Total War: Attila: Longbeards Culture Pack a Viking Forefathers DLC - Recenzia

Už dlho som nezažil také rozčarovanie komunity ako práve pri najnovších DLC balíčkoch vydareného Total War: Attila. Možno aj vás prekvapilo kvantum vztýčených stredných prstov tvorených z pomlčiek, lomiek a iných klávesových znamienok, a to na protest proti prehnane drahým a skorým rozšíreniam. Viking Forefathers ako DLC, ktoré vyšlo v deň vydania, ponúkalo veľmi obľúbené severské kmene. Niet divu, že hráč, ktorý zaplatil za plnú verziu produktu, sa cíti oklamaný.

„Day one DLC" však nie je raritou a môžeme sa s ňou stretnúť pri mnohých hrách. Prečo teda vypenili skalní fanúšikovia pri tom druhom? Vyšiel o približne týždeň neskôr... A aby toho nebolo málo, za oba dáte spolu 15 euro. To už zaváňa chamtivosťou.

Viking Forefathers pritom neponúka žiadne extra výhody. Hoci obsahuje tri nové frakcie, drvivú väčšinu jednotiek si prepožičala od hrateľných Saxonov a čo sa týka polohy, sú tieto kmene pomerne blízko nich. Zásadnú zmenu hrateľnosti teda nehľadajte, akurát pár ikonických pešiackych jednotiek, ktoré tak dobre poznáme z filmov o Vikingoch, ich známe lode a špeciálne atribúty zamerané na zimu a námorníctvo.

Longbeards Culture Pack na druhej strane ponúka zmien viac. Jednou z tých zásadnejších je interaktívny príbeh o Yborovi, hrdinovi jedného z troch germánskych kmeňov, hrateľných v DLC balíčku. Osobne som si vybral Longobardov, keďže obľubujem ťažkú pechotu a kmeň sa nachádza v tesnej blízkosti Západorímskej ríše. Príbeh o Yborovi zahŕňa sériu udalostí, v ktorej rozhodujete o cestách hrdinu menom Ybor. Celý príbeh je popísaný textovou formou a ponúka viacero možností, ktoré zmenia štatistiky vášho budúceho generála. Je to výborná vsuvka, ktorá prehĺbi vzťah aspoň k jednej z vašich postáv v strome politiky. Ostatne sa v DLC nachádzajú rovnaké „vylepšenia" ako vo Viking Forefathers, čiže nové jednotky, atribúty a budovy.

Bohužiaľ, v konečnom dôsledku budete mať pocit, že hráte stále tú istú frakciu s minimálnymi obmenami. Je to pravdepodobne spôsobené tým, že v oboch DLC sa nachádzate v severo-západnej časti Európy a riešite v podstate tie isté problémy ako za germánske kráľovstvá (Saxoni, Frankovia). Preto by som DLC balíčky odporučil len ľuďom, ktorí sú ťažko zaťažení na dané frakcie a od príchodu Attilu dúfali, že sa v jednom z nich objavia. Z hľadiska hrateľnosti, vojny, politiky a diplomacie ide o takmer identický zážitok. A echt drahý.

korekcia: Zdenka Schwarzová