Autoheal nie je tak celkom autoheal.
Nathan Drake nie je žiaden superhrdina a ani neuveriteľne šikovný borec s nadľudskou výdržou. Nathan Drake má jednoducho len z pekla šťastie. Hovoríme teraz o jeho schopnosti poňať neuveriteľné množstvo striel vypálených presne do jeho tela dokumentovanými červenými artefaktami na obrazovke ešte predtým, než definitívne padne. Povieme vám tajomstvo, žiadne guľky Nathan v skutočnosti nedostáva. Červené artefakty indukujú niečo úplne iné.
Červené artefakty znázorňujú šťastie, s akým sa Nathan vyhýba guľkám (respektíve s akou nepresnosťou na neho pália nepriatelia). Čím viac artefaktov na obrazovke, tým sa jeho šťastie znižuje až do bodu, kedy Nathana predsa len jeden náboj nakoniec trafí a on umiera. Skrývanie sa za rohmi, kým sa tento dobrodruh „nevylieči“ nie je v skutočnosti samoliečenie, ale vo svojej podstate len utlmenie celkového stresu zo situácie zo strany nepriateľov, respektíve rizika, ktoré v tejto chvíli Nathan čelí.
Toto zistenie priniesol na Twitter animátor hry Jonathan Cooper a fakt potvrdila aj samotná Amy Hennigová, scénaristka série. Tá sa nechala počuť, že to bol aj pôvodný zámer, aby hra mala nádych klasických akčných filmov, v ktorých akčných hrdinov nikdy netrafí nič. Teda ale aspoň takmer nič.
That’s a mega-swing! Sidenote I learned on joining the team: Drake doesn’t ever take bullet damage. The red UI that shows ‘hits’ is to represent his ‘luck’ running out. Eventually enemies will get a clear shot and kill him if he takes enough near-misses. https://t.co/byzVKYXVe7
— Jonathan Cooper (@GameAnim) July 8, 2018