Ešte predtým, než počastujete Square Enix niekoľkými vybranými slovami, dajte vývojárom šancu na obhajobu.
Včerajšok priniesol ohľadom Final Fantasy VII Remake kopec zaujímavých informácií, ktoré sa môžu na prvý pohľad zdať ako podraz, no po hlbšom uvážení s nimi nemožno nesúhlasiť. Herné periodiká Famitsu a Dengeki Online vyspovedali režiséra Tecuja Nomuru a producenta Jošinori Kitaseho, aby objasnili nejasnosti o súbojovom systéme, hre ako celku a spracovaní príbehu. Preklad z japončiny priniesol web Gematsu, ktorý informácie rozdelil na dve časti vzhľadom na fakt, aké interview ich prinieslo. My si ich ale zhrnieme do jedného súvislého celku.
Epizodický formát? Ničoho lepšieho sme sa ani nemohli dočkať
Nová verzia legendárnej hry bude vydávaná v epizodickom formáte, čo je asi najdôležitejšia a najviac kontroverzná správa. Nebolo definované, v akom rozostupe budú jednotlivé epizódy vydávané, ani koľko obsahu ponúknu, no podľa Kitaseho to takto bolo plánované už od úplného začiatku. Podľa jeho slov by sa celá škála pôvodného Final Fantasy VII jednoducho nedala spracovať do jednej veľkej hry v modernej 3D grafike (ak hru poznáte, určite viete, aká je gigantická), a ak by náhodou ju takto spraviť museli, bolo by treba škrtať a škrtať a to je určite to posledné, čo by sme v súvislosti s remakom tohto RPG chceli. Nomura dodáva, že by niektoré prvky museli byť zoštíhlené, iné zase menej detailné. Ako príklad poukázal na trailer, kde boli ukázané Sektory 1 a 8. Ak by bola hra vyvíjaná ako celok, kvalita zobrazeného materiálu by nebola taká vysoká.
{embed_video }
Štúdio Square Enix na tomto remaku nepracuje samé, ale úzko spolupracuje s CyberConnect2, ktoré má na svedomí napríklad série .hack alebo Naruto/Naruto Shippuden. Ak ste sa zamysleli nad tým, prečo ako modely postáv neboli použité tie z filmu Final Fantasy VII: Advent Children, vysvetlenie súvisí s tým, že film je už 10 rokov starý. Podľa tvorcov v ňom boli až príliš deformované vzhľadom na realizmus. Ich nový vzhľad tak bol veľakrát upravovaný, aby sa dosiahol ten pravý balanc medzi deformáciou a realistickým pojatím.
Súboje budú viac akčné, no nie až tak ako v Kingdom Hearts
Absencia ťahových súbojov určite mrzí viacerých z nás, no na druhej strane to nie je nič, o čom by sme pred vydaním gameplay videa nevedeli. Ak sa na to ale pozrieme hlbšie, nájdeme tam veľa podobností s pôvodným ťahovým. Súboje sa budú odohrávať v reálnom čase a obrazovka sa nebude prepínať do samostatných arén, no to nebránilo tvorcom v tom, aby do neho neimplementovali ATB ukazovateľ a Limit Breaky. Nomura hovorí, že ATB síce nebude slúžiť na to, čo v starších hrách, keďže sa bude doplňovať po každom údere, no máme dávať pozor, keď sa sfarbí do červena. Že by sme pri včerajšom uvažovaní mali predsa len pravdu?
Čo sa týka rýchlosti súbojov, chcú spraviť niečo v štýle spin-off série Dissidia: Final Fantasy, ktorá je čistokrvnou bojovkou. Čo sa ale týka samotnej akčnosti v súbojoch, postupnosť je asi takáto Dissidia Final Fantasy > Kingdom Hearts > Final Fantasy VII Remake. V pripravovanom remaku nebudú jednotlivé techniky úderov založené na skille hráča, ale len na skille samotnej postavy. To znamená, že nemáme čakať žiadne kombá, všetko bude podľa všetkého command-based. Tento nový systém bude síce viac akčnejší, no nastavený tak, aby sme museli rozmýšľať takticky. To súvisí aj s možnosťou prepínania postáv, za ktorého absenciu je tak kritizovaná Final Fantasy XV. V partii budeme mať môcť 3 postavy a ľubovoľne sa medzi nimi meniť.
Úroveň grafiky videnej v poslednom videu má byť len začiatočným bodom a od tohto okamihu sa má začať s jej vylešťovaním. Zároveň podotýkajú, že všetko bolo in-game, okrem prestrihových scén z E3 2015, ktoré boli renderované. Tvorcovia uvádzajú ako príčinu Cloudových vyziabnutých rúk len hru farieb jeho bielej pokožky a osvetlenia na ňu dopadajúceho. Fanúšikovia tranzvestitizmu sa určite potešia, že zábavná scéna, v ktorej sa Cloud prezlečie za ženu, aby sa dostal k chlípnikovi Donovi Corneovi (ten ho bude chcieť následne… nodomyslite si, že čo), bude v remaku prítomná, len ešte nie je rozhodnuté v akej forme.
Oficiálny názov hry znie Final Fantasy Remake. Pôvodne chceli pridať aj nejaký podnázov, no po zrelom uvažovaní od toho nápadu upustili a zhodli sa, že spomínaný názov najlepšie odrazí podstatu hry. Do Midgaru pribudnú úplne celkom nové lokality, ktoré budeme môcť preskúmať, no zároveň niektoré vystrihnú. Zrejme tým tvorcovia narážajú na niektoré menej podstatné miesta.
Príbeh prinesie prekvapenia aj pre znalcov hry
Kitase sa vyjadril v zmysle, že nechce, aby hra fungovala len na nostalgii. Uričte sa jej nebudú môcť úplne vyhnúť, no chce, aby zmeny prekvapili aj hráčov, ktorí majú pôvodnú verziu Final Fantasy VII prejdenú krížom krážom. Vzhľadom na epizodický formát budú môcť byť niektoré príbehové deje ešte prehĺbené a niektoré dokonca úplne nové. V súčasnosti pripravujú nejaké nové mechaniky, no nič bližšie o tom zatiaľ nevieme.