Všetko sa ale zmení koncom tohto roka.
Minulý týždeň sme sa dozvedeli, ako si na hernom trhu vedú spoločnosti Microsoft a Nintendo a zatiaľ čo druhá menovaná sa vedie na vlne úspechu, tak Microsoft už pomaly ale isto „zatvára krám“ nad konzolou Xbox One, čo bolo zrejmé z klesajúcich predajov konzol a hier. A prakticky to isté sa očakávalo aj v prípade Sony. A samozrejme, odhady sa nemýlili.
Prečítajte si tiež
Nintendo si naďalej ide vlastnou cestou a je v tempe prekonať Playstation 4
- Sony predala za tri mesiace (október-december 2019) 6,1 milióna konzol, čo je najhorší výsledok za Q3 od roku 2013 a je jasným znakom toho, že Playstation 4 pomaly dochádza dych
- Sony ale dokopy dostala do obchodov už 108,9 milióna kusov konzol a aj keď je zrejmé, že Playstation 2 nedostihne, tak Playstation 4 je definitívne druhou najpredávanejšou konzolou v histórii Sony.
- Počas celého kalendárneho roka 2019 predalo Sony 14,7 milióna konzol, čo je opäť najnižšie číslo od roku 2013 a Sony očakáva, že rok 2020 bude ešte horší – odhad predaja konzol na rok 2020 je nastavený na 13,5 milióna o ktorý by sa mali postarať hlavne očakávané exkluzivity pre Playstation 4
- Najväčším zdrojom príjmov pre Sony sú digitálne predaje, ktoré sa zaslúžili o 48% všetkých príjmov hernej divízie. Predaje hardvéru priniesli 23%, predplatené služby 14%, príslušenstvo 8% a krabicové verzie hier 7%
- Medziročný pokles zažili aj príjmy Playstation Network, kde sa rátajú predaje hier, DLC a predplatného. Rovnako ako v prípade Microsoftu, aj tu sa to dá prisúdiť poklesu popularity Fortnite a faktu, že herná jeseň 2019 nebola taká silná ako rok predtým
Here is a look at digital revenue for PlayStation. This includes Full Game Downloads, Subscriptions and Add On Content.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 4. februára 2020
Digital revenue was up QoQ but down YoY. Network Services has been a huge growth area for Sony over the generation. pic.twitter.com/ykuNvkdltt
- Spokojnosť však určite vládne s počtom predplatiteľov Playstation Plus, ktorý vyskočil na úroveň 38,8 milióna. To znamená, že 37% majiteľov Playstation 4 má aktívne predplatné Playstation Plus
- Predaj softvéru na Playstation 4 klesol z 87,2 milióna kópií hier na 81,1 milióna kópií hier
- Podiel predaja digitálnych hier sa už vyšplhal na 49%, čo je obrovský skok z 37% v minulom roku
- Herná divízia Sony klesla medziročne o 20% za čo môžu nižšie predaje konzol a hier
- Preto sa očakávajú aj nižšie tržby za celý finančný rok
Forecasted Operating income for the full year (orange bar) is expected to be lower than last year, but still higher than every prior year.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 4. februára 2020
Decline in hardware and software is being partially offset by growth in subscriptions (PS+/Now) and add on spending (DLC/MTX). pic.twitter.com/4EhxMlxN7m
Rovnako ako v prípade Microsoftu sa však nič strašné nedeje. Všetky poklesy sú viac-menej v súlade s očakávaniami Sony a sú bežným javom v čase, kedy starej konzolovej generácii dochádza dych.