Štúdio Bungie čelí v súčasnosti obrovskému škandálu. Ten súvisí s plagiátorstvom art assetov v hre Marathon, ktoré údajne ukradol bývalý zamestnanec štúdia vložil ich do hry. Nakoľko však mnoho vývojárov Bungie sledovalo výtvarníčku, ktorá sa stala obeťou krádeže, tak to prinieslo nepríjemné otázky v súvislosti s celým vizuálnym štýlom hry. Teda niečím, čo sa javilo byť ako niečo naozaj originálne v žánri extrakčných strieľačiek.
Navyše, tento škandál sa javí ako „úder do brucha“ po tom, čo uzavretá alfa verzia hry veľmi neohúrila. A morálka v štúdiu je údajne na bode mrazu. Informoval o tom redaktor Forbes Paul Tassi, ktorý je známy svojimi kontaktmi v štúdiu.
Podľa jeho informácií poskytol manažment štúdia zamestnancom rovnaké vysvetlenie v súvislosti s krádežou art assetov – bola to vina bývalého zamestnanca. Sony a Bungie tak v súčasnosti majú plné ruky práce s auditom všetkých art assetov v hre a budú musieť odstrániť z hry všetko, na čo padá podozrenie.
„Atmosféra v Bungie nikdy nebola horšia“ a mnohí sa obávajú o budúcnosť štúdia v prípade, ak z hry Marathon bude komerčný neúspech. Napriek tomu, že o odklade sa nahlas nehovorí, tak vývojári by neboli prekvapení, ak by k odkladu hry naozaj došlo.
Štúdio navyše úplne zrušilo pôvodný marketingový plán k hre v reakcii na nie príliš pozitívne reakcie hráčov na uzavretú alfu. Zrušené bolo veľké verejné beta testovanie, ktoré bolo plánované na august a namiesto toho Bungie plánuje viacero menších testov.
Nepomáhajú ani informácie, že vývojári už pred piatimi rokmi vyjadrovali svoje znepokojenie nad konceptom hry a neustále opakovali, že hra potrebuje PvE časť. To však manažment ignoroval.
S Bungie to nevyzerá dobre
Odkedy Sony kúpilo Bungie v roku 2022 zažilo štúdio dve série prepúšťaní a to kvôli tomu, že tržby z Destiny 2 začali upadať. Po vydaní expanzie Lightfall dokonca Bungie minulo ciele tržieb o masívnych 50%. Vyvrcholenie ságy expanziou The Final Shape sa síce javilo ako úspech, no po jej dokončení hru opustilo masívne množstvo hráčov.
Bungie síce ohlásilo nové expanzie pre hru, no je otázne, ako sa im bude komerčne dariť. Tlak je tak na hre Marathon. Tá musí byť komerčným úspechom, inak bude Bungie nútené opätovne škrtať.
Momentálne sa tak javí ako najlepšie riešenie odklad. Otázne však je, že či Sony umožní štúdiu Bungie hru odložiť.