Je to vydarená akcia zo sveta Hviezdnych vojen. Ak vám tento svet nič nehovorí, môžete hru s kľudom minúť. Fanúšikovia ale jej kúpou určite neurobia chybu. Príbeh sa odohráva medzi treťou a štvrtou filmovou epizódou. Pôsobí ako spojnica novej a starej trilógie. Dozviete sa napríklad, v aký moment vznikla aliancia Rebelov a pár ďalších drobností určených predovšetkým fanúšikom ságy.
Hra začína misií na Kashyyku, kde Darth Vader hľadá k eliminácii ďalšieho majstra Jedi. Toho nájde, rozhodí mu sandále a unesie jeho malého syna. Vás. A pretože má Vader od imperátora zakázané trénovať svojho Padawan, rozhodne sa ho ukryť, v tajnosti vycvičiť a potom s ním spoločne cisára zabiť.
Tak jednoduché to ale nebude. Dočkáte sa zaujímavých dejových zvratov a tiež alternatívneho konca. Ten už zasahuje trochu mimo filmovú ságu, takže rozhodne odporúčame vyskúšať oba. Príbeh sa nám páčil. Je vyprávaný pútavou formou a hlavne je hra pretkaná desiatkami skvelých animácií. Keď opomenieme prvej misii za Vadera, ktorá funguje v podstate aj ako tutoriál, tak hra začína v momente, keď je Starkiller (ako sa hlavný hrdina volá) dospelý a jeho výcvik takmer u konca. V jednej z prvých úloh máme nájsť a zničiť pár majstrov Jedi. A pretože je nutné všetko utajiť pred Imperátorom, je ponechanie akýchkoľvek svedkov neprípustné. Terčom sa stávajú prakticky všetci, vrátane vojakov Impéria.
Nanešťastie začiatok hry, resp. Niekoľko prvých misií, patrí medzi to nejhoršie čo hra ponúka. Design misií je tragický, grafika nič moc, a pretože vaše schopnosti v Sile ešte nie sú vypracované, ani hrateľnosť neexceluje. Našťastie sa to zlepší a približne v polovici hry už sa môžete tešiť na parádne akčnú jazdu, v ktorej šľahajú blesky a Stormtroopri lietajú vzduchom na všetky strany.
Tým sa dostávame k Sile, ktorá je hlavným ťahúňom celej hrateľnosti. Na začiatku je Starkiller vcelku neskúsený chalan aj keď si dokáže Stormtrooprov pohadzovať ako tenisové loptičky, stále sa musí mať na pozore a vyhýbať sa konfrontáciám s väčšími skupinkami nepriateľov. Ako postupuje hrou a zbiera skúsenosti, jeho schopnosti rastú a na konci je z neho hotový stroj skazy. Funguje to tak, že zabíjaním protivníkov získava starkiller skúsenosti a po prestupe na ďalšiu úroveň prerozdelíte pár bodov do troch oblastí: vylepšenie svojich schopností, naučenie nových komb a vylepšenia Sily. Na variabilitu ale zabudnite, ku koncu hry budete mať rovnako vylepšené viac menej všetko na maximum.
Počas hry sa naučíte šľahať blesky (veľmi účinná zbraň, uberá dosť životov a na chvíľu protivníka aj paralyzuje), odhadzovať nepriateľov mocnou vlnou, vytvoriť ochranný štít alebo hádzať rôzne predmety a protivníkmi na všetky strany. Vylepšiť si môžete množstvo životov, zásobu Sily, rýchlosť regenerácie, schopnosť lepšie odrážať laserové strely mečom, väčšie poškodenie atď .Tých schopnosťou našťastie nie je zase toľko, aby ste potrebovali celú klávesnicu. Majte na pamäti, že všetko bolo pôvodne designováno na konzoly, kde na gamepade nie je toľko tlačidiel. Vystačíte si s pár klávesami v okolí WSAD. Na ovládanie si rozhodne nemôžem sťažovať, všetko je blízko seba, rýchlo prejde do krvi a za celú hru som nemal potrebu zmeniť namapováním jedinej klávesy. Hra podporuje najrôznejšie fyzikálne technológie, bez ktorých by bolo žonglovanie okolitými predmety a ich hádzanie po nepriateľoch len polovičný zábavou. Uchopiť možno pomocou sily prakticky takmer všetko, čo by ste čakali. Kusy potrubia, počítače, kamene a dokonca potrebné aj stíhačky. Snad to nebude považovať za spojler (bolo to aj v jednom oficiálnom traileru pred nejakou dobou), keď prezradím, že neskôr v hre zložíte z oblohy aj celý Star Destroyer. Po dohraní hry sa dozaista vrhnete na bonusové kampane. Tie sú tri, konkrétne Hoth, Jedi Temple a Tatooine. Každá sa dá dohrať za pohodovú polhodinku až hodinku, čo nie je žiadny zázrak. Ale poteší. Prvá Hoth je rozhodne najzábavnejšia. Starkiller už je našlapaný bijec a rebelov likviduje s prstom v nose. Na konci vás čaká súboj so samotným Lukom Skywalkerom, ktorý má rozhodne prekvapivé finále. Druhý v poradí je chrám majstrov Jedi, ktorý je asi nejnudnější. Posledná Tatooine už je opäť parádna akčná jazda. Pozriete sa do Jabbovho paláca a na konci ešte vybojujete, v prístave Mos Eisley, bitku so starým Benom Kenobim. A ako je na tom hrateľnosť? Vcelku dobre. Občas ma hranie nudilo, občas som sa naopak od hry nemohol odtrhnúť, občas som bol frustrovaný z príliš vysokej obtiažnosti a občas som zase drtil nepodarky ako mravce kladivom.
Ako systém ukladania autori použili systém checkpointov. Tie sú niekedy umiestnené dosť nevhodne: napr pred veľkým súbojom, čo je v poriadku, ale hra sa uloží ešte pred animáciami, ktoré nejde preskočiť. A sledovať po desiatykrát, ako na scénu príde boss, to už je o nervy. Audiovizuálne spracovanie je presne také, aké by sme si u hry tohto razenia priali. O dizajne som písal vyššie; prvá cca tretina hry je tragická, potom sa to zlepší (to platí aj o grafike, ale tak čo za krásy by ste hľadali na obrovskom smetisku). Za celú hru navštívite niekoľko planét sa úplne rozdielnym prostredím. Pochváliť musíme výborné modely postáv. O zvukovej stránke sa nemá cenu moc rozpisovať: hry zo sveta Star Wars boli vynikajúcou hudbou Johna Williamsa a parádnym zvukovým sprievodom vždy povestné a rovnako je to aj tu.
Sila |
|
Nezaujímavá prvá tretina hry
|
|
85% | |
ŽÁNER | akcia |
VÝROBCA | Lucas Arts |
VYDAVATEĽ | Lucas Arts / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |