Každý z nás, chlapov, no aj tak navždy chlapcov, určite raz túžil byť vojakom a strieľať zlých ujov na vojne. Vo väčšine z nás táto túžba aj tak podvedome ostala. Krásne sa to dá všimnúť na najpredávanejších vojnových tituloch. Call of Duty, Medal of Honor, Crysis. Vždy ste boli hrdina ktorý všetko a každého zachránil. No čo ak by tomu bolo teraz trochu inak?
Mnoho ľudí nadávalo a nazývalo Crysis tech-demom. Nenachádzali totiž v hre potrebnú úroveň gameplayu. Čo je síce škoda lebo Crysis podľa môjho názoru predviedol nadpriemernú hrateľnosť, ale to je už jedno. Sniper: Ghost Warrior je totiž presným opakom v tomto aspekte. Totiž hra ponúka viac-menej konkurencie schopnú grafiku Crysisu no gameplayom hra zaostáva omnoho ďalej. Kto by kedy totižto povedal, že sniperská hra sa môže zmeniť na tunel ako napríklad Call of Duty. Každopádne, neprestávajte čítať, totiž táto hra nieje možno žiadne áčko, ale svoje kvality má.
Prvá a najväčšia chyba hry, ako som už spomenul. Nemožnosť odbočiť doľava alebo doprava, vždy existuje len jedna správna cesta. Okrem toho je však prostredie aj neuveriteľne lineárne. Väčšinu hry totižto prežijete v džungli kde ani tvorcovia nemali spôsob ktorým by mohli spraviť prostredie iné. A navzdory tejto zlobe v hre aj tak nájdeme atraktívne prostredia ktoré sa budú často obmieňať. Od ropnej plošiny, cez starodávne ruiny až po maják na útese z ktorého sa budete môcť vyšantiť koľko len chcete.
A šantiť sa bude hlavne so sniperskými puškami. Nedá mi hneď v úvode nespomenúť balistický model hry ktorý počíta okrem gravitácie aj s napríklad vaším pulzom a dýchaním, poprípade s silou vetra. Preto často treba mieriť absolútne mimo protivníka aby guľka ciel trafila. Nanešťastie toto platí len najťažšiu obtiažnosť. Pri tých ostatných totižto bude pri zamierení na protivníka na obrazovke červený krúžok odkazujúci na jeho polohu. Ale aby ste si nemysleli, že všetky misie budú založené len na sniperskom princípe. V poniektorých misiách sa zúčastníte priameho útoku na nepriateľské pozície. Samozrejmosťou pri sniperovaní však bude aj krytie. Dole v strede obrazovky bude umiestnený indikátor ktorý ukazuje mieru vášho odhalenia. Tá sa však s vašim ghillie suitom dá ľahko znížiť.
Zdravie si však treba strážiť a nepúšťať sa bezhlavo do každého boja. Síce na sebe máte nepriestrelný ghillie suit (toto mala akože byť irónia) no veľa guliek neznesiete. Čo je lepším systémom oproti väčšine dnešných hier je systém dopĺňania života. Budú k dispozícií 3 lekárničky, každá jedna vám doplní 50 bodov života. Okrem toho sa však život bude doplňovať aj automaticky a to presne na 30 bodov z celkových 100. Ak však budete opatrný, môže sa pokojne stať že prežijete misiu bez použitia lekárničky. Ale nebuďte naivný, pretože ak si myslíte, že nepriateľ vás na 500 metrov kalašnikovom plnou dávkou nezasiahne 50% z vystrelených guliek, tak sa mýlite. Áno, nepriateľ má možno tupú predskriptovanú AI, no jeho mierenie je na úrovni lepšej než tá vaša. Čiže aj v hre platí že poväčšine rozmýšľajú chlapi skôr tým, čo strieľa, ako tým, čo myslí.
A aby som ešte nezabudol spomenúť nepriestrelné prostredie kde nepriateľa zachráni aj kúsok listu stojaceho medzi vami a terčom. Ale treba uznať, že prostredie aj keď je neuveriteľne nereálne čo sa týka vlastností, tak je aj neuveriteľne krásne spravené. Hra je snáď jedinou, ktorú by som dokázal porovnávať kvalitatívne na úroveň Crysisu. Či už nastavenia, spracovania vegetácie, ale aj super optimalizácie. Síce ho neporazila, no jej kvalita šplhla pri takomto B-čkovom titule na neuveriteľne vysokú úroveň.
Náplň misií je poväčšine o infiltrácií a zneškodnení istého objektu, občas sa však dostanete aj do opačnej situácie. Z lovca sa stane korisť. Niekoľkokrát budete len tak, tak utekať pred nepriateľmi a zachraňovať si vlastné kopytá. Inak, často budete musieť aj vyčistiť dediny od nepriateľov alebo raz aj zaútočiť na ropnú plošinu s vašimi parťákmi. Tí, narozdiel od vás, sú naozaj guľkám odolný. A pri presnosti nepriateľov je niekedy lepšie čupnúť za barel a nechať špinávu prácu urobiť kamarátov za vás.
Multiplayer nebudem opisovať, nie je totiž o čom. Štýl podobný ako Call of Duty, až na to, že všetci majú sniperky a kde tam sa skrývajú. Odporúčam preto zhliadnuť toto video.
Každopádne musím podotknúť že multiplayer bol pre mňa asi tým najlepším zážitkom v celej hre. Ale poďme radšej k hodnoteniu. Hra nie je žiadne áčko, ale pekne spravené b-čko. Preto ak prihliadnem na jej grafiku, hrateľnosť a hlavne malá cena v obchodoch a dám tak hodnotenie 7.0 určite nikomu neuškodím. Pokiaľ chcete hru hodnotiť ako áčko, strhnite si 2-2.5 boda.
grafika multiplayer cena/hrateľnosť |
|
lineárne muška a AI protivníka málo voľnosti |
|
70% | |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | City Interactive |
VYDAVATEĽ | City Interactive / TOPCD |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |