Little Nightmares - Recenzia

Little Nightmares - Recenzia

Nočné mory nás strašia od nepamäti. Už ako malé deti sa obávame nástrah strašidiel, ktoré okupujú priestor v skriniach a pod posteľou. V dospelosti nás zas strašia iné mory, možno ešte viac hrôzostrašnejšie, a tak ani v pokročilejšom veku nám toto temno nedáva pokoj. Pokiaľ vás zaujíma čo sa stane, ak spojíme detský strach a dospelejšie strašenie do jedného zaujímavého titulu, tak určite pokračujte v čítaní.

Little Nightmares má za sebou dlhú cestu a dá sa povedať, že aj tŕnistú. Vývojári zo štúdia Tarsier Studios začali vývoj už v roku 2004, a to pod názvom Hunger, pričom práve SONY stavilo na túto hru vysokú kartu. Postupom času však došlo k zmene názvu na Little Nightmares a svojej obmeny sa dočkal aj vydavateľ, ktorým sa stala spoločnosť Bandai Namco. Tá sa rozhodla priniesť titul aj na ostatné platformy, čo bol rozhodne dobrý krok.

Komplikovaný vývoj

Aj keď sa vývoj dosť natiahol a určite došlo rôznym zmenám, minimálne v prípade spomínanej zmeny vydavateľa, tak na hre sa to nijak zásadne nepodpísalo.

Little Nightmares rozpráva príbeh dievčatka menom Six, ktoré je uväznené v strašidelnom komplexe The Maw. Toto miesto je ako vytrhnuté z myšlienkových pochodov Tima Burtona a pokiaľ obľubujete jeho neopozeraný štýl, budete si pri Little Nightmares len ticho a s úžasom mľaskať poza uši.

Výborná atmosféra

Atmosféra je skvelá, dokonale zobrazuje naše najtemnejšie obavy z detstva a prenáša ich na naše obrazovky. Samotnú atmosféru umocňuje fakt, že bezbranná Six je hodená do nočnej mory sama a bez akéhokoľvek vysvetlenia. Viete len jedno a to, že sa musíte zachrániť - musíte utiecť z tohto zlého sna.

Vo svojom základe je Little Nightmares arkádová plošinovka s puzzle prvkami. No v samotnej hre všetky tieto prvky reflektujú skvelú zábavu. Je vidno, že vývojári, ktorí majú za sebou práce na tituloch TearAway a Little Big Planet, vedia s podobným žánrom dobre pracovať.

V Little Nightmares navyše stavili viac na priestorovosť, a tak môžete skúmať samotné prostredie oveľa viac, čím sa samotná hrateľnosť logicky rozširuje. Navyše aj niektoré puzzle proste vyžadujú váš podrobnejší prieskum okolia.

Dobrý dizajn

Samotné úlohy sú dobre spracované, nie sú náročné a prakticky nikdy som nemal problém zistiť, ako ich vyriešiť. Neberiem to ako nejaké mínus, pretože keď sa po prejdení spätne pozriem na priebeh, je mi jasné, že práve takto som sa dokonale ponoril do temného sveta strašidiel.

V niektorých pasážach atmosféra navyše zhustla viac než dosť a popri skvelom hudobnom a zvukovom sprievode som sa občas dostal do úzkych a nakoniec som sa aj párkrát zľakol. Na oko hra možno nepôsobí hrôzostrašne, no verte, že vás vie pohltiť svojou atmosférou.

Postupne zisťujete, kde sa nachádzate a objavujete akési strašidlá, ktoré vlastne žijú svojim vlastným životom komplexe The Maw.

Aj keď si vaši nepriatelia všímajú hlavne svoje, nič vám nedarujú len tak zadarmo. Ak vás zbadajú, ich jediný cieľ je vás zjesť. A hoci ich umelá inteligencia netrhá žiadne rekordy, vedia dobre reagovať na zvukové podnety, ak vám niečo spadne, okamžite sa rozbehnú za možným zdrojom a prekvapivo dobre vedia prehľadať okolie.

Prekvapivé situácie

Vyzdvihol by som hlavne situáciu, kde som unikal pomedzi skrine, kde mi z jednej police padol na zem hrnček. Okamžite som na seba upozornil a strašidlo, ktoré to počulo, sa rozbehlo k možnému zdroju. Myslel som si, že som v suchu, keď som na vrchu police, no strašiak začal rukami šmátrať po vrchu a mne nebolo všetko jedno.

Práve preto som očakával, čo ma bude čakať na konci, keďže podobných nečakaných situácií hra ponúkla niekoľko. Záver však neznamenal žiadne prekvapenie a predstavoval som si ho trocha inak, čo však, samozrejme, nebudem prezrádzať.
Hra odsýpa sama, pričom po zhruba 4-5 hodinách je koniec. Iste to nie je žiadny časový zázrak, ale v tomto prípade to proste stačilo.

Atmosféru a audio stránku hry zabezpečuje Unreal Engine 4, ktorý má svoju kvalitu. V tomto ohľade nemôžem titulu nič vytknúť. Na počítačovej zostave s procesorom Intel Core i5-4590, 16GB RAM a grafickou kartou GeForce GTX 1060 si hra veľmi dobre rozumela na maximálnych detailoch v rozlíšení 1080p. Žiadne prepady či glitche som nezaznamenal. Problém bol s občasnými pádmi rovno do Windowsu, ktoré skončili kritickou chybou.

Ovládanie v priestore je dobré, no v určitých momentoch občas frustrujúce a neviem si to predstaviť, aké by to mohlo byť, pokiaľ by som v týchto situáciách použil myš a klávesnicu, preto jednoznačne odporúčam hrať prostredníctvom gamepadu.

Naše hodnotenie

Little Nightmares má svoje kvality. Jednoznačne ho môžem zaradiť do kategórie hier, ktoré dokonale sekundujú titulom ako Limbo či Inside. Svojou atmosférou vás vie prikovať do kresla a titul si dokonale užijete. Len občasný frustrujúci pohyb v priestore a technické nedostatky v podobe pádu hry uberajú nočným morám na kráse. V každom prípade Little Nightmares odporúčam všetkými štyrmi prstami.

Klady

  • Skvelá atmosféra
  • Osobitý art štýl
  • Dobre navrhnuté puzzle

Zápory

  • Samotný záver
  • Technický nedostatok v podobe pádu hry
  • Občasné frustrujúce ovládanie

Informácie o hre

Little Nightmares

Little Nightmares 2017

Netradičná hororová plošinovka, ktorej temný príbeh vás bude konfrontovať s detskými obavami a nočnými morami. The Maw, alebo tiež hrdlo, prichádza každý rok. Vždy v rovnakú dobu, ale nikdy nie na rovnaké miesto. Plazí sa, prechádza okolo a potom zaborí svoje pazúry hlboko do lesknúcej sa vody. Teda v úplnej tichosti sedí a čaká.

  • Platforma: PC
  • Žáner: Puzzle plošinovka
  • Výrobca: Tarsier Studios
  • Distribútor v GB: Bandai Namco Entertainment
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Cenega

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Pavol Hirka

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk