Street Fighter V - Recenzia

Street Fighter V - Recenzia

Milovníci old-school bojoviek sa dočkali a svetlo sveta uzrelo ďalšie pokračovanie legendárnej série Street Fighter!

Hra po vizuálne stránke vyzerá naozaj úžasne, a to hlavne vďaka Unreal Engine 4, na ktorom beží. Čo však hre momentálne chýba, je obsah. Po vydaní je hrateľných 16 postáv, ku ktorým je dostupná krátka príbehová kampaň. Každá obsahuje informácie o postave a niekoľko bojov, aby sme pri tom len nesedeli a nepozerali sa. Po splnení každej príbehovej časti sa odomkne skin pre hrdinu, ktorý mal v príbehu. Skiny budú dostupné vo veľkom marcovom update. Hra bola podľa mnohých vydaná príliš skoro, pretože okrem niekoľkominútových príbehov neobsahuje skoro žiaden single – playerový obsah. Od marca bude Capcon každý mesiac pridávať jednu zo šiestich postáv, no v júni vydajú namiesto postavy Cinematic Story Expansion, ktorý bude obsahovať viac ako hodinu cinematic záberov a doplnkové informácie o pridaných postavách.

Nové postavy budú dostupné v Seasson Passe alebo za in-game menu, Zenny, ktoré sa dajú získať dvojakým spôsobom. Buď budete hrať a zarábať Zenny v bojoch, alebo sa dajú zakúpiť za reálne peniaze v pomere 1 dolár = 100 Zennov. Samozrejme, Zenny nebudú slúžiť len na zakúpenie novej postavy, ale aj na spestrenie vášho „šatníka“ a zakúpenie skinov.

Dostupné módy sú zatiaľ Story, Versus, Survival, Training a Online. Mód Story sme už predstavili, Versus je multiplayer na jednom zariadení, v ktorom si s kamarátom môžete zahrať proti sebe, Training asi ani netreba vysvetľovať, Survival je klasický mód, v ktorom treba prežiť všetky kolá v určitom čase. Z Online módu sú dostupné hodnotené a nehodnotené zápasy proti hráčom z celého sveta. Matchmaking v tomto móde nie je vyrovnaný, takže môže proti vám stať úplný začiatočník alebo veterán.

Starší Ultra meter bol nahradený novým V-Triggerom, ktorý sa líši pri každej postave, či už ide o silnejšie útoky, alebo o úplne nový útok. Ken má silnejšie údery, Rashid má tornádo, R. Mika má svoju parťáčku a tak ďalej. Momentálne je nevýhodou veľmi dlhé čakanie v online lobby, ktoré môže trvať viac ako samotný zápas. Plynulosť hry a grafika poháňaná Unreal Enginom 4 je veľkým plusom hry. Dojem dotvára naozaj skvelý soundtrack a každý hráč, ktorý už tuto sériu hral dlhodobejšie, môže usúdiť, že sa štúdio Capcom uberá dobrým smerom a ostáva len čakať, čo do hry pridajú.

Street Fighter V berie od predchodcov to dobré a vkladá to do jednej audiovizuálne dobrej bojovky, ktorá poteší každého fanúšika tejto série. Unreal Engine 4 vyzerá naozaj skvele, no obsah trochu chýba. Dlhé čakanie na updaty si môžeme skrátiť pri online matchmakingu, ktorý nemusí byť ani úspešný. Pre tých, ktorí ovládajú všetky kombá bude prechod Story a Survival módom prechádzka ružovou záhradou, takže budete odsúdení čakať na online zápas. Hra ako celok je krokom vpred a medzi konkurenciu iných bojoviek, akou je napríklad Mortal Kombat sa zaradila veľmi dobre.

• Unreal Engine 4
  • Hrateľnosť
  • Soundtrack
  • Bojové mechaniky
  • V-Trigger

• Málo obsahu
  • Dlhé čakanie na online zápasy

Street Fighter V

Street Fighter V 2016

Krok vpred od automatových bojoviek, no zachovanie si typickej grafiky, ktorú poznajú všetci a ktorú máme tak radi, zaradil titul na sľubné miesto vo svojom žánri, v ktorom je séria známa už mnoho rokov.

• Žáner: Bojovka
  • Výrobca: Capcom
  • Distribútor v SR: CENEGA