Tak sa zdá, že rôzne špekulácie o vylepšovaní, alebo ak chcete možností rozširovania súčasnej generácie konzol PlayStation 4 a Xbox One naberajú čoraz viac na obrátkach.
Ak zoberieme do úvahy minulotýždňové správy serveru Kotaku o možnej existencii takzvaného PlayStation 4.5 či prípadne nedávne slová Phila Spencera o akomsi spôsobe hardvérového vylepšenia konzoly XBOX One, tak je jasné, že takéto informácie zaručene rozvíria prach medzi priaznivcami konzolového hrania.
Už len z princípu doterajšieho fungovania konzol, kde bol stanovený jednotný výkon a s danou hodnotou sa v podstate počas celej životnosti konzoly nemenilo nič, teda až na pár drobných výnimiek.
Vodu do ohňa prilial hlavne Microsoft. Ten svojou snahou o prepojenie platforiem bežiacich na systéme Windows 10 a teda aj samotný Xbox One šíri dym z pahreby na kilometre ďaleko. Či je to streamované hranie medzi PC a konzolou (a opačne), multiplayerové hranie medzi PC a inými konzolami alebo nedávne oznámenie dátumu vydania pôvodne exkluzívneho titulu Quantum Break v rovnaký deň na PC aj XBOX One, a taktiež už spomínané slova Phila Spencera o prípadnom hardvérovom vylepšovaní.
Tak sa nečudujem rozruchu, keď Kotaku prinieslo správy o výkonnejšej PS4. Tá mala podľa prvotných správ zvládať hry v 4K rozlíšení a logicky tak obsahovať podstatne výkonnejšiu grafickú jednotku. Fóra a weby automaticky zaplavili správy o tom, ako si Sony takéto vylepšenie predstavuje. Bude to riešené prídavným modulom, ostane spätná kompatibilita, rovnaká cena, alebo to už bude úplne iná konzola?
Osobne som sa nad vecou zamyslel a neviem si predstaviť taký výkonnostný nárast pre reálne možnosti 4K hrania. To by musela byť konzola značne finančne dotovaná a cenovka by asi tiež neostala na takých číslach, ako je teraz. Takýto krok proste voči 40 miliónom používateľom konzoly PlayStation 4 možný nie je. A zdá sa, že server Eurogamer posunul informácie na správnu koľaj.
Podľa ich nezávislých zdrojov Sony skutočne pracuje na vylepšenom modely PlayStation 4, avšak nepôjde o žiadne radikálne zmeny. Eurogamer tvrdí, že japonský gigant má prototyp tejto revízie vo svojich štúdiách a skutočne ponúka vylepšené GPU, no nie v takom merítku, aby mohli všetky hry bežať v 4K rozlíšení a v rovnakej kvalite ako pri 1080p rozlíšení.
Cieľom je pravdepodobne dosiahnutie stabilného snímkovania pri rozlíšení 1080p. Hry by mali na novej verzii bežať o niečo lepšie a spomínaná podpora 4K hrania bude len akýsi bonusom pri malých nenáročných hrách. To síce nedáva až taký zmysel, no nejakú svoju logiku to má.
Konzola má byť navyše o niečo tenšia a teda pravdepodobne pôjde o už niekoľkokrát avizovaný SLIM model s úpravou hardvéru, kde pravdepodobne dôjde aj na revíziu výrobného procesu. Na nejaké oficiálne stanovisko si budeme musieť ešte počkať. Možno chystaná akcia E3 2016 tieto informácie potvrdí alebo úplne vyvráti. Uvidíme.