Na zistenie, že Total War: Warhammer bude vlastne trilógia, reagovali hráči naozaj rôzne. Pôvodne malo ísť o sériu typu Starcraft 2, v ktorej je jedna hra rozdelená do troch dielov segmentovaných geograficky, nie časovo. Prvý diel dopadol výnimočne dobre, a tak sme, prirodzene, boli zvedaví, čím nás prekvapí ten druhý.
Štúdio Creative Assembly tentoraz trafilo naozaj do čierneho. Do pokračovana série Warhammer pridali všetko skvelé z minulej hry a v každej sfére vyladili alebo zlepšili, čo sa len dalo. Čerešničkou na torte sú nové mechaniky, ktoré ste vo Warhammer hre ešte nezažili.
Nová mapa je síce len o niečo väčšia ako originál, aspoň čo sa týka počtu dostupných miest, no uprostred nej sa rozprestiera oceán a dokopy sa skladá zo štyroch rozdielnych kontinentov. Vďaka týmto činiteľom na vás hra zapôsobí omnoho silnejším dojmom a vy nadobudnete omnoho hlbší pocit rozmanitosti level dizajnu a možností v jednotlivých misiách. Level dizajn, vďaka ktorému intuitívne cítite, že ide o globálny konflikt, ale nebol jedinou poctivo prepracovanou mechanikou. Názorným príkladom sú aj prerobené možnosti, ktoré vám ponúka hra po bojoch. Možnosť výberu ste síce mali k dispozícii už aj v origináli, no tentoraz majú možnosti aj reálnu váhu. Ak ste si v predchádzajúcom diele v podstate vždy vybrali výkupné, teraz zistíte, že je výhodná už aj poprava, keďže dáva jednotlivým jednotkám XP. Výkupné naopak pridáva penalizáciu k obnove jednotiek po boji a samotná obnova je oveľa efektívnejšia než bývala.
Ako som už spomenul vyššie, hra ponúka počas deja 4 rozdielne kontinenty s celkom odlišnými klimatickými podmienkami. Tie ale nie sú len vizuálne, zasahujú totiž aj do samotnej hry a jej mechanizmov. Všetky rasy síce môžu kolonizovať ktorýkoľvek z kontinentov, no majú svoje špecifické preferencie, čo sa odrazí na vašich bonusoch, raste, či dokonca čase potrebnom na budovanie a presúvanie sa po kontinente.
Originálny Warhammer po prvý raz predstavil variabilné nastavenie pre každú kampaň, a tak ste v podstate nikdy nehrali rovnakú hru. Dvojka to posúva na ďalšiu úroveň, v ktorej jednotlivé rasy skvelo reprezentujú svoje hlavné črty. Ako Dark Elf môžete pomocou rabovania získavať otrokov a rozmiestňovať ich po svojej ríši pre lepší zisk zlata. Háčikom je, že pokiaľ nemáte aspoň mierne rozvinuté mesto, vaše možnosti kontroly otrokov sú veľmi malé, a tak ste nakoniec odkázaný na ďalšie rabovanie (ako by aj správny Dark Elf mal), avšak musíte mať zároveň na pamäti spokojnosť svojich občanov.
Skaven sú rovnako zameraní na expandovanie svojich teritórií, no robia tak prostredníctvom svojej špeciálnej meny – jedla. To používajú na kŕmenie svojich armád, no zároveň ho získavajú rabovaním. Doslova teda dávajú vojakom jesť to, čo si sami ukoristili. Jedlo sa ale dá použiť aj ako nárazový buff, ktorým môžete postaviť nové mestá, a to rovno na najvyššej úrovni.
Úplným opakom sú napríklad Lizardmens, ktorí fungujú na takzvanej taktike “korytnačky”. Dostupný majú špeciálny reťazec budov, ktorých strategické rozmiestnenie v dostatočnej blízkosti vám prinesie niekoľko z najsilnejších bonusov v hre a tie vám následne pomôžu s ovládaním teritórií.
Pre Total War klasikov sú dostupní, samozrejme, aj High Elves, ktorí síce nepodporujú nejaký špeciálny štýl a ponúkajú tým voľnosť, no v rukáve ukrývajú zopár trikov. Jedným z príkladov je schopnosť vidieť všetko, čo vidia vaši obchodní partneri, alebo možnosť využívať špeciálnu menu – vplyv. Ten môžete použiť na vylepšenie alebo zhoršenie diplomatických vzťahov akýchkoľvek dvoch frakcií vo svete.
Ako je na tom ale hra po technickej stránke? Myslím, že žiadny fanúšik nebude sklamaný. Skvelo nadabovaná audio časť vnáša do hry ten pravý Warhammer pocit. Napríklad taký Malekith a jeho monológy počas hry sú naozaj famózny detail, ktorý skvelo doplňuje výborne navrhnutý a prevedený herný svet a jeho level dizajn.
Nemusíte sa ale báť, že sa z toho stane iba ďalší StarCraft. Warhammer je stále sandboxová a nie sekvenčná hra, jednu vec však majú spoločnú – pripravte sa na prehry. Pri približovaní sa ku koncu hry je takmer nevyhnutné prísť o niekoľko miest a zatrasie to aj vašou ekonomikou, no počas vojny predsa nič nejde podľa plánov. Technické problémy však nečakajte. Hra beží plynulo v krásnej fantasy spracovanej grafike a snáď jediné neduhy sú sem-tam bugnuté alebo nedomyslené prepojenia medzi questami, ktoré ale nijako závažnejšie neovplyvňujú hrateľnosť.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Total War: Warhammer 2 2017
Odhaľujte tajomstvom zahalený ostrov ďaleko na západe od starého sveta. Hra predstavuje ikonické rasy v znamení vysokých elfov, temných elfov a jašterov. Hráči bojujú na čarovných ostrovoch, pochmúrnych močariskách, zradných bažinách a v nebezpečnej džungli.
- Platforma: PC
- Žáner: Stratégia
- Výrobca: Creative Assembly
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Cenega