Anomaly 2 - Recenzia

Na Steame nedávno pristál nasledovník vynikajúcej indie hry Anomaly: Warzone Earth. Tá prekvapila hráčov prevrátením žánru tower defense naruby. Svieži mix ofenzívy, jednoduchého ovládania a real-time stratégie sa vracia v pokračovaní Anomaly 2.

Ak ste hrali pôvodný Anomaly: Warzone Earth, môžete úvod pokojne preskočiť. Pre ostatných priblížim, že ide o radikálne prevrátenie žánru tower defense naruby. Po útoku mimozemšťanov na Zem bojujete za ľudskú armádu. Emzáci sa však už stihli na Zemi celkom slušne zabývať, takže z našich miest sa stalo nepriateľské územie prerastené ofenzívnymi a defenzívnymi vežami nepriateľa. Vašou úlohou je prepletať sa rozbitými ulicami miest a plniť príkazy – získať dôležité strategické dáta, nájsť prototyp zbrane alebo len vyčistiť územie od mimozemšťanov. Strategické prvky zahŕňali výber trasy, ktorá sa môže počas hry meniť, a nákup a starostlivosť o svoje jednotky. V skratke išlo o radikálnu zmenu a sviežu novú hru, ktorá sa diametrálne odlíšila od tisícok tower defense klonov na trhu.

Step 1: Harder

Vzhľadom na to, že hra Anomaly: Warzone Earth debutovala na iOS zariadeniach, bolo tomu prispôsobené aj ovládanie a náročnosť. Jednoducho, porty na PC/Mac a konzoly mali tak trochu kostrbaté ovládanie. A hra nebola vlastne vôbec náročná.

To všetko sa mení v Anomaly 2. Viac klávesových skratiek, prepracovanejšie ovládanie a aj o dosť tvrdšie boje. O tom je pokračovanie indie klasiky z minulého roka. V niektorých momentoch dokonca pripomína hektické súboje z RTS hier. Zmena nastáva v rozmanitosti jednotiek. Každá sa dá pretrasformovať do sekundárneho režimu s inými parametrami. Viac možností, vyššia náročnosť, viac strategizovania... Viac zábavy?

Step 2: Better

Dnes sa všetky hry nesú v duchu zlepšovania. Zachovať to, čo je dobré, a vylepšiť všetko, čo sa len dá. Najviditeľnejšie sa zlepšila grafika. Preč s jednoduchým, prehľadným a schematickým vizuálom. V Anomaly 2 je plno dymu, kvalitných efektov a rozbité mestá a prostredia vyzerajú omnoho realistickejšie ako predtým. Prepracované prostredia, množstvo krásnych detailov a lepšie vizuálne spracované vaše aj nepriateľské jednotky. Hra sa jednoducho posunula graficky minimálne o triedu vyššie.

Skvelé je, že napriek značným grafickým vylepšeniam nároky na hardware až tak neporástli. Hru som testoval na trojročnom MB Air s 1,4GHz Core2Duo procesorom, 2GB RAM a integrovanou grafikou od nVidie, pričom na najvyšších detailoch hra zľahka cukala a pri stredných už bežala úplne plynule.

Step 3: Faster

Už som spomínal, že v Anomaly 2 sa dajú jednotky transformovať. Každá jednotka funguje v dvoch režimoch, pričom medzi nimi musíte sami manuálne prepínať. To je, samozrejme, v poriadku. Inovácia, ktorú som hneď ocenil, pretože spestruje hru a jej možnosti.

Menší problém nastáva, keď sa dynamicky mení bojisko. Odrazu zovšadiaľ vylezú emzáci a vy sa v tom zmätku musíte orientovať. Rýchlo manuálne poprepínať každú jednotku samostatne, zároveň niekam na vhodné miesto vyhodiť návnadu, predbehnúť svoj malý konvoj a spustiť opravovanie... Hra sa v niektorých momentoch stáva skutočne hektickou, až neprehľadnou.

Step 4: Stronger

Kde bolo tam bolo, napadlo vývojárov z 11 bit studios, že by mohli do pokračovania svojho dielka vložiť aj multiplayer. A preto má Anomaly 2 jednoduchý, ale skvelý mulťák. Jeden hráč je na strane mimozemskej invázie a hrá v podstate trochu dynamickejšiu tower defense hru, druhý zase hrá za ľudí a hrá plnohodnotný tower offense proti nepredvídateľnému súperovi. Samozrejme, obaja hráči môžu počas boja v reálnom čase morfovať svoje jednotky do rôznych verzií, čím sa celý boj stáva dosť nepredvídateľným.

Vďaka multiplayeru, lepšej grafike a možnosti transformovať jednotky je aj pokračovanie naozaj inovatívnej hry Anomaly: Warzone Earth veľmi solídnym nástupcom, ktorý mnohé vylepšuje, zhutňuje a nerobí kompromisy. Anomaly 2 nie je takou prevratnou a inovatívnou hrou, ako prvý diel, avšak posun v kvalite je citeľný a vítaný.

Game Cover
Anomaly 2
Platforma: PC