Starcraft II: Legacy of the Void - Recenzia

Starcraft II: Legacy of the Void - Recenzia

Uzatvorenie série, ktorá vznikla ešte v roku 1998, prináša so sebou veľkú dávku zodpovednosti. Je jasné, že značka Starcraft je známa hlavne vďaka svojmu kompetitívnemu multiplayeru, avšak kampaň s príbehom je rovnako nezabudnuteľná, ako tomu je pri sérii Warcraftu.

Prvé dve kampane (Wings of Liberty a Heart of the Swarm) nás navnadili na epické rozuzlenie v poslednom datadisku s názvom Legacy of the Void. Tentoraz sa vcítime do kože Protossov!

Povedzme si ale na rovinu – dôvod čítať recenziu na druhý datadisk jednej z najznámejších stratégií v hernej histórii môžu mať len dva druhy čitateľov. Sú tu takí, ktorí už datadisk vlastnia, prešli kampaň, splnili všetky achievmenty a vyskúšali všetky herné módy, ktoré datadisk prináša. Sú to hardcore hráči, ktorí pravdepodobne vedia o celom titule viac ako ja, hoci som veľkým fanúšikom série od samého začiatku. Dokonca som na tom bol až tak zle, že keď som mal jedenásť, prišiel vysoký účet za internet, pretože som sa od multiplayeru jednotky nevedel odtrhnúť. Áno, deti, v tej dobe sa ešte cvakalo za každú jednu minútu a ľudia používali Internet Explorer... No máme tu aj druhú skupinu ľudí, ktorí o Starcrafte moc nevedia a chceli by zistiť, o čom celý tento hype vlastne je. Preto nebudem rozoberať to, či sú Siege Tanky teraz OP, lebo je to jedno... O mesiac OP nebudú.

Sústredíme sa radšej na casual zážitok, ktorý je pre smerovanie tohto datadisku očividný. Blizzard chce priblížiť titul väčšiemu počtu hráčov, nielen progamerom. Priznám sa, že náročnosť bola jedným z dôvodov, prečo som Starcraft II prestal hrať. Dáte si mesiac pauzu a späť sa dostávate dva. Kontroverzia v podobe zmeny multiplayerových pravidiel, ako napríklad menší počet minerálov či začiatočný počet vašich dronov vie poriadne naštvať, ale ruku na srdce, o mesiac si na tento problém ani nespomeniete. Zmenia sa taktiky, „BO-čka“, armády budú troška menšie, no súboje budú o to napínavejšie. Datadisk doslova vyzýva hráčov, aby so svojimi novými jednotkami, ktoré sú krehké, no v správny moment a na správnom mieste dokážu zmeniť priebeh bitiek, hrali viac mikro ako makro.

Aby to noví hráči všetko zvládli, v Blizzarde vytvorili Archon mód, v ktorom ovládania zhostia namiesto jedného hráča, hráči dvaja. Rozdeliť si úlohy môžu po svojom. Chcete sa sústrediť na ekonomiku a produkciu jednotiek? Váš spoluhráč môže veliť armádam. Chcete útočiť na dvoch frontoch naraz, ale nestíhate? Tu problém odpadáva. Archon mód je aj perfektnou príležitosťou pre zaučenie nových hráčov skúsenými mazákmi, alebo len menej stresujúca verzia klasického multiplayeru. Nehovoriac o tom, že si môžete s kamošmi užiť viac srandy. Predsa len, Starcraft II je nadizajnovaný na svižné 1v1 zápasy a hry s viacerými hráčmi tu pôsobia silene a nevybalansovane.

Tu ale kooperácia nekončí. Tvorcovia sa rozhodli do datadisku vložiť aj kooperačné misie. Zvolíte si jednu zo šiestich postáv, každú s vlastným štýlom hrania a so špeciálnymi jednotkami. Hoci je máp zatiaľ len päť, ďalšie majú pribudnúť už čoskoro. Hrdinov, ich schopnosti a jednotky postupne odomykáte, čo pravdaže podnecuje k znovuhrateľnosti misií, nehovoriac o skúšaní iných kombinácií hrdinov s priateľmi.

Hlavným dôvodom pre kúpu Legacy of the Void je ale samotná kampaň uzatvárajúca príbeh, ktorý poznáme už vyše 16 rokov. Spoilovať nič extra nebudem, no pár vecí je potrebných spomenúť pre pochopenie noviniek. Posledný datadisk prinesie kampaň Protossov a ich vodcu Artanisa, ktorý sa zmocní starovekej lode Spear of Adun, aby zastavil temné sily a Amona, hlavného záporáka. Kampaň ponúka pár príbehových zvratov, odpovede na množstvo otázok, ako aj nové či staré postavy univerza. Vďaka Spear of Adun, vašej mobilnej základni, budete mať k dispozícii veľký arzenál či už jednotiek, alebo samotných schopností lode. Každý typ jednotky má tri varianty a do boja môžete zobrať iba jeden z nich.

Postupom času, ako odomykáte nové a nové jednotky, môžete vytvárať zaujímavé kombinácie, špecifické pre dané misie. Tým, že ich môžete kedykoľvek medzi misiami zmeniť, dáva určitú voľnosť experimentovať a vyhrať sa. Okrem jednotiek máte k dispozícii podporné systémy lode, od aktívnych orbitálnych diel, teleportov a zastavenia času, po pasívne schopnosti ako zrýchlenie produkcie jednotiek, regenerácia štítov a iné. Všetky veci budete musieť na vyšších stupňoch náročnosti pozorne vyberať, pretože vo väčšine misií vás bude tlačiť čas. To veľakrát spôsobuje stresové situácie a pri neuváženom útoku môžete strácať množstvo jednotiek. Treba podotknúť, že každá misia je iná, ponúka iný herný zážitok a nikdy nebudete robiť to isté. Je pravda, že niektoré misie sú originálnejšie ako iné, no nikdy som nemal pocit, že by som v kampani robil dvakrát to isté.

Naše hodnotenie

Legacy of the Void je sám o sebe úžasným datadiskom a kvalitatívne určite splní aj tie najnáročnejšie očakávania. Tým, že ide o posledný diel série Starcraft II, odporúčam pred ním kúpu prvých dvoch „častí“, hlavne pre pochopenie príbehu. Myslím, že samotné rozuzlenie a ukončenie kampane stojí za to. Pridajte podporu pre nových hráčov s casual módmi a máte datadisk, ktorý sa vymyká dnešným štandardom.

Klady

  • Kampaň
  • Archon a co-op mód

Zápory

  • Pre niektorých balans zmeny
  • Málo co-op misií

Informácie o hre

Starcfraft II: Legacy of the Void

Starcraft II: Legacy of the Void 2015

Najnovší a posledný datadisk svetoznámej série Starcraft s názvom Legacy of the Void ponúka finále príbehu, na ktorú mnohí z nás čakali vyše 16 rokov. Ponúka inovácie v podobe nových jednotiek, Archon a co-op módu. A pravdaže nezabudnuteľný e-športový multiplayer.

  • Platforma: PC
  • Žáner: RTS
  • Výrobca: Blizzard Entertainment
  • Distribútor v GB: Activision

Trailer GameExpres.sk Gamescenter

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk