Mutant Year Zero: Road to Eden - Recenzia

Fanúšikovia hier s ťahovými bojmi v štýle X-COM majú tento rok poriadne žne. Dočkali sa už niekoľkých titulov, ktoré potrápili ich mozgové bunky, ako boli napríklad Phantom Doctrine či Warhammer 40 000: Mechanicus. Svojou troškou prispeli aj bradaté dámy zo Švédska, ktoré ponúkli ťahový hybrid v post apokalyptickom titule Mutant Year Zero: Road to Eden.

Loria - Recenzia

Loria - Recenzia

V roku 1994 sa na franšíze Warhammer a „novej vlne“ RTS (real-time stratégií) zviezla aj dovtedy relatívne neznáma firma Blizzard. Vytvorili produkt, respektíve značku, ktorá má už dnes legendárny status vďaka svojim online nástupcom (Heroest of the Storm a World of Warcraft) pod menom Warcraft. Hra mala prvky nielen top-down RTS, ale aj dungeon crawlerov, ktoré boli ešte viac rozvinuté o rok v druhej časti a v roku 2002 naplno v tretej, ktorá sa vlastne stala základom pre moby, pretože už sa odkláňala k trendu hry so špecializovanými hrdinami.

Shapeshifting Detective - Recenzia

Shapeshifting Detective - Recenzia

Už veľmi dlho, takmer od druhej polovice 90. rokov, som sa nestretol s hrou založenou na naračnej technike FMV (full motion video). Je to taká naračná technika, ktorá je založená na vopred nahratých videosúboroch, ktoré buď prezentujú dej (či informácie) v cutscénach, alebo priamo tvoria hernú zložku. V takom prípade môžeme už hovoriť o interaktívnom filme, ktorý má svoje prakorene v kine (napr. československý film z roku 1967: Kinoautomat: Člověk a jeho dům, ešte tu bol pokus v 80. rokoch: seriál Rozpaky kuchaře Svatopluka, v hlavnej úlohe s Jozefom Dvořákom, ktorý kopíroval princíp pôvodného Kinoautomatu, ale hlasovalo sa pomocou svietenia v domácnostiach - ergo na základe zvýšenej spotreby elektriny - tento spôsob je dodnes považovaný za kontroverzný z hľadiska kontrolovania populácie veľkých sídlisk).

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry - Recenzia

Keby mi niekto ešte pred pár rokmi povedal, že si v roku 2018 zahrám pokračovanie klasickej hry Leisure Suit Larry, vysmial by som ho. No čo osud nechcel, nemeckí vývojári z CrazyBunch sa rozhodli, že takéto pokračovanie spravia. Otázkou však ostáva, v akom stave sú dnes point&click adventúry a či stále majú čo ponúknuť. Teda, má pokračovanie Larryho vôbec čo ponúknuť súčasnému hernému publiku?

The Bard’s Tale 4: Barrows Deep - Recenzia

Tridsať rokov je dlhá doba. Veď aby aj nie, nechýbalo by veľa a bola by tá doba staršia než som ja sám. Aj keď som pri závere dovtedajšej trilógie dungeonov, The Bard’s Tale, už bol na tomto svete, nevedel som o nej, samozrejme, nič. Vlastne som nevedel nič o ničom. Viete, ročný capart sa radšej hrá s tým malým medzi nohami, než aby ho zaujímalo, že kdesi ohrozuje malé prístavné mestečko, Skara Brae, nejaký pološialený démon Tarjan. Vtedy som mal, povedzme že, ehm, iné záujmy.

Football Manager 2019 - Recenzia

Football Manager 2019 - Recenzia

Zatiaľ čo FIFA sa dá považovať za mainstreamovú športovú hru, séria Football Manager je určená najmä zarytým futbalovým fanúšikom, pre ktorých je dlhá analýza štatistík a dumanie nad správnou taktikou tým pravým relaxom. Aké novinky priniesol ročník 2019? Pokračuje séria v trende zlepšujúcej sa prístupnosti pre nových a menej skúsených hráčov?

Project Warlock – Recenzia

Project Warlock – Recenzia

Vraví sa, že vraj do tretice všetko dobré. Iní zas vravia: „Trikrát a dosť!“. Toto je, či vlastne bol, pre mňa taký malý test, koľko indie hier ešte znesiem. Už som si pomaly začal pripadať ako Indieana Jones z pôvodnej filmovej trilógie Georgea Lucasa a mal ma čakať „chrám skazy“.

My Memory of Us - Recenzia

My Memory of Us - Recenzia

Vždy ma zaujímali dve veci: dejepis a počítačové hry. A bavia ma aj dodnes. Evidentne aj dizajnérov. Mnohí z nich využívajú historické udalosti, viac či menej konkrétne alebo globálne, ako pozadie či „backstory“ pre svoje výtvory. Samozrejme, najatraktívnejšia téma je a bude 2. svetová vojna. Poľské štúdio Juggler Games, tvorené veteránmi herného biznisu, spojilo tieto moje hobby do svojho, treba povedať, indie produktu. Hra sa volá My Memory of Us a nebudem vás naťahovať, je to naozaj indie „behačka“. Zámerne použijem termín behačka, lebo v hre sa naskáčete minimálne. Ale o tom až potom.

