Ak by sme mali prezradiť prvý pocit, ktorý sme mali po dohraní prvého zo série troch DLC k veľmi kvalitnej a atmosférickej FPS Metro: Last Light, tak by sme určite povedali, že v živote si nekúpime žiaden Season Pass.
Totižto sa ukazuje, že ani kvalitná hra nezaručuje, že podobnú starostlivosť dostanú aj DLC, a v celkovo sa tak ukazuje nevýhoda investície do Season Passu. Tou nevýhodou je fakt, že skáčete do neznáma, aj keď ušetríte oproti tomu, ako keby ste ich všetky mali kupovať osobitne. To je však výhodou iba v prípade, že všetky DLC sú podobne kvalitné ako pôvodná hra. A to v prípade Factions DLC balíčka neplatí. Balíček pozostáva z troch misií a niekoľkých nových zbraní. Z týchto troch misií je jedna úplne tragická, jedna čisto priemerná a iba jedna kvalitatívne nadväzuje, aspoň z časti, na pôvodnú hru.
V prvej misii sa prevtelíte do kože člena frakcie nacistov, ktorých prirodzenými úhlavnými nepriateľmi sú boľševici. Celá táto krátka a trápna travesty show trvá iba niekoľko minút a spočíva iba v paľbe na všetko živé. Totižto priestor, v ktorom sa pohybujete, má rozmery asi 3×3 metre a je ohraničený neviditeľnými bariérami. Počas tejto krátkej stopáže vyskúšate tri zbrane, ktorými likvidujete húfy nepriateľov. Problémom je, že sa nemáte ani poriadne kde skryť, lebo kanóny prestrelia aj cez pieskové bariéry a spomínané neviditeľné steny, ktorými ste obklopení. A tak prakticky jedinou možnosťou, ako túto misiu prejsť, je znížiť si náročnosť na normal alebo nižšie. Ranger mód v kombinácii s touto misiou prinesie iba frustráciu.
Druhá misia je ako spása. Ako člen frakcie Polis, a nováčik medzi Rangermi, ste konfrontovaní s úlohou prehľadať Veľkú Knižnicu (tú ste navštívili v Metre 2033) a hľadať vzácne umelecké diela a veci potrebné k prežitiu. Ich zoznam je prehľadne zavesený na tabuli aj so zoznamom splnených. Za každý prinesený predmet ste odmenení vojenskými nábojmi, za ktoré si kupujete filtre do dýchacej masky, zbrane a náboje či nové brnenia. Hra od vás žiada, aby ste sa správali rozumne a manažovali si inventár, hľadali alternatívne prístupové cesty do bunkra a hľadali čo najviac vecí. Aj tuto narazíte na nové zbrane rovnako ako aj na recyklované prostredia (aspoň ja som mal ten pocit) z predchádzajúceho Metra.
Posledná misia je špeciálna snajperská misia, ktorá je dobrá do toho momentu, pokiaľ po prvý raz nevystrelíte. Potom zistíte, že je do veľkej miery nechutne naskriptovaná a núti vás, aby ste stráže likvidovali v presne určenom poradí. Aby som sa o tom presvedčil, skúsil som si jednotlivé pasáže niekoľkokrát a moje tušenie sa, žiaľ, naplnilo. Medzi týmito pasážami je hra vyplnená zakrádaním sa a tichým zabíjaním hliadok, nakoľko vždy hrozí riziko poplachu a ukončenia misie. To je tak trochu smola, nakoľko práve stealth nepatrí medzi silné stránky titulu a postaviť na ňom celú jednu misiu nie je práve šťastné riešenie. No ak pristúpite na to, čo vám diktuje hra, tak sa možno aj zabavíte.
Tak si to logicky spočítajme. 2/10 za prvú, 8/10 za druhú a 5/10 za tretiu. Dohromady nám to teda dáva výslednú známku 5/10, s dúfajúcim pocitom, že nabudúce to bude lepšie.