Worlds of Magic - Recenzia

Worlds of Magic - Recenzia

Nestáva sa často, aby 4X hra bola od začiatku nudná. Celý koncept je totiž založený na tom, že sa niekam posúvate. Zo začiatku staviate prvé budovy, ktoré štartujú základnú ekonomiku miest, skúmate záhadný svet, ktorý neskôr kolonizujete a využívate jeho suroviny, stretávate svojich budúcich oponentov a spojencov, skúmate nové technológie a prispôsobujete chod vašej ríše udalostiam, ktoré sa pri takmer každom kole vyskytnú.

Worlds of Magic zlyháva v tomto smere na plnej čiare. Niežeby tieto prvky v sebe nemal, no chýba im akási prepojenosť. Základné mechanizmy sú v podstate tak priamočiare, že neexistuje priestor na stratégiu. A tá je pri ťahovkách extrémne dôležitá. Kde sa teda v tomto koncepte nachádza chyba? Čo spravili autori zle? Začnime tvorbou hry, ktorá je u 4X titulov jednou z dôležitých funkcií. Na výber máte veľa možností od výberu sveta, vašej rasy až po mocného mága. Hra vás ohromí výberom, no je to len vizuálny trik, ktorý rýchlo prekuknete. Možností je mnoho, no ak si odmyslíme grafické spracovanie, všetky sú takmer identické. Či hráte za ľudí v ohnivom svete, alebo elfov vo svete temna, je to jedno. Budete robiť presne to isté. Dalo by sa povedať, že existuje len jedna forma stratégie, ktorá pripomína staré grind-ovacie facebookové hry. Postaviť mesto, vylepšiť ho určitými budovami, aby sa rozbehla ekonomika, vycvičiť vojaka a opakovať od začiatku.

Je zarážajúce, že hre zo začiatku chýba určitá hrozba alebo krátkodobé ciele ako barbari a mestské štáty v Civilizácii. Hra síce má kempy s príšerami, ale zničíte ich až armádou, ktorú nadobudnete po pár hodinách hrania. Kvôli tomu sa pri opätovnom hraní od začiatku sústredíte len na spam miest, aby ste po pár hodinách vytvorili prvú armádu. To nie je zábava. Zábavné nie je ani herné rozhranie, ktorému chýbajú veľmi dôležité informačné tooltipy. Napríklad v diplomacii nikdy nepochopíte, prečo to ten s**č vlastne neakceptoval, čo spôsobuje frustráciu najvyššieho ranku. Tooltipy jednotiek na strategickej mape tiež absentujú, čiže sa nedozviete, čo posielate do boja a čo posiela do boja váš nepriateľ. Autori asi chceli, aby ste sa naučili štatistiky každej jednej jednotky naspamäť.

Taktický súbojový systém síce vyzerá zaujímavo, no okrem toho, že si ho užijete až po pár hodinách hrania, ho budete po čase preklínať. V prvom rade sa môže stať, že oponent bude opakovane posielať slabé jednotky do vašich miest a nútiť vás bojovať. Bohužiaľ, funkcia „auto-resolve" nefunguje normálne, takže vaša vylepšená a niekoľkonásobne väčšia armáda môže dostať na budku od dvoch obyčajných pešiakov. To vás donúti odohrať boje manuálne. To by nebol problém pri ojedinelom útoku, ale nepriateľ tieto drobné skupinky spamuje do aleluja. Priznám sa, že som asi tak 5x vypol hru od nervov a nechcel ju už nikdy zapnúť. Druhým problémom je, že opäť chýba strategický a taktický rozmer. Spomínate si na výber rasy a mága? Je úplne jedno, koho ste si vybrali, lebo zmeny sú takmer nepostrehnuteľné.

Nemožno zabudnúť ani na množstvo chýb, bugov, celkom časté padanie hry a chýbajúce texty v popisoch jednotiek. Titul ako keby nikto netestoval, a to prešla „early access-om" na Steame! Titul, hoci vydaný a ponúkaný za plnú cenu, vyzerá, ako keby prebiehala funkčná alfa verzia. Na záver ani nemôžem odporučiť, aby ste ešte pár mesiacov počkali, kým sa chyby odstránia, pretože samotná hrateľnosť nie je ani zďaleka zábavná. Okrem toho sa na trhu vyskytuje mnoho 4X stratégií, ktoré ponúkajú oveľa kvalitnejší zážitok, či už ide o fantasy hry ako Endless Legend, Age of Wonders 3 či Warlock 2, alebo klasiky v podobe Civilization 5/Beyond Earth a Galactic Civilizations 3. Je toho naozaj požehnane, takže Worlds of Magic si môžete pokojne dovoliť vynechať.

Worlds of Magic

Worlds of Magic 2015

Worlds of Magic je ťahová stratégia typu 4X. Hráči majú k dispozícii prakticky neobmedzený počet procedurálne generovaných vesmírov na objavovanie a dobývanie, v ktorých môžu svojich nepriateľov ničiť pomocou vojenských a magických síl. Zakladajte mestá, budujte armády, vynaliezajte a zosielajte kúzla, najmite mocných hrdinov a vytvárajte silnú mágiu.

• Platforma: PC
  • Žáner: 4X TBS
  • Výrobca: Wastelands Interactive
  • Distribútor v GB: Wastelands Interactive
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Wastelands Interactive

Worlds of Magic predstavuje ten najhorší scenár Early access-u. Titul pôsobí nedokončene, obsahuje množstvo chýb a bugov, často padá a koncepčne nenapĺňa očakávania priemerných 4X stratégií. Strategických možností v hre je pramálo a šanca opätovného hrania je naozaj minimálna.

• žiadne

• herné mechaniky
  • bugy