ReCore - Recenzia

ReCore - Recenzia

 

V roku 2020 Zem postihne epidémia Dust Devil, ktorá ničí všetko živé. Zvyšok ľudstva na čele so spoločnosťou Mandate sa snaží epidémiu zastaviť, lenže márne. Jediným riešením, ako zachrániť ľudskú rasu, je kolonizovať novú planétu, Far Eden. Začiatkom 21. storočia na ňu boli vyslané tisícky rôznych robotov, známych ako corebots, a to s úlohou teraformovať (pripraviť) planétu na príchod prvých ľudí. O dvesto rokov neskôr sa na Far Eden planéte zhostí tejto hrdinskej role dievča Joule, ktorá je jednou z kolonistiek. Joule zisťuje, prečo proces nebol ukončený i to, kto za tým stojí.

Prajete si počas loadingu kávičku?

Postapokalyptický úvod, z ktorého vás zamrazí, už predpovedá vynikajúcu atmosféru. Čo by sa na začiatku dalo pokaziť? Bohužiaľ, veľa vecí. Či už stagnácia príbehu po pár hodinách hrania, cez množstvo bugov, ktoré vás odradia hru ďalej hrať, až po podpriemerné grafické spracovanie.

Väčšinu hry budete tráviť skákaním, lenže nie takým, aké je dnes moderné (stlačenie a držanie jedného tlačidla), že postava robí všetky pohyby za vás. Vaše skoky budete musieť plánovať, používať dvojskok, dash a rozmýšľať. Podobne zameranú hru sme tu už dávno nemali a tento nostalgický návrat do detských čias bol veľmi príjemný. Akcia je so skákaním úzko prepojená a fungujú spolu veľmi dobre. Hoci sa môže zdať, že hra je tradičnou strieľačkou z pohľadu tretej osoby, mieriť nie je nutné. Joule po stlačení pravého tlačidla na myši automaticky zamieri a pri pohybovaní na daný cieľ automaticky strieľa. Neľakajte sa! Nejde o hru pre deti s autoaimom. Pri rýchlosti niektorých súbojov budete za toto určite vďační. Nesmieme zabudnúť, že nepriatelia obsahujú rôznofarebné jadrá, a takou farbou je potrebné ich aj zneškodniť. To znamená, že počas súbojov sa budete musieť neustále prispôsobovať zmenám nepriateľov a prepínať pušku na jednu z troch farieb (žltá, červená a modrá).

Aby ste však nebojovali sami, Joule počas hry dostane troch spolubojovníkov. Coreboti sú zlatí takým tradične japonským spôsobom a vlastne sú tou najpozitívnejšou vecou celého príbehu, ktorý po pár hodinách stratí tempo i vašu pozornosť. Absolútne hlúpy koniec a záverečný súboj radšej ani nespomeniem. Coreboti s Joule komunikujú milým robotickým jazykom (ktorému rozumie len ona, R2D2 niekto?) a neboja sa jej pomôcť, či už v súbojoch, alebo v prekonávaní prekážok. Rovnako ako nepriateľskí coreboti, ktorí majú rôznofarebné jadrá, aj ich môžete počas súbojov ľubovoľne prepínať.

Hra jednoduché RPG prvky ukrýva za vylepšovanie corebotov montovaním rôznych častí vybavenia na ich telá. Pred zničením nepriateľského corebota máte možnosť z neho farebné jadro vytiahnuť a Joule môže jadrá v hlavnej lodi zameniť za hernú menu. Táto činnosť je sprevádzaná jednoduchou minihrou, v ktorej keď lano sčervenie, musíte prestať ťahať. Pozor, nie vždy je potrebné získavať len jadrá. Po celkovom zničení nepriateľa z neho vypadne materiál na vylepšovanie. Pri vylepšovaní je teda treba nájsť rozumnú hranicu, koľko budete investovať do získavania nových jadier a koľko do nových materiálov. Vďaka novému vybaveniu viete corebotom nielen zvyšovať život a útok, ale im pridávať aj špeciálne schopnosti, takže upgrade je v hre naozaj nutnosťou.

Na čo dávať hráčom do rúk taký veľký herný svet, keď je v podstate plný opakujúcich sa činností? V ReCore máte možnosť okrem postupu v príbehu skúmať herný svet, zbierať nové súčiastky, plány častí corebotov alebo sa pustiť do nepovinných lokalít. Do čohokoľvek sa pustíte, dôležité je získavať špeciálne jadrá, hrajúce všetkými farbami s názvom prismatic core. Ich počet vám umožní vstupovať do nových a náročnejších dungeonov. Takto pokračujete, až kým ich nezozbierate všetky. Problém tkvie v tom, že jadrá v nepovinných lokalitách dostávate za splnené výzvy, ako napríklad prejsť daný dungeon za časový limit, nájsť skryté prepínače a získať žltý kľúč. Pokiaľ sa vám čo i len jednu nepodarí splniť, musíte to skúsiť ešte raz. Ešteže je v hre rýchle cestovanie cez mapu. Týmto prístupom sa umelo naťahuje nielen hrateľnosť, ale aj produkuje stereotyp. Priznám sa, že po pár hodinách hrania bola posledná vec, do ktorej som sa chcel púšťať splnenie všetkých nepovinných výziev a podobný dojem zanechala celá hra. Zo začiatku je to všetko zábavné a nové, lenže veľmi rýchlym tempom hra upadne do nudy a frustrácie.

Jednou z veľkých výčitiek od hráčov je doba načítavania hry. Na Xbox One tento čas údajne presahuje aj dve minúty. Na mojom PC som čakal skoro štyridsať sekúnd, čo je na takúto hru naozaj veľmi dlho, nehovoriac o tom, že takýto „loading“ zažijete po každej prehre v súboji. Párkrát sa hra dokonca načítavala donekonečna a pomohol len reštart. Podobne dlho sa hra aj zapína. Kým sa dostanete k samotnému hraniu, bez problémov si môžete odskočiť na WC a spraviť kávu. Nemôžem sa ubrániť dojmu, že pri množstve technických chýb a problémov, ide o akúsi narýchlo vydanú beta verziu, ktorú budú vývojári opäť polroka opravovať. A o stave pred day-one updatom radšej ani nejdem hovoriť. Prvý titul zo série Play Anywhere, ktorou si Microsoft chce opäť získať PC hráčov, som si predstavoval inak.

Grafický mišmaš s pár chybami navyše

Veľkým sklamaním je grafické spracovanie. To, čo sa na prvý pohľad zdalo ako vizuálne veľmi zaujímavá záležitosť, bol v skutočnosti mix ako tak dobre vyzerajúcich textúr s efektmi z roku 2000. Najmä efekty výbuchov sú katastrofou (žiadne particle efekty a pár kúskov lietajúcich prostredím v 30 fps). Rovnako zlá je aj dohľadnosť. Textúry sa niekedy objavujú pred vašimi očami a bežne som zažil, že pri pohybovaní kamerou niektoré textúry mizli a znova sa zjavili. Prípadne sa nenačítali vôbec a po prechode do ďalšej časti lokality som sa pozeral do nekonečnej hnedej farby. Po pokuse o krok sa Joule prepadla pod zem a nasledovalo opakovanie od poslednej uloženej pozície. Aj keď hra poskytuje nadpriemerné možnosti grafických nastavení, výber možnosti Ultra by si bežný PC hráč jednoducho predstavoval inak. Upozorňujem, že som hral na GTX 1070, takže v nedostatočnom hardvéri problém nie je.

Tento druh technických problémov, najmä pokiaľ sa ich počet hraním kumuluje, hru naozaj potápa a nedovolí vám užiť si ju. V prípade ReCore je, bohužiaľ, tých problémov naozaj dosť. Niekedy sa pokazí animácia, inokedy zase fyzika. Našťastie zvuková stránka toľkými problémami netrpí. Naopak, hudba je veľmi pekná a príjemne sa počúva aj mimo hrania. No niečo negatívne sa predsa len nájde. Z času na čas sa pri veľkej akcii zvuk akoby trhal a hra ho nevedela korektne spracovať.

Naše hodnotenie

ReCore je veľmi rozporuplný titul. Obsahuje veľa dobrých nápadov, no napriek tomu ho ku dnu ťahajú zle dizajnové rozhodnutia, slabá vizuálna stránka, množstvo technických chýb a bugov. Pri hraní si zaspomínate na staré časy, kedy ste v hrách skákali a riešili hádanky úplne rovnako, lenže tu je niečo zle. V tomto prípade mix japonského a západného štýlu hrateľnosti dopadol presne tak, ako keď psíček s mačičkou varili tortu.

Klady

  • skákanie zo starej školy
  • farebný, hravý svet a coreboti

Zápory

  • technické problémy, bugy, glitche
  • slabá grafická prezentácia
  • príbeh stráca dych a atmosféra je nevyužitá
  • stereotyp a frustrácia

Informácie o hre

ReCore

ReCore 2016

ReCore vás premení na hlavnú hrdinku, ktorá je nútená prežiť v apokalyptickom svete. V prežití jej pomáhajú robotickí pomocníci, ktorí majú rôzne schopnosti a každý sa vám tak bude hodiť na niečo iné. Vo svete ich nájdete veľa, ale aby ste ich mohli využiť, musíte vlastniť jadrá, ktoré budete postupne objavovať. Daného robota potom oživíte, vďaka aplikácii týchto jadier do ich robotických schránok. Každé jadro sa vyvíja a získava skúsenosti, ktoré sa hodia na boj či prežitie v nehostinnom prostredí. Pripravte sa na nový svet!

  • Platforma: PC
  • Žáner: akčná adventúra
  • Výrobca: Comcept
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Microsoft

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: AndRea Cingelová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk