Assassin's Creed: Rogue - Recenzia

Je nad slnko jasné, že AC: Unity bol hlavným tohtoročným ťahúňom Assassins Creed série. No aj majitelia old-gen konzol či tí, ktorým nestačil Unity, sa dočkali svojej porcie Assassínov v znamení Assassins Creed Rogue, ktorému sa nedostalo v tieni Unity veľkej pozornosti. Otázkou ostáva, či si ju zaslúži.

 

Štúdio Ubisoft tohtoročný rozpočet na inovácie, nový engine a hlavnú vývojársku silu bez akýchkoľvek dohadov venovalo Unity. V Rogue sme sa tak dočkali už klasicky každoročného repasu s minimálnymi zmenami a výberom toho najlepšieho z minulých dielov.

V hre Assassins Creed Rogue sa vraciame opäť do starých známych lokácií Karibiku a Ameriky, ktoré sú okorenené množstvom nových, menších lokalíť. Vytvára sa tak most medzi dejmi Assassins Creed 3 – teda pokračovaním Connorovho deja a Bratstva v Amerike vedenom Achilesom a Assassins Creed: Black Flag – teda karibským Bratstvom na čele s Adéwalem. Títo dvaja spojili svoje sily s sily svojich Assassínov dokopy, aby potlačili templárske pôsobenie v Kolóniách. Tu prichádza na scénu vy – hráč – mladý, talentovaný a ambiciózny assassínsky rekrút Shay Cormac. Všetko sa pre vás a Assassínov vyvíja skvelo. Získavate pre Bratstvo ďalší kus Edenu z moci Templárov, len aby ste zistili, že ním Assassíni ruinujú celé mestá z povrchu zemského. Nech je Shay už akokoľvek ctižiadostivý, ambiciózny či arogantný, všetko, čo robil, robil pre ľudí. Vyhladzovanie tisícov nevinných životov nemôže nechať len tak a v prílive udalostí sa pomaly ale isto dostáva k Templárom.

Rogue po prvýkrát ponúka pohľad na udalosti Assassins Creed série z druhej strany. Shay sa stáva úctyhodným Templárom a zakrátko príde aj na nevyhnutné – strety s jeho bývalými priateľmi, ktorí si mysleli, že zomrel. Nový pohľad na templársko-assassínsky konflikt vnáša do celého príbehu novú energiu a konečne máme možnosť chápať aj fungovanie a bežné dianie na "druhej strane frontu". Kombinácia spojení AC3, Black Flagu a prídavok templárskeho pozadia tak dokopy vytvárajú možno nie najlepší, ale určite jeden z najzaujímavejších príbehov série.

To isté sa, bohužiaľ, však nedá povedať o pozadí, ktoré Assassins Creed príbeh zastrešuje – teda časť v prítomnosti. Opäť sa nachádzame v kanceláriách Absterga, kde ste už, klasicky, jeden z "testerov" spomienok vašich genetických predchodcov. Ako obvykle, príbeh sa v súčasnosti neposúva nikde, akurát prerušuje vaše pirátenie nezmyselným prechádzaním sa po absolútne rovnakých priestoroch Absterga z predošlých dielov a už klasicky ešte viac neuveriteľne nudným a otravným "hackovaním", ktoré sa snažíte čo najrýchlejšie odbiť, aby ste sa mohli čo najskôr vrátiť k rabovaniu, masakrovaniu či loveniu veľrýb.

V hre je množstvo ďalších aktivít a väčšina tých generických a nudných bola odobraná a nahradená poväčšine zábavnejšími. Keď ste na pevnine, väčšinou neviete, čo skôr splniť a inak tomu nie je ani na šírom mori. Do hernej mapy pribudlo množstvo nových prístavov a oblastí, z ktorých vás určite najviac zaujmú šíre vody zamrznutého Antarktického oceánu a snežné a ľadové krajiny. Nechýba, samozrejme, ani kraftovací systém výbavy z AC: Black Flag. Pripravte sa teda na zbesilé lovenie predátorov a všemožných živočíchov za účelom vyrábania vreciek na náboje, šípok a inej munície či bômb. Samozrejme si drahé materiály môžete aj nakúpiť, čo bude viac vyhovovať tým z vás, čo len neradi vystupujú zo svojej plávajúcej pevnosti, ktorá tentoraz nesie meno Morrigan. Rabovanie námorných konvojov, prepadávanie, pirátenie lodí Assassinov a Francúzov bude na dennom poriadku a oveľa lepšie, ako ho poznáme. Do námorného arzenálu pribudlo niekoľko zlepšovákov, ktoré námorným bojom pridávajú novú dynamiku, možnosti naloďovania a, ponovom dokonca môžete byť nalodený aj vy – hráč.

V kapitánovej kajute, samozrejme, nesmie chýbať staré známe manažovanie vlastnej flotily, čo zabezpečuje jeden z dvoch hlavných príjmov peňazí v Rogue. Tým druhým je známy, no už dlhšie nepoužitý systém renovovania mesta a následné profitovanie z renovácií.

Námorné boje nie sú jediným, čo prešlo menšími zmenami. Keďže sa v role hlavnej postavy dostávame k Templárom, Shaya čaká aj pár nových hračiek. Ubisoft sa síce nenamáhal použiť nový a vcelku dobrý súbojový systém AC Unity aj v Rogue, a pokračujeme tak v štýle Rambo Creed: Rogue, alias jednočlenná armáda v štýle nekonečných killstreakov stláčaním štvorčeka. Ak sa jednoduchosťou tohto systému nenecháte zlákať a pokúsite sa hrať hru aspoň ako-tak stealth, čaká vás celkom príjemná zábava a možnosti, ktoré Shay nachádza v pomocníkoch ako Air Gun a trochu neskôr v jej vylepšení na "granátomet".

Stalo sa aj niečo úplne nečakané. AC Rogue je po technickej stránke asi zatiaľ najlepší spracovaný Assassins Creed v histórii série. Minimum bugov, štandardná grafika a uspokojivé prostredie, a hlavne frame rate a plynulosť, ktorej som skoro ani na vlastné oči neveril. O to viac po fiasku a technických problémoch v AC Unity bolo len ťažko uveriť tomu, že Rogue bežal viac-menej plynulo, len s minimálnymi framedropmi. Čo je podstatné a skoro na neuverenie, Rogue beží na naozaj vysokom framerate, ktorý som, pravdupovediac, v AC sérii ešte nevidel (a to som prešiel každý jeden AC). Tento vysoký framerate nie je stály, no s prekvapením a užasnutím môžem tvrdiť, že sa drží väčšinu času, a máte pocit, ako keby ste ani nehrali Assassins Creed. Teda, aspoň určite nie z technickej stránky na konzole, o to viac na old-gene. Klobúk dole a pochvala vývojárom z Ubisoftu. Škoda len, že sa im to nepodarilo aj v Unity (ani zďaleka). Uvidíme, čo predvedú v pokračovaní, ktoré už len tak medzi časom uniklo ani nie mesiac po vydaní dvoch tohtoročných AC. Už teraz teda vieme a videli sme prvé screenshoty hry AC: Victory, ktorá sa presunie do Londýna.

Zhrnutie

Hra Rogue pomerne milo prekvapila. Síce toho nepriniesla veľa nového, no pekným spôsobom prepojila dve staršie AC tituly a zobrala si z nich to najlepšie. Zaujímavý príbeh a templársky pohľad na konflikt tomu celému pridáva novú iskru, zatiaľ čo obľúbená námorná časť hry dopĺňa skvelý základ položený Black Flagom. Milovníci Black Flagu, no aj ostatných dielov, si tak určite nájdu to svoje. Spoločnosť Ubisoft sa totiž postarala o to, aby ste počas hrania boli vždy zamestnaný. A až na neuverenie zvládnutá technická stránka a vysoký, viac-menej stabilný framerate vás nechajú na pochybnostiach, či to naozaj robil Ubisoft. Tu a tam nejaké to vyladenie, maličké vylepšenie predošlých chýb a pár inovácií a hráči dostali presne čo chceli – lepší Black Flag, omnoho lepší AC3, ale hlavne zábavný Rogue.

Informácie o hre

Game Cover GameExpres.sk - predaj hier - hry pre PC a konzoly
Assassin's Creed: Rogue
Platforma: PlayStation 3
Žáner: akčná adventúra
Výrobca: Ubisoft
Distribútor v GB: Ubisoft
Distribútor v SR: Conquest
Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Conquest
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk

Naše hodnotenie

75%
 
"Nič nové, no to najlepšie, čo sa dalo zrecyklovať"
Klady
  • templárska hlavná postava/príbeh
  • antarktická oblasť
  • námorné boje
  • prepojenie Black Flagu a AC3
  • framerate a technická stránka (naozaj)
Zápory
  • prerušovanie nudným hackovaním a pasážami v súčasnosti
  • škoda nepoužitia combat systému z Unity
korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk