Najprv to bol len obyčajný Civilization prezlečený do fantasy kabátu. Neskôr som sa však každým ďalším klikom myšky dostával bližšie k záveru, že kráľ je mŕtvy. Nech žije kráľ… teda černokňažník!
Ako som už spomínal, hra má spojitosť so známou sériou Sid Meier’s: Civilization. Konkrétnejšie je to s jej piatym dielom, keďže Warlock používa engine, práve z tohto posledného kusu série. Tým pádom mapa je rovnako rozdelená na malé šesťuholníky, takzvané hexy. Každý jeden hex má svoje atribúty a spôsob ovplyvnenia jednotiek. Mesto postavené na kopci alebo v nížine je pre obliehajúce armády už ťažší oriešok. To isté platí aj pre každú jednotku, ktorá z výhodnej polohy na kopci útočí na nižšiu úroveň so zvýhodnením. Okrem toho mapa ponúka rozličný typ terénu a aj penalizácie pre pohyb jednotiek. Zatiaľ čo pre rovinu môže byť koeficient pohybu rovný číslu jeden, pre vrchoviny a všakovaké pahorkatiny to už môže byť napríklad k=1,5.
Aby sme však nestáli len pri rozdelení mapy a pohybe po nej, asi by bolo dobré načrtnúť, ako sa tá hra vlastne hrá. Hráč začína hru s jedným mestom, zopár okolitými stavbami a párom jednotiek. Hneď na svoj prvý ťah sa bude hrať štýlom 4X: Explore, expand, exploit, exterminate. Po našom: preskúmaj, expanduj, využi a vyhľaď. Pre každé vaše kolo, alebo lepšie povedané, každý váš ťah, budú tieto 4X základom pre vašu hru. Treba spoznať okolie a následne na strategických polohách, či už vojensky alebo ekonomicky, expandovať. A potom využiť všetky prostriedky vo váš prospech.
Pre splnenie týchto cieľov, ako som už spomínal, budete potrebovať presne 4 základné suroviny. Prvou je jedlo. Bude potrebné na expandovanie mesta, ktoré dopomôže ďalšiemu rozvoju ekonomiky. Ale k tomu sa dostaneme neskôr. Prebytočné jedlo sa bude automaticky premieňať na peniaze, ktoré budú základným a aj jediným platidlom v hre. Ďalším potrebným zdrojom sú peniaze, ktoré sa budú generovať či už z dolov, alebo z vystavaných trhovísk, alebo iných stavieb. Potom to bude mana, ktorá sa rovnako ako peniaze a jedlo, bude používať do istej miery na údržbu jednotiek. Okrem toho je mana potrebná na všelijaké kúzla a buffy, ktoré sa za ňu budú dať po jednom kuse kúpiť každé jedno kolo. Kúzla však pred ich použitím treba vyskúmať a na to slúži posledná surovina, ktorej nikdy neubúda a sú ňou research points – body výskumu.
Každá z týchto surovín sa bude dať stavať a ťažiť v okolí mesta. Záleží však aj od druhu stavby, koľko ktorej suroviny budete dostávať. Ak na vyprahnutej púšti postavíte farmu, budú to 3 jedlá každé kolo. Pokiaľ by ste postavili prasaciu farmu, bude to už vyše dvojnásobok tohto prídelu. Na postavenie prasacej farmy však bude treba strategickú surovinu a tou sú práve prasce. Preto, ako som už písal, je treba najprv prehľadať okolie a až potom zakladať dediny a sídla. Každá z týchto stavieb potrebuje svoj level v meste. Ak teda mesto z excesu jedla postúpi po určitom počte kôl z levelu 5 na level 6, bude možné hostiť v okolí mesta miesto piatich, rovno šesť budov.
Veľmi zaujímavý je práve skvelý a hlavne nepredvídateľný výskum kúziel. Každé kolo sa pripočíta počet výskumných bodov k práve skúmanému kúzlu. A týchto kúziel bude k dispozícii každopádne celá kopa. Od útočných, cez liečiace a opravujúce až po buffy (vylepšenia útoku alebo obrany jednotiek) a produkcie surovín v mestách.
Okrem toho môžete jednotky a ich atribúty vylepšovať práve cez spomínané spelly alebo cez stavby, postavené vo vašej ríši. Na zdroji železa si odchováte kováčsku dielňu, vďaka ktorej každej jednotke za istý poplatok kúpite brnenie, ktoré výrazne dokáže predĺžiť jej život na bojisku. Podstatnejšie je však to, ktorý národ vám bude vyhovovať. Buď to budú ľudia, ktorí budú mať klasicky priemer sily, alebo nemŕtvi so slabšími jednotkami, no neuveriteľne silnou mágiou smrti a nakoniec s národom príšer, ktoré síce budú disponovať najsilnejšími jednotkami v hre, no aj ich údržba bude najväčšia. Všetky tieto jednotky sú vybalansované a hra chytá práve vďaka balansu a odlišnosti svoj ráz. Jednotky budete verbovať zo stavieb okolo mesta. Mnoho z nich však bude unikátnych a ich výstavba bude možná len po zabezpečení, už predtým spomínaných, strategických surovín.
Zvláštnosťou v hre je aj množstvo svetov, ktoré je možné si zvoliť a potom na nich hrať. Pokiaľ totižto vybudujete na inom svete, ako na tom primárnom, svoju základňu, je možné z neho do svojej ríše sťahovať cez portál tie najmocnejšie jednotky. Avšak táto úloha a založenie základne v druhom svete, bude miestami ťažký oriešok. Ale urobiť veľa práce, to znamená dostať aj veľa koláčov.
Záverečné hodnotenie
Kto má rád „šachoidné“ hry a fantasy, nech sa zamyslí. Dvadsať euro za tento kúsok nie je vôbec veľa. Zábavy kopec, AI so svojimi rozhodnutiami a útokmi prerátava, či ste vo vojne alebo nie. Všetko je teda tak, ako má byť. Neviem, na hre som za celý čas, čo som ju hral, nenašiel nič, čo by ma na nej odrádzalo alebo sa mi vyslovene nepáčilo. A to je to, čo je chybou väčšiny dnešných hier. Odrádzajú od toho, aby boli hrané. Warlock je však jednou z výnimiek. Ponúka zábavu a možnosť odreagovať sa. A aby sa nakoniec nezabudlo, publisher je Paradox Interactive. Kto nevie, je to jeden z mála poctivých vydavateľov, ktorý so zákazníkmi aj komunikuje a snažia sa plniť ich želania. A hlavne dávajú šancu hrám, ako je Warlock.
|
Cena a nápad Hrateľnosť Grafika Výber a variabilita rás |
|
Jedna rasa naviac by bola fajn Na dlhšie trate, dlhší gameplay |
85% | |
ŽÁNER | ťahová stratégia |
VÝROBCA | Ino-Co Plus |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Paradox Interactive |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
|
|