď už máme odkryté všetky karty, môžem bezpečne vyhlásiť, že Ardyn je jedným z najlepších záporákov v celej histórii série Final Fantasy.

RECENZIA: Kingdom Come Deliverance - Band of Bastards DLC, keď v kraji musia robiť poriadky žoldnieri

DLC pre Kingdom Come: Deliverance máme už niekoľko. Tie prvé dve boli určite zaujímavé, až takú revolúciu však do hry nepriniesli. To najnovšie, ktorého sme sa dočkali prednedávnom, sa nazýva Band of Bastards. Podarí sa bande žoldnierov konečne priniesť poriadny sťahovateľný prídavok?

RECENZIA: SPINTIRES: MUDRUNNER je zabahnená zábava so silnými mašinami a s pesimistickou atmosférou á la S.T.A.L.K.E.R.

Dostali sme možnosť pozrieť sa pod podvozok hry, ktorá kladie dôraz na ovládanie poriadnych strojov a dokonca sme vďaka nej boli až po uši v bahne. Reč je o Spintires: MudRunner, ultimátnej verzii nezávislého titulu Spintires, ktorý sa dá označiť za veľký hit medzi simulátormi. Konkrétne sa mi do rúk dostala verzia American Wilds Edition, ktorá obsahuje aj trojicu rozšírení. Pod podvozok som sa pozrel iba základnej hre, ktorá hráčovi ponúka netradičný zážitok. Netradičný je z dôvodu, že sa neocitnete na ceste, ale na off-road povrchu a mnohokrát skončíte v bahne.

Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm - Recenzia

Predstavte si svet, v ktorom sú najodvážnejšími bojovníkmi Francúzi, najlepšími diplomatmi Mongoli, ako prví do vesmíru leteli Maori a svojou kultúrou to všetko ovládli Aztékovia. Nereálne? Nuž, možno, ale v Civilization VI je to taká bežná hra. Legendárna ťahová stratégia prišla pred tromi rokmi so šiestym dielom a najnovšie sa pýši datadiskom Gathering Storm, ktorému sme sa v recenzii pozreli na zúbky.

Farming Simulator 19 - Recenzia

Farming Simulator 19 - Recenzia

V zimnom počasí sa na hráčov vyrútilo ďalšie pokračovanie obľúbenej série Farming Simulator. V tomto období sú už polia buď zamrznuté, alebo pokryté bielou pokrývkou a je evidentné, že farmári sa musia venovať príprave na ďalšie obdobie zberu svojich plodín. Nám, hráčom, však nič nebráni starať sa o svoj statok aj cez zimné mesiace práve s novou hrou. Fanúšikovia na Farming Simulator 19 čakali ako farmári na plody práce a v recenzii si priblížime, či hra splnila očakávania.

Jagged Alliance: Rage! - Recenzia

Jagged Alliance: Rage! - Recenzia

Mládenec prichádza k vŕbe, smutne sa zrkadliacej v polozamrznutom močiari. Prišiel jej zase niečo šepkať ako obvykle každú noc: „Moja milá vŕba, už som tu zas. Poď, poriadne sa k tebe pritisnem. Ty moja vŕbenka milená, zase som ti prišiel všetko povedať. Viem, aká si múdra a všetko si pamätáš. Pred nejakými dvadsiatimi rôčkami si mi múdro poradila, že nejaká neznáma hra Jagged Alliance 2 od Síroteku je krása, ktorej nie je medzi stratégiami rovno. Ako vždy si mala pravdu, bola to fakt lahôdka. Trvalo to, ale časom sa táto hra stala kultovou a hrám ju dodnes na mojom predraženom šrotíku. Kamaráti z THQ Nordic si veľmi dobre pamätali, ako som ju už vtedy v dvadsiatom storočí mal rád a tak mi poslali hotovú verziu novuškej Jagged Alliance: Rage!. Prišla mi len pred pár dňami cez Gabenov parostroj a ja som sa k tebe, múdra vŕba, prišiel teraz upokojiť, pretože som z toho taký vyradovaný, že už zo mňa tečie ušami adrenalín.“

Mutant Year Zero: Road to Eden - Recenzia

Fanúšikovia hier s ťahovými bojmi v štýle X-COM majú tento rok poriadne žne. Dočkali sa už niekoľkých titulov, ktoré potrápili ich mozgové bunky, ako boli napríklad Phantom Doctrine či Warhammer 40 000: Mechanicus. Svojou troškou prispeli aj bradaté dámy zo Švédska, ktoré ponúkli ťahový hybrid v post apokalyptickom titule Mutant Year Zero: Road to Eden.

Loria - Recenzia

Loria - Recenzia

V roku 1994 sa na franšíze Warhammer a „novej vlne“ RTS (real-time stratégií) zviezla aj dovtedy relatívne neznáma firma Blizzard. Vytvorili produkt, respektíve značku, ktorá má už dnes legendárny status vďaka svojim online nástupcom (Heroest of the Storm a World of Warcraft) pod menom Warcraft. Hra mala prvky nielen top-down RTS, ale aj dungeon crawlerov, ktoré boli ešte viac rozvinuté o rok v druhej časti a v roku 2002 naplno v tretej, ktorá sa vlastne stala základom pre moby, pretože už sa odkláňala k trendu hry so špecializovanými hrdinami.

Shapeshifting Detective - Recenzia

Shapeshifting Detective - Recenzia

Už veľmi dlho, takmer od druhej polovice 90. rokov, som sa nestretol s hrou založenou na naračnej technike FMV (full motion video). Je to taká naračná technika, ktorá je založená na vopred nahratých videosúboroch, ktoré buď prezentujú dej (či informácie) v cutscénach, alebo priamo tvoria hernú zložku. V takom prípade môžeme už hovoriť o interaktívnom filme, ktorý má svoje prakorene v kine (napr. československý film z roku 1967: Kinoautomat: Člověk a jeho dům, ešte tu bol pokus v 80. rokoch: seriál Rozpaky kuchaře Svatopluka, v hlavnej úlohe s Jozefom Dvořákom, ktorý kopíroval princíp pôvodného Kinoautomatu, ale hlasovalo sa pomocou svietenia v domácnostiach - ergo na základe zvýšenej spotreby elektriny - tento spôsob je dodnes považovaný za kontroverzný z hľadiska kontrolovania populácie veľkých sídlisk).

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry - Recenzia

Keby mi niekto ešte pred pár rokmi povedal, že si v roku 2018 zahrám pokračovanie klasickej hry Leisure Suit Larry, vysmial by som ho. No čo osud nechcel, nemeckí vývojári z CrazyBunch sa rozhodli, že takéto pokračovanie spravia. Otázkou však ostáva, v akom stave sú dnes point&click adventúry a či stále majú čo ponúknuť. Teda, má pokračovanie Larryho vôbec čo ponúknuť súčasnému hernému publiku?

The Bard’s Tale 4: Barrows Deep - Recenzia

Tridsať rokov je dlhá doba. Veď aby aj nie, nechýbalo by veľa a bola by tá doba staršia než som ja sám. Aj keď som pri závere dovtedajšej trilógie dungeonov, The Bard’s Tale, už bol na tomto svete, nevedel som o nej, samozrejme, nič. Vlastne som nevedel nič o ničom. Viete, ročný capart sa radšej hrá s tým malým medzi nohami, než aby ho zaujímalo, že kdesi ohrozuje malé prístavné mestečko, Skara Brae, nejaký pološialený démon Tarjan. Vtedy som mal, povedzme že, ehm, iné záujmy.

Football Manager 2019 - Recenzia

Football Manager 2019 - Recenzia

Zatiaľ čo FIFA sa dá považovať za mainstreamovú športovú hru, séria Football Manager je určená najmä zarytým futbalovým fanúšikom, pre ktorých je dlhá analýza štatistík a dumanie nad správnou taktikou tým pravým relaxom. Aké novinky priniesol ročník 2019? Pokračuje séria v trende zlepšujúcej sa prístupnosti pre nových a menej skúsených hráčov?