Remaky obľúbených máp sú v populárnych multiplayerových hrách dosť častým javom. Je to prakticky „win win“ situácia. Autori s tým nemajú toľko práce ako s prípravou úplne novej mapy a hráči sú spokojní, lebo sa môžu hrať na mape, ktorú dôverne poznajú a majú radi. Preto som sa nedivil popularite prídavku Back to Karkand v Battlefield 3. Nedá sa povedať, že by sa DLC na štýl Second Assault nedalo očakávať. Otázkou však bolo to, aké mapy autori do štvorky vyberú.
Tými vyvolenými boli Operation Metro, Operation Firestorm a Caspian Border z Battlefield 3 a Gulf of Oman z Battlefield 2. Autori to odôvodnili tým, že podľa ohlasov komunity boli tieto mapy najpopulárnejšie, a preto logicky padla voľba na ne. K tomu autori pridali štyri nové zbrane, jeden nový herný mód a kopu výziev.
Osobne sa priznám, že som dosť veľký odporca mapy Operation Metro, čo som dal dostatočne najavo pri recenzii na základnú hru, kde je podobne ladená mapa s názvom Operation Locker. Dôvodov je viacero. Prvým sú stiesnené priestory, druhým je málo možností, ako postupovať ďalej a tretím sú hráči samotní, ktorí v jednom kuse hádžu granáty, strieľajú z granátometov a RPG. To robí mapu v každom hernom móde (pri hraní nad 24 hráčov) prakticky nehrateľnou. Je síce pravda, že autori sa pri novej verzii Metra trošku „hecli“, pridali viacero nových cestičiek a taktických prvkov (možnosť zhodenia kusov stropu na nepriateľov, vypínanie svetiel, zaplavenie metra a pod.). K tomu vylepšená deštrukcia robí z mapy lepší zážitok, no opäť iba v niektorých módoch a pri obmedzenom počte vojakov. Veľmi dobre sa hrali na tejto mape módy Obliteration a Capture the Flag, solídne módy Team a Squad Deathmatch, Defuse a Conquest, no taký Rush je iba o silovom pretlačení súperovho družstva, čo nie je ideálne.
Ďalšie dve mapy, Caspian Border a Operation Firestorm, sú klasiky a asi dve najlepšie mapy z Battlefield 3. Caspian Border dostal do vienka výraznejšiu vegetáciu, tentokrát ladenú do jesenných farieb, vylepšenú deštrukciu a výborný levolution efekt, ktorý spočíva v odstrelení obrovského komína, ktorý vytvorí ďalšiu cestu ku jednej vlajke v Conquest móde. Osobne mi táto verzia sadla ešte viac ako pôvodná z Battlefield 3, ale to je prakticky faktom pri všetkých mapách tohto DLC. To, že Caspian Border je kvalitne navrhnutou mapou, potvrdzuje fakt, že je dobre hrateľná prakticky v každom jednom dostupnom móde. Pri Operation Firestorm zobrali autori slovo „fire“ doslovne a okolo tejto filozofie vystavali novú verziu populárnej mapy. To znamená, že takmer všade, kde sa pozriete, je niečo, čo sa dá zapáliť, alebo niečo čo vybuchuje (na mape je možnosť zhodiť rôzne žeriavy a ďalšie mechanizmy systému levolution). Vysoké veže a komplex rafinérie tak dýchajú na hráča permanentným nebezpečenstvom, kedy v bezpečí nie sú ani „kemperi“ na vežiach. K tomu si prirátajte plnú plejádu vozidiel od tankov, cez helikoptéry, po stíhačky.
Poslednou mapou v DLC je Gulf of Oman, ktorá je špecifická tým, že je z Battlefield 2. Charakteristická je svojím rozmiestnením vlajok Conquest móde, veľkými piesočnými priestormi pre boj techniky a hustou zástavbou okolo vlajok. V novej verzii pridali autori do hry aj útočné člny, ktoré sú, bohužiaľ, kvôli návrhu mapy využiteľné iba v malej miere. K tomu si treba prirátať piesočnú búrku, ktorá rozdelila komunitu Battlefieldu na dva tábory. Totižto v určitú dobu počas priebehu kola sa spustí piesočná búrka ako hlavný levolution efekt (podobne ako klasická búrka na mape Paracel Storm). Vplyv na hranie? Obrovský. Výrazne znižuje viditeľnosť a prehľadnosť. Hlavným problémom je pôsobenie vrtuľníkov a stíhačiek počas piesočnej búrky, ktoré je značne obmedzené. A práve to, akú úlohu plánujete počas hrania plniť, definuje to, aký názor na túto piesočnú búrku budete mať. Prakticky plní to, čo by podľa slova „levolution“ mala plniť, teda mení pravidlá hrania, no vplyv je kontroverzný.
Novým módom je tradičný Capture the Flag, to znamená dva tímy a tri ukradnuté vlajky potrebné na ukončenie kola. Nič viac, nič menej. Vlajky je možné transportovať podobne ako bomby v Obliteration móde aj v ľubovoľných vozidlách, čo motivuje hráčov k spolupráci. Nechýbajú výzvy, ktoré sú, bohužiaľ, viazané na získavanie zbraní, kvôli čomu si budete niekedy trhať vlasy. Niektoré z nich sú tak dementne navrhnuté, že musíte obetovať jedno celé kolo, aby ste ich získali. Príklad: výzva, ktorú musíte splniť, aby ste získali F2000. Počas jedného kola musíte získať 2 stuhy asistencií (10 asistencií), zabiť 10 ľudí vo vnútri metra a získať 1 stuhu útočných pušiek. To dá trochu zabrať, rovnako ako ostatné.
Päť nových zbraní tvoria spomínaná útočná puška F2000 (alternatíva k puškám na kratšiu vzdialenosť ako AEK-971 alebo FAMAS), PDW AS VAL (zbraň s permanentným tlmičom), LMG M60-E4, brokovnica DAO-12 a „odstreľovačka“ GOL Magnum. Všetko sú to solídne prídavky do výbavy, ktoré si tam určite nájdu svoje miesto.
Second Assault je lepším prídavkom ako China Rising. Ponúka staré dobré prostredia prepracované pre potreby a možnosti novej hry. Nový mód je klasikou, ktorou sa nedá, pravdepodobne, nič pokaziť a ostatné prídavky do výbavy vojakov taktiež nie sú na zahodenie. Škoda len, že namiesto Metra sa autori nerozhodli pre inú mapu, napríklad taký Kharg Island či Noshahr Canals.
Informácie o hre
Žáner: FPS
Výrobca: EA Dice
Distribútor v GB: EA
Distribútor v SR: EA