Prečo? Lebo peniazeeeeee.
Ultimate Team módy v športových hrách od EA Sports majú asi najlukratívnejšie mikrotransakcie v hernom biznise. Teda, lukratívne pre Electronic Arts, ktorí na nich zarábajú stovky miliónov dolárov ročne v sériách FIFA, NHL, Madden NFL, NBA či UFC.
A najziskovejšie obdobia sú určite tie, kedy predstavia nejakú limitovanú edíciu kartičiek, ktoré sú veľmi drahé a zároveň sa pri otváraní balíčkov až tak často nevyskytujú. Lenže FIFA, narozdiel od niektorých iných hier, zobrazuje pravdepodobnosť výskytu rarity hráčov v jednotlivých balíčkoch, čo by malo pomôcť hráčom pri rozhodovaní, či do tohto systému investujú peniaze.
Avšak EA zobrazuje pri najväčšej rarite šancu iba ako „Menej ako 1%“, čo je celkom široký pojem, pretože menej ako 1% je aj 0,01% a ale aj 0,00000005%, ako na to niektorí poukázali.
Now that @EASPORTSFIFA needs to say percentage chances for its loot boxes, I have to say “uuuh under one percent” really isn’t enough information. Is it 0.8%? 0.005%? As a consumer I have no idea, and that’s problematic. pic.twitter.com/nGhOK7H2Z2
— John Jacques (@Makelevi) 28. decembra 2018
EA Sports, vývojári FIFA 19, pridali do hry tzv. Team of the Year balíčky, ktoré majú šancu dať vám najlepších hráčov, ktorí sú v Ultimate Team móde, pričom niektorí hráči môžu v týchto balíčkoch dosahovať hodnotenie 99, čo je najvyššie možné a to dáva hráčovi jasnú výhodu pri PvP zápasoch.
Tieto Team of the Year balíčky stoja 50 000 in-game peňazí, alebo 1 000 FIFA bodov, čo je ekvivalent 9,99 €. A šanca, že získate TOTY hráča v balíčku je skutočne mizivá, ako ukázal napríklad YouTuber Bateson87, ktorý do týchto balíčkov vrazil niekoľko tisíc dolárov bez toho, aby získal čo i len jedného TOTY hráča. Ako podotkol redaktor serveru Gamerant, TOTY verzia kartičky Cristiana Ronalda sa v aukciách v hre predáva za 8 200 000 in-game peňazí, čiže na to, aby ste si ho mohli kúpiť by ste museli hrať viac ako 16 400 zápasov.
Je zaujímavé, že napriek kontroverzii ktorú pred necelými dvoma rokmi vyvolal Star Wars: Battlefront II, sa zmena v prístupe k mikrotransakciám absolútne nedotkla Ultimate Team módov v EA Sports hrách. Zdá sa, že Ultimate Team hráči sú oveľa tolerantnejší ako zvyšok hernej komunity.