Invizimals: The Alliance - Recenzia

Invizimals sú novodobí Pokemoni, ktorých si vytvorili v Sony, aby oslovili mladších hráčov, ale aj fanúšikov hier, kde je potrebné hľadať, zbierať a trénovať príšery. Niet sa čomu čudovať. Nintendo so svojimi Pokemonmi žne úspechy už takmer dvadsať rokov. Prví Invizimals sa objavili už na prenosnej konzole PlayStation Portable, na Vite zažívajú premiéru práve teraz.

Vita je na takýto typ hier vo všeobecnosti lepšie stavaná. Má zabudované dve kamery, prepojenie s rozšírenou realitou je, v podstate, priamo v základnom balení konzoly. V prípade PSP ste si museli kupovať externú digitálnu kameru, ktorá zbytočne zavadzala a využili ste ju prakticky iba na hranie tejto série.

Invizimals: The Alliance kombinujú overené vlastnosti série s novými prvkami. Ako sme písali v našom preview, opäť budete chytať príšery, ktoré existujú všade okolo nás/vás. Aby bolo chytanie zábavnejšie, autori hranie obohatili o sledovanie filmových sekvencií, ktoré posúvajú príbeh a zároveň obohacujú hrateľnosť. O nové budovy, nové príšery, nové možnosti.

Filmovú časť Invizimals chválime. Okrem rozprávania príbehu slúži aj ako pomôcka, ktorá vám vysvetlí ako hrať, ako máte chytiť tú-ktorú príšeru atď. Každá príšera je totižto unikát, vyžaduje osobitý prístup. A to aj napriek tomu, že proces chytania má niektoré spoločné vlastnosti. Je rozdelený do dvoch častí. V prvej časti musíte splniť niekoľko jednoduchých úloh, ktoré sú priamo integrované v rámci vášho okolia. Treba nájsť predmet konkrétnej farby, sledovať určitý zvuk alebo nasledovať šípku. Alebo je potrebné sa nehýbať, prípadne byť ticho. Tieto úlohy sa v určitom poradí neustále opakujú a po čase začnú mierne otravovať. Jedným z dôvodov je nedokonalý algoritmus, ktorý vás z času na čas posiela do rohu steny na miestach, kam sa jednoducho nedostanete. Hra je pomerne náročná na kvalitu osvetlenia a v slabo osvetlených miestnostiach preto nemusí vždy fungovať bezchybne. Nám sa podarilo algoritmus oklamať pomocou telefónu, s ktorým sme svietili pred kamerou a točili sa okolo vlastnej osi. Z pohľadu dieťaťa však môže byť chytanie príšer časom trochu stereotypné, ba až frustrujúce.

Keď splníte prvú časť, je čas na použitie priložených AR kariet alebo nájdenie vhodného povrchu. Na obrazovke sa následne objaví Invizimal a vašou úlohou je odohrať určitú mini-hru, aby ste ho chytili. V tomto smere ponúkajú Invizimals väčšiu variabilitu, než pri hľadaní príšer. Prakticky každá príšera má unikátnu mini-hru. Opäť sa však stretávame s dôrazom na kvalitné osvetlenie priestoru, kde hráte, a to platí pre všetky AR aktivity. Okrem chytania príšer budete stavať budovy, skladať puzzle alebo hrať aj rytmickú mini-hru. S výnimkou chytania príšer sa ostatné aktivity až tak často neopakujú, takže vás nestihnú nudiť. Skôr predstavujú príjemné spestrenie medzi chytaním príšer a bojovaním. A mimochodom, dočkáte sa aj Tower Defense mini-hry.

Prejdime k trénovaniu Invizimalov. Toto je jediná časť hry, kde nemusíte využívať rozšírenú realitu a použijete arény, ktoré hra ponúka. Z pohľadu hráča je to super – príšery môže trénovať počas cestovania a na miestach, kde nemá k dispozícii AR karty alebo vhodné prostredie na použitie rozšírenej reality. Boje prebiehajú v reálnom čase – nie na ťahy ako v Pokemonoch. Každý Invizimal však má štvoricu útokov, ktoré sa po použití po nejakom čase obnovia. Takisto sa tu objavuje aj zdravie a výdrž, takže môžeme hovoriť o základných RPG prvkoch.

Hoci sa Invizimals snaží pôsobiť komplexne, boje nemajú až takú hĺbku, ako by sa mohlo na prvý pohľad čakať. Príšery sú síce rozdelené do jednotlivých elementov a autori integrovali do hry aj efektivitu/neefektivitu jednotlivých elementov medzi sebou, vo väčšine bojov si vystačíte s jednoduchou stratégiou – útočiť všetkým čím sa dá a následne sa stiahnuť do úzadia a čakať na obnovenie výdrže, resp. doplnenie útokov.

V porovnaní s predchádzajúcimi hrami však budete bojovať aj vo dvojici a trojici. Princíp boja ako takého to výrazne nemení, ide však o príjemné spestrenie. Nehovoriac o tom, že niekedy sú boje 1 vs. 1 stereotypné a 2 vs. 2 dokážu ponúknuť trochu viac vzruchu. Jedného Invizimala z vášho tímu ovládate vy a druhého umelá inteligencia.

Väčšina príbehu odsýpa pomerne rýchlo. Filmové sekvencie sa striedajú s chytaním nových Invizimalov, ich trénovaním, bojovaním v turnajoch a stavaním nových budov. Ku koncu sa však tempo hry spomalí – polovicu hrania tak strávite pri prvých 80% hrania, rovnaký herný čas vám zaberie posledná pätina. Dôvodom je nutnosť vytrénovať dostatočný počet príšer na vysoký level a pochytať špeciálny typ Invizimalov, ktoré vám pomôžu so záverečnými úlohami. Nepovažujeme to vyslovene za zápor, je však škoda, že vývojári koniec takto umelo natiahli. Hoci spomenutých špeciálnych Invizimalov všetkých nepotrebujete, bez niekoľkých z nich sa ďalej nepohnete.

Invizimals: The Alliance chválime vďaka využitiu rozšírenej reality. Menšiu kritiku si zaslúžia z dôvodu nedokonalého algoritmu, chytanie príšer môže byť niekedy pre menších hráčov náročné – v momentoch, kedy nefunguje úplne podľa predstavy. Boje sú zo začiatku zábavné, časom však skĺznu do stereotypu. Bohužiaľ, ešte pred koncom príbehu. Príbeh ako taký je však výborným spestrením, a ak budete hru hrať s mladším súrodencom/dieťaťom, pravdepodobne ho dokáže zaujať. Škoda chýbajúcej českej lokalizácie, aspoň vo forme titulkov. Invizimals: The Alliance tak vo výsledku kombinuje viacero kladných a záporných prvkov. Ako celok je však hra dobrá a aj napriek stereotypnej náplni nás bavilo trénovať príšery a svoju kolekciu rozširovať. Zaujímavosťou je aj prepojenie s PS3 verziou hry, o tom si však povieme v recenzii Invizimals: The Lost Kingdom.

Informácie o hre

Game Cover GameExpres.sk - predaj hier - hry pre PC a konzoly
Invizimals: The Alliance
Platforma: PS Vita
Žáner: Akčná, detská
Výrobca: Novarama
Distribútor v GB: Sony Computer Entertainment Europe
Distribútor v SR: Sony
Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Sony
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk

Naše hodnotenie

65%
 
"Invizimals využívajú rozšírenú realitu vhodným spôsobom"
Klady
  • dizajn príšer
  • filmové sekvencie
  • využitie rozšírenej reality
Zápory
  • - občasné nedostatky v algoritme pri chytaní príšer
  • časom stereotyp
  • umelé natiahnutie príbehu
korekcia: Petra Hladíková

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk