Toto skôr znie ako výhovorky.
Aj keď mnoho herných vývojárov by dalo za priemer na Metacritic 82/100 asi všetko, tak šéfovi Kojima Productions to zjavne nestačí. Metal Gear hry si totiž pravidelne užívali hodnotenia nad 90 a dnes sa radia medzi herné klasiky. Či sa tam zaradí aj Death Stranding je zatiaľ otázne, no sám Mr. Kojima už ortieľ nad hodnoteniami vyriekol tesne po vydaní hry v novembri a teraz ho v rozhovore pre New York Times zopakoval.
Podľa neho boli americkí recenzenti voči hre príliš kritickí, pretože nešlo o bežnú strieľačku a hra vyžadovala hráčsku pozornosť trochu iným spôsobom: „V Amerike sú zvyknutí na strieľačky, takže takúto hru nezhltnú jednoducho. Je to však vporiadku; každý si môže dávať hodnotenie, aké chce.“
Svetoznámy herný režisér dodal, že podobnú situáciu zažil pre koncepte stealthu, ktorý priniesol do Metal Gear Solid v čase vydania prvého dielu: „Po troch až piatich rokoch uvidíme, čo povedia ľudia.“
A ako Kojima vie o hodnoteniach, ktoré Death Stranding udelili jednotlivé redakcie? Podľa vlastných slov má encyklopedické znalosti o tom, ktorá redakcia udelila hre akú známku. A tak jeho vedomosti dal do testu web VGC, ktorý prišiel na to, že režisér Death Stranding možno nemá až takú dobrú pamäť.
Je síce pravda, že Death Stranding získal relatívne „slabých“ 6,8 od IGN a 7/10 od USGamer a Game Informeru, ale na druhej strane získal 9/10 od Gamespotu, Washington Postu a EGM.
Oveľa kritickejšie boli voči hre európske a austrálske redakcie, kde bola známka 6/10 alebo 3/5 celkom bežným javom, pričom najväčším extrémom je austrálsky web Stevior, ktorý hre udelil 35/100.
Takže, problém bude asi niekde inde…
Prečítajte si tiež