Základnou myšlienkou novinky Death Stranding je spájanie ľudí. Určite si dokážete predstaviť, akým spôsobom je táto téma dôležitá nielen vo fiktívnom post-apokalyptickom zasadení videohry, ale aj v skutočnom svete.
Death Stranding je už takmer za rohom a internet je plný rozporuplných recenzií na najnovší počin známeho vývojára Hidea Kojimu, ktorý sa preslávil vďaka sérii Metal Gear Solid. Zatiaľ čo niektorí recenzenti označujú DS za precenený simulátor futuristického doručovania pošty, iní sú uveličení a hru označujú za majstrovské dielo. Môžete hádať, do ktorej skupiny patríme my.
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=tCI396HyhbQ&t=1s}
Hideo krátko pred vydaním titulu porozprával britskej stanici BBC o tom, čo skutočne Death Stranding reprezentuje. „Náš svet je síce vďaka internetu prepojený, no kvôli tej prepojenosti na seba vzájomne útočíme,“ povedal tokijský vývojár a producent. „Trump stavia plot. Potom tu máme brexit, kde sa Británia snaží opustiť EÚ. Máme tu veľa stien a ľudia myslia len na seba. V Death Strandingu však používame mosty a rebríky, ktoré reprezentujú prepojenie. Môžeme ich použiť alebo zničiť. Hra vlastne o tom, aby sa ľudia zamysleli nad spájaním,“ prezradil Kojima v rozhovore, ktorého časť uverejnil portál ladbible.com.
Death Stranding je zasadený do ponurej budúcnosti, v ktorej je Amerika v ruinách a ľudstvo je rozkúskované, pričom jeho časti sú izolované jedna od druhej. Vašou úlohou bude fragmentovanú civilizáciu opäť pospájať. Je to však úloha neľahká, pretože okolitý svet je plný nebezpečenstiev. Jedným z nich je, napríklad, tajomný fenomén menom časodážď, ktorý zostaruje všetko, čoho sa dotkne. Ak vás nezabije on, fantómové bytosti menom „BT“ zaručene. Útočia totiž na každého osamelého pocestného, ktorý im skríži cestu.
Hlavnou postavou Death Strandingu je Sam Porter Bridges (Norman Reedus), ktorého úlohou je nielen doručovať zásielky medzi jednotlivými tábormi, ale prepájať ich pomocou vysokorýchlostnej siete. V podstate ste kuriér a technik od Orangeu v jednom.
Humor stranou – Death Stranding obsahuje mimoriande zaujímavú hernú mechaniku, ktorá spočíva v tom, že hráči si navzájom nevedomky pomáhajú. V hre totiž budete pokladať rebríky, aby ste prešli cez priepasť, alebo stavať úkryty pred časodažďom. Tieto pomôcky potom necháte za sebou, no môžu sa objaviť v hre iného hráča a takýmto spôsobom mu pomôcť.
„Vďaka tomu, že sa staráme jeden o druhého, sa cítime dobre,“ myslí si Kojima. „Chcem, aby to ľudia cítili aj z mojej hry,“ zakončil.
Prečítajte si tiež