To, ako funguje herný biznis v súčasnej dobe je nezlučiteľné s realitou.
Jeden z „rodičov“ Nathana Drakea a bývalá vývojárka na zrušenom Star Wars projekte od EA Amy Hennig sa rozpovedala o tom, aký je momentálny stav hier pre jedného hráča.
Tvrdí, že zatiaľ čo Nintendo a Sony sa ešte snažia prinášať hry pre jedného hráča, pre vývojárov je nemožné si na taký projekt získať vydavateľa a zvyšok herného biznisu sa snaží vniesť do takýchto hier game-as-service prvky, aby hráčov motivovali sa k hre vrátiť.
„Nejde o to, že by hráči nechceli hry pre jedného hráča. Je to o tom, že pre tradičnú hru pre jedného hráča je čoraz ťažšie nájsť podporu. To je dôvod, prečo som o tomto hovorila už dávno a prečo sa o tomto hovorí už dlho. Ako budeme robiť takéto hry, keď ich vývoj je čoraz viac a viac drahší? Je tu tlak, aby sme vytvorili čoraz viac a viac obsahu, no cenovka na takýchto hrách sa nemení.“
„Je to neudržateľné. Momentálny systém ruší zmysel takýchto hier. Ja hrám hry pre jedného hráča aby som ich dohrala. Chcem zažiť príbeh. No pri väčšine dnešných hier koniec nevidím. Je to šialené, že robíme hry založené na príbehu a len zlomok ľudí dohrá do konca hry.“
„Myslím si, že v hernom biznise nastanú zmeny. Otvoríme viac možností. Napríklad model predplatného, kde by sme mali hry, ktoré majú 4 hodinový príbeh za fér cenu. Alebo digitálna distribúcia. Nemôžeme mať uviazanú túto tehlu v podobe 60$ cenovky priviazanú na nohe a snažiť sa dodať do hry čoraz viac obsahu.“
Súhlasíte s Amy Hennig?