Fantázia, ktorá sa konečne stáva realitou.
Existujú dva druhy legendárnych hier. Prvé sú také, ktoré si status legendy vydobyli svojim netradičným prístupom či novátorskými postupmi baviacimi hráčov na celé roky dopredu a druhé zase také, ktoré sa stali legendárnymi kvôli ich nekonečnému vývoju. The Last Guardian patrí do tej druhej kategórie. Toto voľné pokračovanie klasík ICO a Shadow of the Colossus je vo vývoji už od roku 2007 (hoci jeho prípravy sa začali už po skončení vývoja Shadow of Colossus, čiže o 2 roky skôr). Najskôr malo ísť o exkluzivitu PlayStation 3, no mnoho problémov spojených s rizikom, že by hra nakoniec ani vôbec nevyšla, spôsobili neustále odklady a dohady medzi fanúšikmi.
Vyjde? Vyjde vôbec The Last Guardian? Áno vyjde. Hra vyjde už tento rok a to exkluzívne na PlayStation 4. Uznávaný herný časopis Edge priniesol prvé preview a hoci informácií neponúka zrovna veľa, sú rozhodne zaujímavé. Koniec koncov, článok taktiež vlastne slúži ako prísľub, že hra sa konečne dostane, kde má. K hráčom. Edge spísal svoje zážitky z hrania dema a ich slov je evidentné, že ten kúsok, čo si zahrali, ich rozhodne nadchol. Očakávania sú veľké, a zdá sa, že pravdepodobne budú aj naplnené.
V úvode spomínajú novú hernú mechaniku. Chlapec drží vo svojich rukách zrkadlový štít a po stlačení „O“ sa rozžiari a po dopade na akýkoľvek povrch sa na ňom vytvorí ako keby zameriavací kríž. Trico môže vypáliť devastačný bleskový lúč z jeho chvosta a práve spomínaným štítom chlapec navádza Trica, kam by mal vystreliť blesk. Touto schopnosťou budeme riešiť rôzne enviromentálne hlavolamy ako zničenie tváre vytesanej do kamena alebo rozbitie drevenej steny.
Ak náhodou neviete, Trico je tá zvláštna bytosť, ktorá nás bude doprevádzať celou hrou. Podľa slov tvorcov je to slobodomyseľná bytosť, ktorá je sama sebe pánom a nie vždy bude rešpektovať to, čo po nej budeme chcieť. Tak ľahko ju podľa všetkého neskrotíme. Edge sa opýtal režiséra Fumita Ueda, či toto jeho slobodné rozhodovanie nebude hráčov skôr otravovať a ten sa sám nechal počuť, že sa reakcií aj trocha obáva. Na to ale dodal, že ďalšia hra, kde by sme mohli plne kontrolovať takúto bytosť by bola pre neho nudná. Takýchto hier je podľa neho veľa.
Čim ďalej sa v hre dostaneme, tým viac sa vzťah medzi chlapcom a Tricom prehĺbi a práve to bude mať za následok, že Trico bude krotkejší a tým pádom aj podvoľnejší. Sám o sebe je silný, no pri nejakých činnostiach prirodzene nervózny ako napríklad nejaká mačka. Časopis ako príklad dáva situáciu, kedy sa s chlapcom vrhli z jaskyne strhmlav nadol do podzemného jazera, aby ho trocha preskúmali a poplávali si. Po vynorení našli Trica stále stáť na okraji jaskyne prešľapujúceho na mieste a zdráhajúceho skočiť do vody.
Ueda ale podotýka, že Trico nie je milá bytosť ako domáce zvieratko. Nie je ani typickým spojencom, či skutočnou pomocou ako to môžeme vidieť v iných hrách. Jeho rola nie je jednoznačná a práve to chcú vyjadriť priamo v hre. Je to jedna z tém The Last Guardian. Je to ťažké a úplne odlišné. Režisér chcel proste vytvoriť zážitok, ktorý hráči ešte doposiaľ nemali možnosť zažiť a tým, že Trico bude dostatočne svojskou postavou sa mu to aj môže podariť. Veď Trico má svoje vlastné túžby a preto, keď sa niečo rozhodne spraviť, ovplyvní to všetko naokolo.
The Last Guardian je skutočne ambicióznou adventúrou a vzhľadom na zážitky sprostredkované časopisom Edge si nemôžeme pomôcť a musíme to povedať – Hra bude pravdepodobne skutočne jedinečným zážitkom a tie dlhé roky čakania sa zrazu rozplynú do večnosti a stanú sa vlastne ničím. Prepokladáme, že presný dátum vydania sa dozvieme na E3 2016.