Call of Duty: Black Ops 4 - Recenzia

Call of Duty: Black Ops 4 - Recenzia

Séria Call of Duty je tu s nami už pekných pár rokov. Kto si ešte pamätá jej prvé časti, dozaista so mnou bude súhlasiť, že práve tie patrili k tomu najlepšiemu, čo sme mohli kedy hrať. Všetko to začalo druhou svetovou vojnou a časom sa celý dej pomaly, ale isto presúval k moderným konfliktom. Dej zasadený do súčasnosti si však vyžaduje aj novodobý prístup. A tak sa vývojári posledného dielu série rozhodli, že vsadia úplne všetko na jednu kartu – na kartu s krycím názvom multiplayer.

Deep Sky Derelicts - Recenzia

Deep Sky Derelicts - Recenzia

Keď ste boli deti, aké boli vaše sny o budúcom povolaní? Pochybujem, že ste chceli byť profesionálni gameri, ale čo tak požiarnici alebo smetiari! Aj ja som túžil mať pod stromčekom krásne smetiarske auto... A moje sny sa naplnili. Žiaľ, len vo virtuálnej, alternatívnej a navyše procedurálne generovanej budúcnosti.

Unavowed - Recenzia

Unavowed - Recenzia

Prichádza najnovší počin od neúnavných udržiavateľov klasického adventúrneho žánru Wadjet Eye Games menom Unavowed pri živote, aby svetu ukázal, že point-and-click adventúry tu stále sú a treba s nimi rátať aj naďalej. Lepšiu hru na „útok proti mainstreamu“ si vývojári ani nemohli priať, keďže Unavowed je parádnou adventúrou a vyzretým dospelým titulom, ktorý vás prenesie do súčasného New Yorku s melancholickou až depresívnou aurou noir detektívok 80. rokov, keď v spoločnosti vládla samota, odcudzenie sa a ťaživá saxofónová linka hrala niekde v pozadí.

Shadows Awakening - Recenzia

Shadows Awakening - Recenzia

Pokračovanie veľkolepej ságy zo sveta kacírskych kráľovstiev. Táto fantazijná sága začala už v roku 2004 spolu so vznikom košického herného štúdia Games Farm, ktorého tím už mal skúsenosti s vývojom hier. Tie vyvrcholili, keď sa pustili na bojové pole fantasy titulov. Prvotinou developerov pod značkou Games Farm bola v roku 2004 hra Kult: Heretic Kingdoms. Už Kult priniesol mnoho inovácií. Tvorcovia použili unikátne elementárne RPG elementy, ako napríklad systém schopností: Attunementov, liečenia pomocou Blood Pointov a podobne. Súbežne priniesli prvýkrát koncept Dreamworldu, ktorý sa v hre Shadows s podtitulom Heretic Kingdoms pretransformoval na Shadowrealm. To bolo v roku 2014. Spoločnosť Games Farm však medzičasom vytvorila viac ako 20 hier prakticky pre všetky core platformy. Spolupracovali aj s veľkými spoločnosťami, ako Activision, Ubisoft a s ďalšími. Avšak problémy s pôvodným vydavateľom Shadows spôsobili, že vyšla len prvá kniha alebo kapitola, ak chcete.

State of Mind - Recenzia

State of Mind - Recenzia

Ako napísať recenziu na hru, ktorej hrateľnosť sa dá opísať jednou vetou, no bez toho, aby ste prezradili čo i len náznak hlavnej zápletky a pointy príbehu, na ktorom celá tá hra stojí, pričom by recenzia mala byť dlhšia ako len jeden krátky odstavec. Verte, že táto otázka ma máta viac než situácia, v ktorej sa ocitol Richard Nolan v najnovšej hre od adventúrnych špecialistov Daedalic Entertainment.

Tanglewood - Recenzia

Tanglewood - Recenzia

Titul Tanglewood ma hneď po oznámení značne zaujal. Na dnešnú dobu netradičná hra, celá naprogramovaná tak, ako sa v dávnych časoch robili hry. Navyše plne hrateľná aj na konzole Sega Mega Drive. Dokáže však Tanglewood prekonať čas a priniesť zaujímavú hrateľnosť a mechaniky aj na súčasné pomery?

Guacamelee! 2 - Recenzia

Guacamelee! 2 - Recenzia

Prvé Guacamelee vyšlo v roku 2013 a dodnes patrí medzi najlepších zástupcov moderných 2D metroidvánií. V čase vydania prvého dielu Guacamelee vyčnievalo z radu svojimi skvelými mechanikami, unikátnym zasadením, no najmä s ním súvisiacou osobitou vizuálnou identitou a humorom. Toto všetko nepochybne po svojom predchodcovi zdedil aj druhý diel. Za päť rokov sa toho však mnoho zmenilo a trh je oveľa viac zasýtený žánrovo podobnými počinmi nezávislých štúdií. Iba v posledných týždňoch vyšli Chasm a Dead Cells a o pár dní vychádza nový obsah do Hollow Knighta. Dokáže v takejto konkurencii druhý diel obhájiť reputáciu svojho predchodcu?

The Banner Saga 3 - Recenzia

The Banner Saga 3 - Recenzia

Kto by kedy povedal, že hra Banner Saga, ktorá vyšla v roku 2014 z útrob kampane na Kickstarter, bude takým úspešným fenoménom. A tiež, že si ju navyše obľúbi také množstvo hráčov po celom šírom svete. Ruku na srdce, no tejto hernej sérii sa nedá toho veľa vyčítať. A práve preto si museli dať vývojári ohromný pozor pri poslednom, treťom pokračovaní, aby nesklamali fanúšikov. A či sa im to podarilo alebo nie, to sa dozviete v tejto recenzii.

Moonlighter - Recenzia

Moonlighter - Recenzia

Moonlighter spája žánre roguelike dobrodružných hier so simulátorom obchodovania. Navonok nudný prvok tak prináša osvieženie do dnes už bežného receptu na hru. Hráči majú teda za úlohu nielen preskúmať smrtonosné jaskyne plné pokladov, ale následne ich aj dobre predať a zvelebiť tak priľahlé mesto.

The Crew 2 - Recenzia

The Crew 2 - Recenzia

Zem, vzduch, voda, spojte sa! Nie, toto nie je alchýmia, ale pokus vydavateľstva Ubisoft a štúdia Ivory Tower o revolúciu na poli pretekárskych hier označenú, ako už meno recenzie napovedá, titulom The Crew 2. Vzali si vývojári ponaučenie zo zmiešaných reakcií na prvý diel? Ponúka The Crew 2 naozaj takú veľkú revolúciu, akú Ubisoft sľúbil? Je možné, že sa zrodila budúcnosť arkádových pretekárskych hier?

The Awesome Adventures of Captain Spirit - Recenzia

Square Enix nám ešte pred pár týždňami na E3 predstavil hru The Awesome Adventures of Captain Spirit. Všetci so zatajeným dychom sledovali, aké nové dobrodružstvo nás čaká. To však ešte nikto netušil, že táto hra vyjde už v júni a navyše bude úplne zadarmo. The Awesome Adventures of Captain Spirit je akýmsi prequelom k prichádzajúcej hre Life is Strange 2 (LiS 2), ktorá vyjde už tento september. Zaujmú nás však dobrodružstvá kapitána Spirita natoľko, aby sme si spomínanú hru zakúpili?

State of Decay 2 - Recenzia

State of Decay 2 - Recenzia

Hoci sú survival hry na ústupe a do popredia sa derie multiplayerový žáner Battle Royale, tvorcovia hier o prežitie sa nevzdávajú a aj tento rok nám prinášajú nové survival hry. State of Decay 2 má byť navyše ťahákom Microsoftu a mal by priniesť veľké množstvo zábavy. Podarí sa to tomuto krvavému titulu?

Frostpunk - Recenzia

Frostpunk - Recenzia

Po krátkej odmlke sa 11 bit studios opäť vracia. Nejde im však len o to, aby nás zabavili, chcú nám najmä ukázať, že hry môžu priniesť aj vážnu tému hodnú zamyslenia. Ak ste hrali ich predchádzajúci počin This War of Mine, istotne mi dáte za pravdu, že hra skutočne srší vážnou atmosférou. Ba čo viac, z hry sála miestami toľko depresie a smútku, až vás donúti zamyslieť sa nad každým vaším rozhodnutím. Titul Frostpunk dostal za úlohu kráčať v rovnakých šľapajach ako jeho predchodca, no zároveň by mal priniesť trochu odlišnejšiu tému. Podarí sa mu to?

Q.U.B.E. 2 - Recenzia

Q.U.B.E. 2 - Recenzia

Keď v roku 2011 vyšiel prvý Q.U.B.E, išlo o skutočne vynikajúcu hru, ktorá sa podobala na známy Portal od spoločnosti Valve. Mala iba jediný problém – dej. Ako sa s týmto problémom popasovali vývojári pri tvorbe druhého dielu? Odpoveď na vás čaká v nasledujúcich riadkoch.

Sea of Thieves - Recenzia

Sea of Thieves - Recenzia

Pred niekoľkými mesiacmi sme mali možnosť zahrať si beta verziu hry Sea of Thieves. V tom čase sme celá redakcia slintali blahom a hru sme si naozaj užívali. Prešlo však pár mesiacov a do sveta bola vypustená finálna verzia tohto námorno-pirátskeho produktu. Ak ste zvedaví, či stojí za to oprášiť hák a naleštiť kormidlo, určite čítajte ďalej.

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - Recenzia

Objavujte, expandujte, využívajte zdroje a zničte súperov. 4X stratégie sú už desaťročia pre množstvo hráčov tým pravým orechovým. Medzi priekopníkov tohto žánru patrí aj legendárna séria Civilization, v ktorej máte pod palcom celú civilizáciu od jej prvých krokov až po dobu modernú. Rok a pol od vydania šiesteho dielu prichádza aj prvý datadisk Rise and Fall a my sme sa mu v recenzii pozreli na zúbok.