A aj sa má za čo.
Okrem kvalitných hier priniesla séria Assassin’s Creed aj jeden obrovský neduh, ktorý sa následne rozšíril ako mor po celom hernom svete. Ubisoft vežičky. Teda mechanika, ktorá nútila hráča vyliezť na vyvýšené miesto, aby si vedel odhaliť jednotlivé časti mapy. Vskutku otravná mechanika, ktorá sa stala ešte otravnejšou keď ju začali kopírovať nie len iní vývojári, ale takmer všetky série od Ubisoftu bez ohľadu na to, či to dávalo zmysel.
Vežičky, alebo ich varianta sa tak nachádzali v hrách ako Watch Dogs, The Division, The Crew (wtf?), Far Cry, Shadow of Mordor či The Legend of Zelda. Proste hrôza. A bývalý kreatívny riaditeľ série Patrice Désilets (ktorý mimochodom nedávno vydal hru Ancestors) si to zobral na svoje tričko.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Ancestors: The Humankind Odyssey – Staňte sa pánmi evolúcie
„S odstupom času ma trochu mrzí, že som s tým nápadom prišiel. Breath of the Wild? Wow! To bola hra, kde ste mohli robiť prakticky čokoľvek po tom čo ste odohrali prvú hodinu. No teraz len lozíte na vežičky, aby ste odstránili hmlu zo zvyšku mapy. Ospravedlňujem – je to moja chyba.“
Tak už vieme, komu môžeme za túto otravnú epochu open-world hier vďačiť. Pevne však veríme, že podobné mechaniky v hrách už nikdy neuvidíme.