FATALITY!
Mortal Kombat 11 patrí medzi najnechutnejšie hry, čo sa násilia týka. Nie žeby ste v hre vraždili milióny nevinných, to nie, ale jeho grafické zobrazenie cez legendárne Fatality sú niečím, na čo sa nie každý môže dívať, bez ohľadu na to, že ide iba o virtuálne násilie.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: MORTAL KOMBAT 11, dalo by sa to spraviť lepšie?
Lenže, niekto tie Fatality a všetku krv, zlomené kosti, rozseknuté hlavy a ďalšie „chuťovky“ musel vytvoriť. A tým niekým sú samozrejme vývojári zo štúdia NetherRealm. A aj tam sa nájdu takí, ktorí to znášajú lepšie a takí, ktorí to až tak dobre neznášajú.
Jeden z vývojárov zo štúdia tvrdí, že po dokončení prác na hre mu bola diagnostikovaná Posttraumatická stresová porucha, ktorá bola spôsobená práve neustále prítomným násilím v hre: „Zvykol som mávať extréme vizuálne sny, ktoré boli veľmi násilné. Takže som prestal chcieť ísť spať, aby som ich nemusel prežívať.“
Tvrdí, že problémom nie je iba to, že musia tie sekvencie v hre pripraviť, ale aj to, že pred ich prípravou musia mať naštudovanú reálnu anatómiu ľudského tela a samozrejme aj reálneho násilia, zranení a usmrtení.
„Kráčate po štúdiu a vidíte jedného vývojára, ktorý sleduje videá na Youtube, ako sa ľudia obesia. Ďalší zas sleduje zavraždené obete a ďalší zas kravu, ktorá ide na jatky.“
„Začnete sa cítiť ako idiot, pretože vidíte, aký vplyv má na vás práca a začne sa pýtať ostatných kolegov, ktorí pracujú na hre, či to majú rovnako. Ale oni vám začnú tvrdiť, že vedia prečo sú v štúdiu a vedia oddeliť prácu od súkromia. A následne začnete obviňovať sami seba že ste sra*ka, slabý, alebo bez chrbtovej kosti.“
Vývojár tieto informácie prezradil pod zárukou anonymity, aby si ochránil svoje miesto v štúdiu. Nie v NetherRealm, tam už nepracuje, práve kvôli náplni tejto práce.