Po predošlej recenzii na hru Reign: Conflict of Nations ktorá sa podobala na titul Total War veľkou strategickou mapou prichádza druhá recenzia a to na hru Real Warfare 1242. Naopak od Reign však preberá úlohu znázornenia realtime bojov taktiež podobným tým, ktoré sú v sérií Total War.
{module Easy Adsense}
Hra pokrýva značne nevyužité a vývojármi nepokryté historické obdobie, a to práve boje v roku 1242 kedy Rád nemeckých rytierov spolu so Švédmi zaútočili na Litvu. Vy sa zhostíte úlohy mladého princa Alexandra Nevskeho ktorý týchto cudzokrajných útočníkov rozoženie.
A rozháňať sa bude ako už bolo naznačené v kampani, poprípade vo voľnej hre alebo v multiplayeri. V prvom rade však dbať na to s čím sa má nepriateľ rozháňať. V hre máte armádu ktorá sa bude skladať z vojsk ktoré si budete môcť zakúpiť pred každou misiou za financie z predtým vyhratých bitiek. Tie však budú predstavovať len veľmi malú čiastku vášho vojska v misií. Či už to bude kavaléria alebo vojaci s mečmi alebo lukmi je na vás. Nie vždy však vyhráva kvantita nad kvalitou, preto je občas múdrejšie zakúpiť radšej nové vylepšenia pre vašu armádu ako zväčšovať jej počet. Potom sa už len s vojskami treba vydať priamo do boja kde na vás čaká taktické využívanie terénu, pričom sa uplatnia aj taktiky ako umiestnenie lukostrelcov na kopec, čím sa zvýši ich dostrel. No aj s dobre umiestnenou lukostreľbou sa nedá nepriateľ zničiť celý, keďže v hre napríklad ma každý jeden istý počet šípov. Okrem toho však treba brať ohľad aj na výdrž svojich vojakov ktorí v boji nedokážu stať nonstop, čiže vojská unavené sú slabšie a tie, čo stratili morálku sa radšej dajú na útek.
Čo je však “des“ a „hrúza“ je určite AI. Či už vášho protivníka alebo spojenca ktorý s vami občas bude bojovať a pomáhať vám pri vašej ceste za víťazstvom. Kameň úrazu však nastáva pri jednotlivých príkazoch AI, nemajú zmysel, vykonáva absolútne nezmyselné kroky, poprípade keď útočíte neodvažuje sa zmeniť svoju pozíciu, poväčšine fixne ostáva na svojej pozícií a nehýbe sa. Horšie je, že to niekedy priamo zasiahne aj vašu armádu, keďže tá tiež z času na čas reaguje na vaše príkazy veľmi pomaly, často s omeškaním v sekundách. Naopak, AI spojenca je predskriptovaná preto vždy vykoná svoje ciele až potom, čo vy splníte ten svoj/prekročíte istú líniu.
Naopak grafické spracovanie hry je príjemnejšie. Hlavne čo sa týka voľnej kamery a rozmanitosti terénu a jednotiek ktoré majú veľmi pekné grafické spracovanie. Ono celkovo spracovanie nie je po technickej stránke až tak skvelé, skôr celkový dojem z vizáže hry je proste pre oko príjemný. Atmosféra v bojoch sa dá pozorovať kamerou zblízka, no ak chcete plánovať taktické postupy, je lepšie zvoliť náhľad na bojisko a odtiaľ komandovať svoje jednotky. A zase raz okrem obstojného technického grafického spracovania nájdeme v každej hre od našich východných bratov. Neuveriteľne zle optimalizovaná hra s neuveriteľným množstvom bugov. Na škodu sú aj prázdne internetové looby v ktorých nájsť hráča je umením.
Čo dodať na koniec? Textu bolo síce málo no bol dosť výstižný. Hra je to dobrá, no zase raz niečo tomu chýba. Niečo do hĺbky. Najskôr je to celkový pocit z hry. Aj keď ponúka strategické možnosti dokonca väčšie ako Total War s ktorým som hru porovnával, pokiaľ by ste predo mňa v obchode postavili obidva tituly, určite by som bez váhania šiel do Total War. Aj keď možno hre práve chýba len tá veľká bojová mapa a ovládanie krokov svojho ťaženia, ríše a hodnotenie by hneď vyšlo o zopár stupňov vyššie. No keďže tomu tak nie je, neostáva nič iné než…
Boje Grafika Atmosféra |
|
Chýba hĺbka AI Bugy Optimalizácia Prázdne internetové looby |
|
60% | |
ŽÁNER | stratégia |
VÝROBCA | Unicorn Games |
VYDAVATEĽ | 1C Company |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |