Je to totiž „voľba konzumentov.“
Asi sme si zvykli, že herní vydavatelia budú vždy obhajovať to, čo im vynáša peniaze. Predtým to boli Season Passy, Online Passy, následne mikrotransakcie a lootboxy. Hlavne keď to prináša miliardy dolárov.
EA a ďalší vydavatelia sú však v poslednej dobe pod paľbou kritiky verejnosti za to, akým spôsobom ponúkajú pay-to-win mikrotransakcie vo svojich hrách, na ktorých na štýl gamblingu míňajú stovky dolárov deti. Kerry Hopkins dokonca zašla tak ďaleko, že lootboxy neoficiálne premenovala na „prekvapujúce mechaniky,“ a videohernú verziu Kinder Surprise.
Prečítajte si tiež
EA prirovnalo lootboxy ku Kinder Surprise: Sú etické a hráči si ich užívajú
A práve EA je v týchto prípadoch najčastejšie spomínaná a to hlavne kvôli Ultimate Team módu vo svojich športových hrách, ktoré sú dokonalým príkladom Pay-to-win lootboxov. Počas rozhovoru s webom Eurogamer tak dostal producent tohto herného módu Garreth Reeder otázku, či neplánujú napríklad obmedziť množstvo, ktoré môžu hráči minúť na hre.
„Nie. Možno na základe spätnej väzby môžeme nad niečím porozmýšľať. No pre nás je to vždy o tom, aby sme sa sám zákazník rozhodol, ktoré balíčky si chce otvoriť a koľko z nich si chce otvoriť. Budeme naďalej počúvať spätnú väzbu, no zatiaľ zmeny neplánujeme.“
„Vekové limity sledujeme na našej platforme Origine, no Microsoft a Sony majú svoje systémy a spravujú si ich sami. To sa síce môže v budúcnosti zmeniť, no zatiaľ úpravy neplánujeme.“
Reeder prezradil, že podľa interných štatistík je viac FIFA FUT balíčkov otvorených za pomoci in-game meny ako za pomoci reálnych peňazí. Podľa neho si je vydavateľ Electronic Arts vedomý potencionálnych problémov, no zatiaľ neplánujú meniť systém ako funguje mód FIFA Ultimate Team. Pokiaľ teda systém nenaruší niečo externé, ako napríklad zmena legislatívy v jednotlivých krajinách.