Po dlhom období ticha vydáva EA nové videá, čím spúšťa reklamnú kampaň na podporu hry. Aj keď to slovo nové je treba písať v úvodzovkách.
Ide skôr o zrekapitulovanie už videných scén. Staronové upútavky na Mirror’s Edge Catalyst približujú parkourový pohyb, čiže ten najdôležitejší prvok samotnej hrateľnosti a súboje, ktoré tu budú novinkou. Ak vás mrazí na chrbte pri pomyslení, že sa z Catalyst stane FPS, tak si môžete vydýchnuť, hra bude skôr FPK (first-person karate, uchytí sa tento mnou vymyslený novátorský pojem?). Faith totiž bude používať len svoje hnáty, presnejšie ruky a nohy. Nevieme posúdiť nakoľko bolo to video zamerané na boj vystavané z konkrétnej priamej hrateľnosti, ale ak bolo úplne celé, nový Mirror’s Edge tak bude obsahovať aj početné prestrihové scény – nielen pri posúvaní príbehovej zápletky, ale aj pri efektných súbojových momentoch.
Plynulý pohyb po prostredí ako tieň vrhaný vysokými mrakodrapmi je to, čo robí Mirror’s Edge Mirror’s Edge. Ladné preskoky medzi budovami či hladké prechádzanie oknami z exteriérov do interiérov sterilnej futuristickej architektúry, to všetko tvorí kontinuálnu symfóniu možností ľudského tela, na ktorú nie je len radosť pozerať, ale radosť je ju aj hrať. A to pritom nemusíte byť majstrom v notách, byť virtuózom na husliach by vám tu vôbec nepomohlo. Táto symfónia vyžaduje iný prístup a iné hudobné telesá, konkrétne ovládač, prípadne klávesnicu a myš. Váš Magnum Opus môže začať!
Oficiálne stránky taktiež približujú niekoľko noviniek. V prvom rade sú to funkcie Shift a Quickturn, z ktorých prvá menovaná umožní hrdinke zrýchliť na krátku vzdialenosť a druhá rýchle otočenie o 90 alebo 180 stupňov. V hre budú časté situácie, kedy budeme musieť využiť spustenie sa po lanách a rôzne futuristické pomôcky ako Mag Rope (na určitých miestach budú záchytné body, ktoré budeme môcť využiť na pohyb) a Disruptor (Faith bude môcť touto funkciou vyradiť z prevádzky systémy KrugerSec).
Boje budú založené na presnom načasovaní pohybov a vyvedení nepriateľov z ich balancu kombináciou slabých a silných úderov, čo nám umožní pohodlné dorazenie hrozby. Zaujímavosťou tu bude aj ukazovateľ Focus, ktorý sa bude Faith priebežne dopĺňať v závislosti na pohybe a akcii. Pokiaľ ho má Faith dostatok, nepriatelia ju nemôžu zraniť, no ak bude ukazovateľ klesať, nebezpečenstvo zo straty životov bude narastať. Vo chvíľach, keď sa ukazovateľ naplní na maximum, hrdinka vstúpi do tranzu Flow, keď bude môcť útočiť novými možnosťami a s väčšou silou.
Mirror’s Edge Catalyst vyjde 26. mája 2016 na PC, PS4 a XONE.