• Hlavná stránka
  • PC
  • Recenzie
  • RECENZIA: Kingdom Come Deliverance - Band of Bastards DLC, keď v kraji musia robiť poriadky žoldnieri
RECENZIA: Kingdom Come Deliverance - Band of Bastards DLC, keď v kraji musia robiť poriadky žoldnieri

DLC pre Kingdom Come: Deliverance máme už niekoľko. Tie prvé dve boli určite zaujímavé, až takú revolúciu však do hry nepriniesli. To najnovšie, ktorého sme sa dočkali prednedávnom, sa nazýva Band of Bastards. Podarí sa bande žoldnierov konečne priniesť poriadny sťahovateľný prídavok?

Viete, kto je to Kuno?

Po všetkých udalostiach, ktoré sa stali, nemá Racek Kobyla príliš mnoho ľudí na to, aby v jeho kraji udržiavali poriadok. Chtiac či nechtiac tak musí siahnuť po žoldnieroch, pričom jeho voľbou je družina Kuna. Ten je mu z minulosti dlžný naozaj veľa, keďže Racek ho zachránil pred šibenicou. A či chce alebo nie, Kuno sa musí o poriadok starať bez nároku na akúkoľvek odmenu. Vás, ako Jindru, však Racek poverí oveľa dôležitejšou úlohou. Musíte dohliadnuť na to, aby sa spomínaná partička hrdlorezov krotila a robila presne to, na čo ju Racek najal. A že to veru nebude jednoduché!

Naučte sa bojovať!

Nahnevala ma však hneď prvá úloha, kde sa dostanete do Kunovho tábora. Aby ste sa osvedčili, musíte všetkým dokázať, že sa viete poriadne biť, a už prvý súboj je neskutočne zložitý! Ak ste hrali pôvodný titul a DLC podobne ako ja, čiže ste sa zakrádali v tieni a nepriateľov otravovali v spánku, tak budete mať veľký problém. Prvý protivník vás dokáže skoliť dvomi za sebou idúcimi ranami ako malinu. Preto som sa vybral späť na tréningové pole a dve hodiny som sa učil lepšie narábať s mečom a rôzne pokročilé techniky. Ani to však zo začiatku nestačilo a pri súboji som sa poriadne trápil. Našťastie sa mi aktivoval perk s názvom „luskáčik“ a súpera som porazil jednou dobre mierenou ranou. Verte či nie, táto vec ma však viac nahnevala ako potešila. Toto je pre mňa a mnoho hráčov obrovským mínusom. Vždy som si myslel, že KC:D môžem prechádzať rôznymi štýlmi a tak bol hráčom titul aj prezentovaný. Nikdy som sa veľmi nevyžíval v súbojoch a hru som si hral svojou cestou.

Počas svojho putovania svetom a pri strážení kraja budete spoznávať najmä nové postavy v družine. Tie sú napísané a zahrané naozaj výborne. Ani jedna z nich nie je otravná (tak ako to bolo napríklad pri predchádzajúcom DLC) a hru si tak z pohľadu príbehu užijete. Príbeh a filmové scény sú tiež o niečo lepšie a vyrovnávajú sa tým z pôvodnej verzie. Do hry pribudlo aj niekoľko vedľajších úloh a pár nových lokalít. Tie sú takým milým prídavkom, hneď však zistíte, že ide o vedľajšiu úlohu, keďže sú oveľa prostejšie ako hlavné. DLC je dlhé približne dve až tri hodiny (ak nerátam dve hodiny navyše, kde som sa šermoval a trénoval na to, aby som dokázal poraziť prvú postavu), čo mi prišlo príliš málo za predajnú cenu hry. Mimochodom, ostatné súboje sú naozaj jednoduché. S výnimkou toho posledného, ktorý vždy skončil úplne inak a dohral som ho asi na štvrtý pokus.

Hoci sa na to pekne pozerá...

Po zvukovej či grafickej stránke sa toho až tak veľa nezmenilo. Dabing je opäť skvelý a pekné je aj grafické spracovanie. Autori by však mohli niečo spraviť s optimalizáciou, pretože aj po roku je hra neskutočne náročná na hardvér a je to veru peklo. Pri poslednom súboji v hre, kde bolo naozaj väčšie množstvo nepriateľov a spolubojovníkov, bol titul miestami až nehrateľný.

Toto DLC ma však presvedčilo o tom, že sa tvorcovia učia na vlastných chybách. Ruku na srdce, predchádzajúce rozšírenia neboli príliš dobré. V tomto poslednom som mal pocit, že konečne hrám skvelé DLC s dobrým príbehom, kvôli spomínaným nedostatkom som si však hru zatiaľ neužil tak, ako som si užíval pôvodnú hru. Uvidíme, čo prinesie prídavok A Woman’s Lot. Pevne verím, že bude stáť za to.

Keď bola hra predstavovaná, mal som pocit, že ju budem môcť hrať z viacerých uhlov. Žiaľ, vstupná úloha do tohto DLC je súboj s pomerne silným súperom a ak ste doposiaľ Kingdom Come: Deliverance nehrali ako bojovník, budete si musieť súboje natrénovať. Ani to vám navyše nezaručí, že sa cez prvú úlohu dostanete ľahko. Ak však túto až príliš veľkú nedokonalosť prekonáte, nové DLC Band of Bastards prináša omnoho zaujímavejšie úlohy ako predchádzajúce prídavky. Hoci herná doba je zhruba rovnaká a možno aj kratšia. Či sa DLC oplatí zakúpiť za uvádzaciu sumu, to už necháme na vás.

• zaujímavý príbeh
  • viac filmových scén ako v poslednom DLC
  • nové postavy