Valkyria Chronicles 4 - Recenzia

Valkyria Chronicles 4 - Recenzia

Druhá svetová vojna je vďačným námetom videohier už od počiatku ich vzniku. Hráči sa vďaka nim môžu dostať priamo do deja najhoršieho bojového konfliktu všetkých čias, v ktorom ľudská dôstojnosť padala až na to najhlbšie dno a hodnota človeka sa merala viac štatistikou úmrtnosti než krásou bytosti a citov. Občas sa ale na pochmúrnosti tejto neblahej kapitoly našich dejín pozrú niektorí tvorcovia videohier aj z trochu netradičnejšej strany, teda z pozitívnejšieho hľadiska – ako to bolo napríklad u tvorcov série Valkyria Chronicles.

Call of Duty: Black Ops 4 - Recenzia

Call of Duty: Black Ops 4 - Recenzia

Séria Call of Duty je tu s nami už pekných pár rokov. Kto si ešte pamätá jej prvé časti, dozaista so mnou bude súhlasiť, že práve tie patrili k tomu najlepšiemu, čo sme mohli kedy hrať. Všetko to začalo druhou svetovou vojnou a časom sa celý dej pomaly, ale isto presúval k moderným konfliktom. Dej zasadený do súčasnosti si však vyžaduje aj novodobý prístup. A tak sa vývojári posledného dielu série rozhodli, že vsadia úplne všetko na jednu kartu – na kartu s krycím názvom multiplayer.

Deep Sky Derelicts - Recenzia

Deep Sky Derelicts - Recenzia

Keď ste boli deti, aké boli vaše sny o budúcom povolaní? Pochybujem, že ste chceli byť profesionálni gameri, ale čo tak požiarnici alebo smetiari! Aj ja som túžil mať pod stromčekom krásne smetiarske auto... A moje sny sa naplnili. Žiaľ, len vo virtuálnej, alternatívnej a navyše procedurálne generovanej budúcnosti.

Unavowed - Recenzia

Unavowed - Recenzia

Prichádza najnovší počin od neúnavných udržiavateľov klasického adventúrneho žánru Wadjet Eye Games menom Unavowed pri živote, aby svetu ukázal, že point-and-click adventúry tu stále sú a treba s nimi rátať aj naďalej. Lepšiu hru na „útok proti mainstreamu“ si vývojári ani nemohli priať, keďže Unavowed je parádnou adventúrou a vyzretým dospelým titulom, ktorý vás prenesie do súčasného New Yorku s melancholickou až depresívnou aurou noir detektívok 80. rokov, keď v spoločnosti vládla samota, odcudzenie sa a ťaživá saxofónová linka hrala niekde v pozadí.

Shadows Awakening - Recenzia

Shadows Awakening - Recenzia

Pokračovanie veľkolepej ságy zo sveta kacírskych kráľovstiev. Táto fantazijná sága začala už v roku 2004 spolu so vznikom košického herného štúdia Games Farm, ktorého tím už mal skúsenosti s vývojom hier. Tie vyvrcholili, keď sa pustili na bojové pole fantasy titulov. Prvotinou developerov pod značkou Games Farm bola v roku 2004 hra Kult: Heretic Kingdoms. Už Kult priniesol mnoho inovácií. Tvorcovia použili unikátne elementárne RPG elementy, ako napríklad systém schopností: Attunementov, liečenia pomocou Blood Pointov a podobne. Súbežne priniesli prvýkrát koncept Dreamworldu, ktorý sa v hre Shadows s podtitulom Heretic Kingdoms pretransformoval na Shadowrealm. To bolo v roku 2014. Spoločnosť Games Farm však medzičasom vytvorila viac ako 20 hier prakticky pre všetky core platformy. Spolupracovali aj s veľkými spoločnosťami, ako Activision, Ubisoft a s ďalšími. Avšak problémy s pôvodným vydavateľom Shadows spôsobili, že vyšla len prvá kniha alebo kapitola, ak chcete.

State of Mind - Recenzia

State of Mind - Recenzia

Ako napísať recenziu na hru, ktorej hrateľnosť sa dá opísať jednou vetou, no bez toho, aby ste prezradili čo i len náznak hlavnej zápletky a pointy príbehu, na ktorom celá tá hra stojí, pričom by recenzia mala byť dlhšia ako len jeden krátky odstavec. Verte, že táto otázka ma máta viac než situácia, v ktorej sa ocitol Richard Nolan v najnovšej hre od adventúrnych špecialistov Daedalic Entertainment.

Tanglewood - Recenzia

Tanglewood - Recenzia

Titul Tanglewood ma hneď po oznámení značne zaujal. Na dnešnú dobu netradičná hra, celá naprogramovaná tak, ako sa v dávnych časoch robili hry. Navyše plne hrateľná aj na konzole Sega Mega Drive. Dokáže však Tanglewood prekonať čas a priniesť zaujímavú hrateľnosť a mechaniky aj na súčasné pomery?

Guacamelee! 2 - Recenzia

Guacamelee! 2 - Recenzia

Prvé Guacamelee vyšlo v roku 2013 a dodnes patrí medzi najlepších zástupcov moderných 2D metroidvánií. V čase vydania prvého dielu Guacamelee vyčnievalo z radu svojimi skvelými mechanikami, unikátnym zasadením, no najmä s ním súvisiacou osobitou vizuálnou identitou a humorom. Toto všetko nepochybne po svojom predchodcovi zdedil aj druhý diel. Za päť rokov sa toho však mnoho zmenilo a trh je oveľa viac zasýtený žánrovo podobnými počinmi nezávislých štúdií. Iba v posledných týždňoch vyšli Chasm a Dead Cells a o pár dní vychádza nový obsah do Hollow Knighta. Dokáže v takejto konkurencii druhý diel obhájiť reputáciu svojho predchodcu?