Populárny mód Factions sa vracia.
Napriek tomu, že viaceré hry sa v súčasnosti odvracajú od režimov pre viacerých hráčov a nasledujú trend kompletnej dominancie singleplayeru, dvere štúdia Naughty Dog ostávajú pre súčasnú módu zatiaľ zatvorené.
Anthony Newman, jeden z dvojice mužov stojacich na čele vývoja velikášskeho titulu The Last of Us Part II, v spontánnom rozhovore pre web Gamespot (nechcene) prezradil, že chystané pokračovanie apokalyptického príbehu s hlavnou hrdinkou Ellie bude obsahovať element multiplayeru.
„Factions sa vracia,“ vyslovil sa Newman so značným nádychom entuziazmu v spomínanom interview. Jeho kolega a druhý vedúci vývojár Kurt Margeneau však s kvapkami potu na čele takmer okamžite krotil nadšenie svojím tvrdením, že Newmanove slová by mali byť interpretované so značkou dávkou rezervy.
„Multiplayer je späť,“ vyhlásil Margeneau, avšak v momente dodal, že „detaily ohľadom jeho formy zatiaľ zverejnené nebudú, napriek tomu si však môžete byť istí, že multiplayer v hre bude.“
Napriek vyslovenej kategorickej podmienke a až takmer komickému chaosu vo verejných vyhláseniach hlavných tvorcov druhej časti série The Last of Us možno s relatívnou určitosťou usúdiť, že titul pripravovaný exkluzívne pre konzoly PS4 bude doplnený o multiplayer mód Factions.
Ako upresňuje web Polygon, režim pre viacerých hráčov je navrátilcom z originálneho dielu The Last of Us, ktorý s Factions vyrukoval v roku 2013. Mód sa objavil aj v konfigurovanej verzii hry pre PS4, známej aj ako The Last of Us Remastered.
Factions sa niesol v znamení zaužívaných herných typov „deathmatch“ a „team deathmatch“, ktoré sú zlatým štandardom viacerých známych multiplayerov.
Naughty Dog svoj režim pre viacerých hráčov navyše obohatil o koncept „metagamingu“ s vlastným príbehom, ktorý hráčov odmeňoval rozličnými perkmi v prípade opakovaných úspechov.
Korenistý mix emócií a brutálnych bojov o prežitie sľubovaných trailermi The Last of Us Part II sa tak pravdepodobne prenesie aj do klanových vojen multiplayeru. Otáznym však ostáva, či systém platených DLC doplnkov bude aplikovaný aj v novej verzii Factions.
Prečítajte si tiež
E3 2018: Konečne sme sa dočkali gampeplayu The Last of Us Part 2
Pôvodný multiplayer totiž pre iniciovanie mikrotransakcií v rámci hry zožal skľučujúcu vlnu kritiky. Vypočuje Naughty Dog rezonujúci hlas skupiny kritikov? Dokáže štúdio odolať lákavej vôni DLC profitov?
Situáciu budeme priebežne monitorovať.