Klasika ako by tej hre z pixela vypadla.
Niekoľkominútový priechod hrou Prey bol predstavený počas PlayStation Experience 2016, počas ktorého sme mohli vidieť už videné situácie, no okrem nich samozrejme mnoho úplne čerstvých. Ocitáme sa na vesmírnej stanici Talos 1, ktorá je svojim spôsobom obrovským herným poľom, rôznorodo poprepájaným a úplne otvoreným s možnosťou ísť kedykoľvek a kdekoľvek. Prey nie je tým Prey, ktorým bývala prvá hra a nie je už vôbec tým, ktorou mala byť druhá časť. Najnovší Prey je vlastne kombináciou BioShocku (podobný artštýl, identický feeling z pohľadu vlastných očí, rôznorodé schopnosti) a Dead Space (prvky hororu, opustená vesmírna stanica), no to by nebolo tým najtrefnejším prirovnaním, nakoľko aj tie dve hry vychádzajú z jednej konkrétnej. Najnovší Prey je vlastne System Shock.
System Shock, legendárna to hra, ovplyvnila mnoho iných titulov, vrátane BioShock, ktorý je vlastne jej duchovným nástupcom, a taktiež Dead Space. Prey do tohto gulášu pridáva svoje vlastné ingrediencie v podobe zaujímavých schopností (kedy ste v hre hrali za šálku?) a svojho originálneho sveta, no na Prey sa jednoducho nedá pozerať inak, než na System Shock. Nie sme si ale istí, či sa tvorcovia dali až nezdravo inšpirovať touto klasikou, alebo si si to počas vývoja neuvedomovali.