Battlefield Hardline - Recenzia

Battlefield Hardline - Recenzia

Battlefield Hardline má najlepšiu singelplayerovú kampaň v sérii, od čias Bad Company 2. No napriek tomu, ako dobre môže toto konštatovanie vyzerať, v konečnom dôsledku neznamená nič, pretože pri všetkej úcte, ani jedna Battlefield hra kvalitou kampane nezaujala a gro hry bolo vždy v multiplayeri. Preto zostáva veľkou otázkou, ako je na tom kampaň v porovnaní s konkurenciou a či mutliplayer stojí za to.

Hardline sa dá označiť ako spin-off, nakoľko na rozdiel od predchodcov sa nevenuje klasickej vojenskej tematike, v typickom vojenskom prostredí, s klasickou vojenskou technikou, ale autori si tentokrát zobrali na starosť súboje medzi policajnými zložkami a kriminálnikmi. Preto nie je prekvapením, že kampaň pre jedného hráča sa odohráva presne v prostredí polície, kde v koži Nicka Mendozu zažijete silu korupcie, vzťahov a vnútorných problémov policajných zložiek.

Čo však je veľkým prekvapením, je spôsob, akým autori poňali level dizajn a hrateľnosť kampane. Od Battlefieldu sa totiž vo všeobecnosti očakáva podobná akčná jazda, akou sa prezentuje séria Call of Duty, no v Hardline autori viac otvorili levely, dali vám do rúk menej výbušnín a automatických zbraní a očakávajú od vás, aby ste najprv rozmýšľali predtým, ako sa pohnete dopredu. No zároveň tým ukazujú aj vlastnú neistotu, ktorá sa následne tiahne úplne celou hrou. Je síce pekné, že stealth postup je hlavnou motiváciou, ste zaň výraznejšie odmeňovaní a niektoré bočné úlohy, (chytanie kriminálnikov, na ktorých je vydaný zatykač), si ho doslova vyžadujú, no potom si autori zrazu spomenú, že toto je Battlefield a hodia vám do cesty klasickú akčnú scénu ako vystrihnutú z Bayových filmov.

Čo však malo kampaň ťahať vpred je príbeh a ten až na pár výnimiek svoju úlohu splnil. Nevyhýba sa síce klasickým klišé situáciám a ešte ošúchanejším hláškam a niektoré momenty viete často predpovedať predtým ako sa stanú, no celkovo sú jeho poňatie, prezentácia a zaujímavé postavy práve tým, čo vás bude ťahať za ruku až do konca. Nehovoriac o tom, že je to zaujímavá zmena od bežnej záchrany sveta pretože „zlí Rusi a Arabi," sa ho snažia ovládnuť. Kampaň má však niekoľko problémov, hlavne v oblasti umelej inteligencie nepriateľov a nevyhnete sa ani zopár bugom, ktorým sa nevyhol ani multiplayer.

Ten má byť opäť hlavným lákadlom prostredníctvom siedmych módov hrania, ktoré sa odohrávajú na deviatich mapách. Módy sú tvorené zmesou klasiky akou je Conquest, nechýba Team Deathmatch, no zvyšných 5 je vytvorených špeciálne pre Hardline. Hotwire nahrádza statické vlajky pohyblivými vozidlami, ktoré musia dosiahnuť určitú rýchlosť na „aktiváciou" kontrolných bodov a preto je najdôležitejším prvkom herného módu jazdiť rýchlo, najlepšie s hromadou spoluhráčov, ktorí pália po všetkom, čo sa hýbe. Blood Money spočíva v braní peňazí z jedného spoločného trezora a následného transportu peňazí k vlastnému trezoru. Heist je prvým z módov, ktorý má rozdielne úlohy pre každú frakciou. Kriminálnici sa majú dostať do trezora a ukradnúť dva vaky s peniazmi, pričom policajti im v tom majú zabrániť. Poslednou dvojicou sú dva kompetitívne módy, kde sa stretnú dva 5 členné tímy, pričom pravidlom je jeden život na jedno kolo. Ochrana VIP osôb a záchrana rukojemníkov aj tu rozdeľuje oba tábory a prináša Battlefield s netradičným poňatím.

Autori ponechali štyri herné triedy, no došlo k ich premenovaniu a istým pohybom v ich inventároch, pričom všetko vyplynulo do lepšieho vybalancovania vzhľadom na menší rozsah hry. Zároveň však autori opäť uzavreli voľnosť vo výbere zbraní, ktorú prinieslo DICE v Battlefielde 4 ,(všetky herné triedy mali k dispozícii karbíny, DMR a brokovnice). Z hry úplne vymizli tanky, stíhačky a ďalšie dopravné prostriedky, ktoré sú typickými pre Battlefield a nahradili ich športové autá, motocykle atď. Mapy sa dočkali zmenšenia, niekedy až prílišného, čo v kombinácii zo zníženým časom potrebným na zabitie vedie k tomu, že hra sa často podobá skôr na konkurenčnú sériu, ako na typický Battlefield. Zníženie spätného rázu, možnosť ničenia vozidiel klasickými zbraňami, minimalistický perk systém, to všetko vedie k tomu, že hra je rýchla a explozívna. Zároveň s tým však prišlo väčšie množstvo problémov.

Keď som spomínal vyššie, že hra má veľké problémy s nájdením jasnej identity, tak multiplayer to ukazuje asi najjasnejšie zo všetkého. Na jednej strane by autori strašne chceli do hry priniesť niečo nové, no hneď na to si spomenú, že musia robiť všetko pre to, aby nenasrali fanúšikov série a aby Hardline nebol Battlefieldom iba preto, že sa tak volá, ale aby tá hra mala s predchodcami spoločné čo najviac. A presne to sa následne prejavuje nie len v herných módoch, ktoré vlastne z logického hľadiska a „univerza" nedávajú žiaden zmysel, ale aj o to, že následne hra vyzerá tak, že je to iba preskinovaný Battlefield 4 s drobnými úpravami, ktoré nestoja za 40€.

Áno, bez pochýb, autori priniesli aj zaujímavé prvky, ako peňažný systém, ktorý umožňuje nakúpiť zbraň podľa ľubovôle, čiže môžete hneď od začiatku hrať napr. za Operátora a za nazbierané peniaze si kúpite vysnívanú snajperku. Zároveň však autori priniesli nezmyselné prvky, ako zbrane určené výhradne pre jednotlivé frakcie a ani počet zbraní nie je ideálny a oproti takému štvrtému Battlefieldu doslova smiešny. K tomu prichádza divná fyzika vozidiel, ktorá často doslova ničí zábavnosť Hotwire módu a zopár ďalších drobných bugov, ktoré však výrazne hranie neovplyvňujú. Audio patrí tradične k špičke v celom hernom biznise a neurazí ani grafické spracovanie. To sa od Battlefieldu 4 nikam neposunulo, dokonca by som skonštatoval, že hra vyzerá slabšie ako jej jeden a pol roka starý braček no to je skôr z dôvodu sterility prostredia máp. Preto neprekvapí, že hra sa hýbe prakticky rovnako ako predchádzajúci diel.

Hra ktorá nevie či má byť Battlefieldom, alebo novou IP. Preto má aj veľký problém v tom, kto je jej cieľová skupina. Snaha pridať do hry nové prvky, ktoré však nie vždy dávajú zmysel a zároveň ponechanie starých prvkov, aby si autori nepohnevali veteránov série. To všetko dohromady následne chutí často veľmi divne a tento mačko-pes tak vo výsledku budí dojem datadisku, ktorý absolútne nie je hodný cenovky. Hlavne vzhľadom na to, že za rovnakú cenu si dne skúpite predchodcu spolu s hromadou nového obsahu cez Premium, ktorý vyzerá možno o trochu lepšie, ponúka oveľa viac komplexnosti. K tomu si prirátajte nevyvážený dizajn niektorých máp pre niektoré módy, problematickú fyziku vozidiel a solídnu kampaň. Hardline nie je zlou hrou. Chýba jej však vízia a jasne oddefinovateľné aspekty od predchodcu, ktoré by túto hrou robili niečím významnejším, ako je datadisk za plnú cenu.

Battlefield Hardline
Platforma: PC
Žáner: FPS