RECENZIA: The Elder Scrolls Online - Elsweyr rozhodne „nie je na draka“!

Kto by to bol povedal, že draky zo Skyrimu mi niekedy budú tak chýbať? Najnovšia príbehová kapitola v The Elder Scrolls Online je síce o týchto majestátnych, inteligentných a... počkať, to už zasa myslím na Alduinovu bandu!

RECENZIA: MotoGP 19, len pre naozajstných fanúšikov

Vôňa spálenej gumy, zvuky motorov vytočených vysoko nad 10 tisíc otáčok znejúcich ako nahnevané sršne a všadeprítomné napätie vďaka ostrí noža, ktoré delí géniov v sedlách nadupaných strojov od pádu a potupy. Presne také pocity sa, aspoň mne osobne, spájajú s pretekárskou sériou MotoGP a šialencami, ktorí neváhajú osedlať neskutočne rýchle a výkonné motorky, aby si zmerali sily so svojimi protivníkmi. Čo ale robiť, keď nie je človek natoľko bohatý alebo nebojácny, aby si na takýto stroj sadol v reálnom svete, no stále si chce užiť čosi z tejto atmosféry? Odpoveď samozrejme prináša štúdio Milestone, ktoré mnoho fanúšikov pretekárskych hier sleduje už dlhé roky.

RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance - A Woman’s Lot, to najlepšie zo sveta Kingdom Come prišlo na záver!

Na začiatku bola hra. Teda, základná hra Kingdom Come, ktorá priniesla dlhé hodiny zábavy a hrania. Potom tvorcovia odhalili „road mapu“. Tá nám ukazovala, akých rozšírení sa hráči do roku 2019 dočkajú, a že ich bolo celkom dosť! From the Ashes, The Amourous Adventures of Bold Sir Hans Capon, Band of Bastards a na záver A Woman’s Lot. Ani sme sa nenazdali a nastal rok 2019. Posledné DLC je tu a otázkou ostáva, či bude stáť za to.

RECENZIA: Starlink: Battle for Atlas je milé vesmírne dobrodružstvo, ktoré zabíja jednotvárnosť

Vesmír, interdimenzionálne cestovanie, hyperpriestorové skoky, vesmírni slizáci, ktorí chcú získať nadvládu nad galaxiami a na druhej strane dobráci, snažiaci sa udržať rovnováhu. Nekončiace odveké súboje dobra a zla zažívame dennodenne vo všetkých príbehoch, no a ja mám práve pre tie vesmírne slabosť. Ako si teda počínal Starlink: Battle for Atlas vo svojej vesmírnej odysei?

RECENZIA: Operencia: The Stolen Sun je nádhernou hrou s niekoľkými neobrúsenými hranami

Ani som len netušil, že maďarská mytológia môže byť taká krásna. Dôvodom tohto zistenia je iste fakt, že som sa o ňu vlastne ani nikdy nezaujímal, hoci to ani nie je tak celkom moja vina. Je potrebné si totiž priznať, že pre našinca sú báje Maďarov všeobecne veľmi vzdialené, a to aj napriek tomu, že sú to naši susedia a zdieľame vyše tisícročnú spoločnú históriu. Nechcem ale príliš zachádzať do politiky či spomínať určitú časť dejín, kedy to medzi národmi nebolo ako z rozprávky. Radšej sa do jednej krásnej rozprávky spolu prenesme.

RECENZIA: Guard Duty je jednou z najzbytočnejších hier vytvorených na Kickstarteri

Priznám sa, že som si Guard Duty predstavoval ako niečo úplne iné, než to, čo sa z toho nakoniec vykľulo. Očakával som komorný príbeh o ťažkostiach ležérneho strážcu kdesi na stredovekom hrade. Strážcu, ktorý si rád vypije, pošpásuje so ženami a na ktorého sa lepia problémy ako spodky na spotený zadok počas horúceho letného dňa. Namiesto toho som sa však dočkal nevýrazne napísaného a plocho prezentovaného príbehu o spočiatku ležérne sa tváriacom strážcovi, ktorého jediným problémom je záchrana sveta. Pozrieme sa aj do budúcnosti vzdialenej na tisíc rokov. To nikdy neveští nič dobré. Aspoň pre hráča...

RECENZIA: Close to the Sun predstavuje vzlet a pád Ikara, v tomto prípade Nikolu Teslu

Nová hororová hra Close to the Sun je v poradí už štvrtým výtvorom spoločnosti Storm in a Teacup, ktorej politikou je okrem iného aj priniesť hráčovi zážitok. Sami sú vášnivými hráčmi a pri tvorbe hier sa riadia svojimi inštinktmi. Zasiahli tento raz do čierneho?

RECENZIA: Blood: Fresh Supply, béčkový retromasaker sa vracia

Ktorá strieľačka z 90. rokov bola vašou obľúbenou? Bolo ich naozaj neúrekom a dnes už môžeme všetky považovať za klasiky. Mnohým hráčom ale utkvela v pamäti najmä hra Blood so svojím lovecraftovským štýlom a neľútostnými jatkami zombíkov a inej hávede. Zahrali by ste si ju opäť?

RECENZIA: Dissidia Final Fantasy NT je priemerná bojovka zabitá plytkým obsahom

Je o mne známe, že jednou z mojich najobľúbenejších sérií vôbec je Final Fantasy. Zamiloval som sa do nej na prvé pohnutie analógovej páčky. Stále si vybavujem ten moment (a pocit), keď Zidane Tribal zoskočil na palubu vzducholode a pri nádhernom vŕzganí o seba sa trejúcich drevených trámov som sa s ním pohol v úplne tmavej izbe a šiel som zapáliť sviečku. Miestnosť sa rozjasnila a mne sa v tej chvíli rozjasnilo srdce. To sú presne také chvíle, ktoré s vami ostanú až do konca života.

RECENZIA: A Plague Tale: Innocence, sila rodinného puta

Priznám sa, že som spočiatku k hre A Plague Tale: Innocence pristupoval pomerne vlažne, aj keď prvý oznamujúci trailer vyzeral sľubne. Predsa len, štúdio Asobo, ktoré za hrou stojí, má v portfóliu menej významné tituly – predovšetkým herné adaptácie filmov od Pixaru, ako napríklad Ratatouille, WALL-E, Up, či Toy Story 3. Tieto hry až takú veľkú dieru do sveta neurobili, no príbeh Amicie a Huga je už iná šálka kávy.

RECENZIA: Whispers of a Machine alebo keď vám stroje začnú šepkať

Hoci point & click adventúry už nepatria do mainstreamu video-herného sveta a prím v tomto žánri začali hrať skôr indie vývojári, aj tak majú neustále čo povedať! Dôkazom je aj novinka Whispers of a Machine, ktorá nám rozpovie neuveriteľný príbeh z nádherného sveta v budúcnosti.

RECENZIA: ONE PIECE World Seeker, Straw Hat Luffy opäť ničí nepriateľov!

Anime a Manga! To je obrovský svet plný príbehov a postáv, ktoré miluje množstvo ľudí na celej zemeguli a One Piece je jedným z najznámejších svetov, ktoré poznajú takmer všade. Stačí ísť na nejaký anime alebo komiksový festival a s istotou narazíte na niekoho prezlečeného za postavu menom Straw Hat Luffy. Dokázali však vývojári pri tvorbe hry World Seeker vyťažiť maximum zo slávy One Piece?

RECENZIA: Final Fantasy XV: Episode Ardyn alebo ako sa z Ježiša stal Satan

Pohnuté osudy muža menom Ardyn Lucis Caelum, o ktorých rozpráva posledný kúsok zložitej skladačky Final Fantasy XV, nenechajú na konci ani jedno oko suché. O Final Fantasy XV si môžeme myslieť čokoľvek a po práve aj negatívne veci, ak ale dôjde na hlavného záporáka, každý musí spozornieť, zastaviť svoj hnev a len spokojne pokývať hlavou na znak uznania. Počas hrania základnej hry som o ňom párkrát zaváhal, no teraz, keď už máme odkryté všetky karty, môžem bezpečne vyhlásiť, že Ardyn je jedným z najlepších záporákov v celej histórii série Final Fantasy.

RECENZIA: Kingdom Come Deliverance - Band of Bastards DLC, keď v kraji musia robiť poriadky žoldnieri

DLC pre Kingdom Come: Deliverance máme už niekoľko. Tie prvé dve boli určite zaujímavé, až takú revolúciu však do hry nepriniesli. To najnovšie, ktorého sme sa dočkali prednedávnom, sa nazýva Band of Bastards. Podarí sa bande žoldnierov konečne priniesť poriadny sťahovateľný prídavok?