- Sony dnes oznámilo zrušenie dvoch live service hier od štúdií Bend a Bluepoint
- Známy herný novinár prezradil, prečo k tomu došlo
Sony sa tak popálilo na hre Concord, že prehodnocuje svoje investície do live service hier. Prezradil to známy redaktor GiantBomb Jeff Grubb. Sony dnes oznámilo zrušenie live service hier štúdií Sony Bend a Bluepoint, pričom druhé menované štúdio pracovalo na live service God of War projekte.
Samozrejme, Concord určite nebol jediným dôvodom, no podľa Grubba bol jedným z hlavných dôvodov. „Stalo sa to kvôli Concordu, ako by to malo byť jasné, to mi bolo povedané.“
„Spoločnosť Sony bola z Concordu šokovaná a teraz obchádza všetky štúdiá a prehodnocuje každý jeden projekt, a ak ide o projekt so živými službami, má veľa prekážok, ktoré mu bránia v tom, aby dostal šancu skutočne vyjsť.“
Grubb dodal, že pre obe štúdiá boli toto ich hlavné projekty. Čo v praxi znamená nie len to, že na ich nové hry si počkáme roky, ale aj to, že hrozí prepúšťanie. Obe štúdiá totiž budú musieť manažmentu PlayStation narýchlo priniesť návrh na vývoj nových hier. Ak ho Sony neschváli, tak to bude veľkým problémom. No ak by ho aj Sony schválilo, tak to môže vyústiť v redukciu počtu zamestnancov. Projekty na začiatku svojho vývoja totiž logicky nepotrebujú toľko vývojárov, ako projekty v produkčnej fáze.
Concord ako bod zlomu?
Concord bola PvP FPS hra štúdia Firewalk, ktorá vyšla v auguste minulého roka. Išlo však o také komerčné zlyhanie, že Sony hru po necelých dvoch týždňoch stiahlo z trhu a hráčom vrátilo peniaze. Následne koncom roka Sony oznámilo, že hra sa už k hráčom nevráti a štúdio Firewalk bude zrušené.
Až po tom sme sa dozvedeli o aké fatálne zlyhanie išlo. Podľa zdrojov Kotaku bol totiž pôvodný rozpočet na vývoj hry vo výške 200 miliónov dolárov. Hra však bola odložená a výsledný rozpočet bol teda oveľa vyšší. Navyše, táto suma nezahŕňa peniaze, ktoré Sony zaplatilo za akvizíciu štúdia Firewalk.