Séria Trainz s dlhoročnou tradíciou sa vracia na naše obrazovky aj tento rok. Posledný diel ale nič zásadné oproti svojmu predchodcovi nepriniesol. Stalo sa tak tentoraz?
Na začiatok treba uviesť tých, ktorí s touto sériou nemali čo dočinenia do obrazu: V hre sa chopíte role rušňovodiča, s ktorým (pochopiteľne) riadite rôzne typy vlakov a prevážate buď cestujúcich alebo rôzny tovar. Hra ale ponúka aj mód dispečera, kde sa staráte o výhybka apod. Vráťme sa ale k otázke, ktorú som položil na úvode. Už dopredu musím poznamenať, že zmeny sú minimálne. Vývojári sú si toho ale pravdepodobne vedomí, a tak si môžu majitelia jednej z predošlých verzií stiahnuť túto hru, resp. update zadarmo. Ostatní budú musieť rozbiť svoje prasiatko a zacvakať za hru 30 €. Stojí to za to? V prvom rade treba spomenúť novinky, ktoré hra oproti predchodcovi prináša. Je to najmä zlepšenie grafiky, ktoré je spojené s použitím technológie SpeedTree. Vďaka nemu nevyzerá okolitá príroda mŕtvo a stromy doslova ožili. Taktiež treba podotknúť, že autori zapracovali na optimalizácii hry a aj napriek zlepšeniu grafiky nie sú požiadavky také krvavé, ako pri predošlom dieli.
Jednou z najzábavnejších vecí v sérii Trainz je možnosť tvorenia vlastného sveta, resp. trate a jej okolia a aj v tomto ohľade pridali autori menšie vylepšenie. Presnejšie viac užívateľsky sprístupnili interface a prácu s ním. Nestratia sa v ňom ale ani zarytí fanúšikovia série, čo je dobre. Tu by som ale s novinkami asi aj skončil, ak nerátam zopár nových vlakov, či tratí spracovaných podľa reálnej predlohy. Vzhľadom na to, že noviniek je naozaj pomálu sa mi veľmi páči prístup vývojárov, ktorí (ako som už spomínal) umožnili stiahnuť si pre verných hráčov túto hru zadarmo. Na druhú stranu, keď sa nad tým tak zamyslím, v tejto sérii už ani toho nie je veľa čo zlepšovať. Ak teda nerátame bugy, ktorých je v hre naozaj viac, než sa dá tolerovať. Na zastávke sa vám zacyklia nastupujúci, vlak sa začne nadnášať atď. Štýl hry je ale inak postavený tak, že ak sa urobí dobrý jazdný model a ovládanie vlaku, hra sa určite „fanúšikom koľajníc“ zapáči. Ostatní ale asi šancu nemajú. Vzhľadom na to, že sme recenziu na predošlé diely na našom portáli nemali, okrem už vami prečítanej recenzie na prídavok som sa rozhodol zhodnotiť aj hru ako takú a nie len ju porovnať s predošlým dielom. Tak teda poďme na to. V úvode recenzie som v stručnosti opísal, o čo v hre ide. Ovládať vlak môžeme dvoma spôsobmi: Buď si nastavíme kameru zvonku a budeme ho ovládať pomocou tlačidiel na boku obrazovky alebo si prepneme kameru na pohľad z kabíny a vlak môžeme ovládať pomocou rôznych páčok a posuvníkov na palubnej doske.
Možno si myslíte, že ovládanie z kabíny je náročné, no hre predchádza náučný tutorial a navyše je kabína oproti reálu dosť ochudobnená. Jazdný model je kvalitný a podľa rýchlosti či uhlu pohybu sa odvíja aj správanie vlaku. Ak teda z kopca pôjdete plnou rýchlosťou, nedivte sa, ak sa vykoľajíte. Počas jazdy si prepínate výhybky, zastavujete na staniciach, prechádzate cez priecestia… Možno na vás časom dopadne stereotyp, ale úprimne, dá sa mu nejako zabrániť? Jednoducho taký je princíp hry a „vlakový fajnšmekri“ si hru obľúbia. Multiplayer v hre chýba, no môžete si online vymieňať vytvorené trate.
Trainz Simulator 2010: Engineers Edition oproti predchodcovi nič zásadné, resp. revolučné nepriniesol. Taký je ale štýl hry a veľa nového sa teda prinášať nedá – preto je možnosť stiahnuť si hru pre fanúšikov série zdarma. Samotný koncept hry chytí za srdce len fanúšikov vlakov. Ostatní sa pri hre s najväčšou pravdepodobnosťou budú nudiť.
Tvorba tratí Vylepšená optimalizácia Jazdný model Ovládanie |
|
Bugy Grafika je síce lepšia, no stále potrebuje doladiť Bugy Nič pre „obyčajného hráča“ |
|
70% | |
ŽÁNER | Simulácia |
VÝROBCA | Auran |
VYDAVATEĽ | COMGAD |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |