RECENZIA: Argonus and the Gods of Stone je bezzubá adventúra, ktorá sa stratila v čase

Pokiaľ ide o počítačové hry, grécke mýty a báje nie sú obzvlášť vyhľadávaným artiklom. Spomínam si na starší, no skvelý Titan Quest, krvavú sériu God of War, moderný Assassin’s Creed Odyssey a v súčasnosti vyvíjanú stratégiu A Total War Saga: Troy. Kde sú však ďalšie hry? To už fakt nikoho nezaujímajú osudy neohrozeného Herkula? A čo tak malicherná bohyňa Héra, ktorej intrigy tak často špatia Olymp? Je hádam mocný Poseidon už len relikvia času, ktorá sa neustálym bičovaním morského prílivu pomaly rozpadla v piesočné zrnká? Našťastie sa do Grécka rozhodli zasadiť svoju najnovšiu adventúru vývojári zo štúdia Zojoi, ktorí sa pred piatimi rokmi blysli fantastickým remakom klasiky Shadowgate. Hoci slovo našťastie nie je tak úplne na mieste.

RECENZIA: Age of Wonders: Planetfall - Ťahových stratégií nikdy nie je dosť

Ešte jeden ťah a spať. To poznáte, nie? Hlavné kúzlo ťahových stratégií na čele s Heroes of Might & Magic či Civilization ani po viac ako dvoch desiatkach rokov nestratilo na sile, práve naopak. Z času na čas sa pripomenie prostredníctvom nových titulov. My sme sa pozreli na Age of Wonders: Planetfall, sci-fi pokračovanie doteraz fantasy série.

RECENZIA: Stygian - Čierny deň prišiel do Arkhamu

Na hry venované svetu Lovecrafta mám veľkú slabosť. Na svete ich nie je príliš veľa. Vždy ma preto zaujmú a minimálne sa pozriem, ako vyzerajú a či dýchajú tou správnou atmosférou. Keď som sa dopočul o hre Stygian, ktorá má navyše „oldschool“ RPG prvky, ani chvíľku som neváhal a túto hru som si jednoducho musel zahrať. Pýtate sa, či stojí za to? Tak potom čítajte ďalej.

RECENZIA: The Surge 2 je kvalitnou a poctivou Soulovkou

Hoci žáner Souls hier, subžáner definovaný náročnými akčnými RPG titulmi Demon’s Souls a Dark Souls, už dnes nie je také terno, aké bolo pred rokmi (keď podobné hry vychádzali ako na bežiacom páse), stále sa o neho zaujímajú niektoré herné spoločnosti a udržiavajú ho nažive. Rozhodne medzi ne patrí aj nemecké štúdio Deck13 Interactive, ktoré sa dostalo do povedomia práve titulom z tohto žánru - Lords of the Fallen. Nebola to zlá hra, no minimum inovácií oproti vyššie spomenutým Souls hrám ju odsúdilo na život vo večnom šedom priemere. Avšak čo nevidieť vyšiel ich druhý pokus, The Surge, ktorý zanechal fantasy a prechádzajúc do sci-fi priniesol aj kopec zaujímavých RPG mechanizmov.

RECENZIA: Final Fantasy VIII - Remastered je dôkazom toho, že nás má Square Enix za idiotov

Moje stretnutie s príbehom mladého vojenského kadeta Squalla Leonhearta a spoznanie jeho osudu ponímajúceho nielen boj proti prastarému nebezpečnému zlu ohrozujúceho svet, ale taktiež aj jeho vnútorný boj proti sebe samému, považujem za to najlepšie zo všetkého, čo ma počas môjho hráčskeho obdobia postihlo. Na rozdiel od iných, pre mňa sa nestala tou najlepšou Final Fantasy, ktorú som okúsil ako prvú, keďže tak nejako to býva pravidlom, ale až tá, ktorú som hral ako druhú v poradí. Final Fantasy VIII – moja najobľúbenejšia hra všetkých čias.

RECENZIA: Gibbous - A Cthulhu Adventure nie je žiadnou mačkou vo vreci

Ak spojíte Lovecrafta, transylvánsku mytológiu a tradičnú kreslenú 2D grafiku, získate buď totálny nezmysel, alebo – ako v tomto prípade – naozaj, naozaj podarený príbeh plný kultistov, hovoriacej mačky a jedného mimoriadne stereotypného detektíva.

RECENZIA: FIA European Truck Championship, pretekárska hra s kamiónmi, ktorá je aj zábavná?

Mám rád pretekárske hry. Takmer od malička som k nim inklinoval a jedna z prvých hier vôbec bola Pole Position, ktorú som hrával ešte na DOS-e. V posledných rokoch na poli počítačov aj konzol nastal taký veľký pokrok, že si môžu hráči užívať takmer fotorealistickú grafiku, no skoro vždy mi pri nových tituloch niečo chýba či vadí. Či už ide o rýchly nástup rutiny, stále častejšie zakomponovanie „surprise mechanics” ako nutnosť vylepšovať svoje autá alebo jednoducho rozpoltenie, keď hra nevie, či sa má správať arkádovo, alebo simulačne, čo sa týka jazdného modelu. Len nedávno som si skúsil užiť titul MotoGP 19, a hoci som musel zhodnotiť, že ide o fajn titul pre naozajstných fajnšmekrov a milovníkov motorie, nebol som ním nijako unesený. Tentokrát u mňa pristál kľúč ku hre FIA European Truck Racing Championship. Pretekárska hra s ťahačmi kamiónov. Na čo som sa to zase raz nechal nahovoriť?

RECENZIA: The Elder Scrolls Online - Elsweyr rozhodne „nie je na draka“!

Kto by to bol povedal, že draky zo Skyrimu mi niekedy budú tak chýbať? Najnovšia príbehová kapitola v The Elder Scrolls Online je síce o týchto majestátnych, inteligentných a... počkať, to už zasa myslím na Alduinovu bandu!

RECENZIA: MotoGP 19, len pre naozajstných fanúšikov

Vôňa spálenej gumy, zvuky motorov vytočených vysoko nad 10 tisíc otáčok znejúcich ako nahnevané sršne a všadeprítomné napätie vďaka ostrí noža, ktoré delí géniov v sedlách nadupaných strojov od pádu a potupy. Presne také pocity sa, aspoň mne osobne, spájajú s pretekárskou sériou MotoGP a šialencami, ktorí neváhajú osedlať neskutočne rýchle a výkonné motorky, aby si zmerali sily so svojimi protivníkmi. Čo ale robiť, keď nie je človek natoľko bohatý alebo nebojácny, aby si na takýto stroj sadol v reálnom svete, no stále si chce užiť čosi z tejto atmosféry? Odpoveď samozrejme prináša štúdio Milestone, ktoré mnoho fanúšikov pretekárskych hier sleduje už dlhé roky.

RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance - A Woman’s Lot, to najlepšie zo sveta Kingdom Come prišlo na záver!

Na začiatku bola hra. Teda, základná hra Kingdom Come, ktorá priniesla dlhé hodiny zábavy a hrania. Potom tvorcovia odhalili „road mapu“. Tá nám ukazovala, akých rozšírení sa hráči do roku 2019 dočkajú, a že ich bolo celkom dosť! From the Ashes, The Amourous Adventures of Bold Sir Hans Capon, Band of Bastards a na záver A Woman’s Lot. Ani sme sa nenazdali a nastal rok 2019. Posledné DLC je tu a otázkou ostáva, či bude stáť za to.

RECENZIA: Starlink: Battle for Atlas je milé vesmírne dobrodružstvo, ktoré zabíja jednotvárnosť

Vesmír, interdimenzionálne cestovanie, hyperpriestorové skoky, vesmírni slizáci, ktorí chcú získať nadvládu nad galaxiami a na druhej strane dobráci, snažiaci sa udržať rovnováhu. Nekončiace odveké súboje dobra a zla zažívame dennodenne vo všetkých príbehoch, no a ja mám práve pre tie vesmírne slabosť. Ako si teda počínal Starlink: Battle for Atlas vo svojej vesmírnej odysei?

RECENZIA: Operencia: The Stolen Sun je nádhernou hrou s niekoľkými neobrúsenými hranami

Ani som len netušil, že maďarská mytológia môže byť taká krásna. Dôvodom tohto zistenia je iste fakt, že som sa o ňu vlastne ani nikdy nezaujímal, hoci to ani nie je tak celkom moja vina. Je potrebné si totiž priznať, že pre našinca sú báje Maďarov všeobecne veľmi vzdialené, a to aj napriek tomu, že sú to naši susedia a zdieľame vyše tisícročnú spoločnú históriu. Nechcem ale príliš zachádzať do politiky či spomínať určitú časť dejín, kedy to medzi národmi nebolo ako z rozprávky. Radšej sa do jednej krásnej rozprávky spolu prenesme.