• Hlavná stránka
  • PlayStation
  • PS4
  • Novinky
  • Bývalý animátor Naughty Dog nenechal na štúdiu ani nitku suchú: „Dôvod úspechov ich hier sú hlboké vrecká Sony, ktoré platia odklady“
Bývalý animátor Naughty Dog nenechal na štúdiu ani nitku suchú: „Dôvod úspechov ich hier sú hlboké vrecká Sony, ktoré platia odklady“

Bývalý animátor Naughty Dog nenechal na štúdiu ani nitku suchú: „Dôvod úspechov ich hier sú hlboké vrecká Sony, ktoré platia odklady“

Veľmi tvrdé slová voči bývalému zamestnávateľovi.

Včera sa redaktor Kotaku Jason Schreier podelil so svetom o ďalší skvelý článok, ktorý približuje vývoj AAA hier a tentokrát sa venoval štúdiu Naughty Dog. A určite sa nedá povedať, že by obraz štúdia, ktorý vykreslil bol veľmi dobrý.

Neustále nadčasy, šialené pracovné podmienky a „dobrovoľný“ crunch napríklad znamenali, že až 14 z 20 herných dizajnérov opustili štúdio po dokončení Uncharted 4, pretože im asi nestálo za to prísť počas vývoja hier o rozum. Viacero bývalých a súčasných zamestnancov sa pod rúškom anonymity podelilo o príbehy z vývoja The Last of Us: Part II – o tom, ako je toto štúdio vyslovene určené pre ľudí bez rodín a bez súkromného života, ako nikto nepovie, že musíte ostať v práci aj po skončení pracovných hodín, no kultúra štúdia je nastavená presne tak, že tam zostať musíte.

A čo je najkritickejšie – štúdio sa kvôli svojmu prístupu k zamestnancom postupne rúca. Samozrejme, nemaľujeme čerta na stenu a preto si odporúčame prečítať zdrojový článok, nakoľko je potrebný k tomu, o čo sa chceme podeliť v tejto novinke.

Článok totiž zdieľal bývalý animátor štúdia Jonathan Cooper, ktorý okrem Naughty Dog pracoval aj pre Bioware a Ubisoft a jeho prvý tweet stál skutočne za to: „So proud to be apart of this studio“ a hneď sme vedeli, že sa môžeme tešiť na smrtonostnú jazdu.

A Cooper podrobil štúdio obrovskej kritike. Jeho prvotná kritika smerovala k tomu, že pri odchode mu zadržiavali poslednú mesačnú mzdu, pokiaľ nebol ochotný podpísať klauzulu v zmluve, ktorá by mu zakázala rozprávať o tom, ako v Naughty Dog „robia hry.“

To však bola iba špička ľadovca. Celý jeho príspevok na Twitteri si môžete prečítať nižšie, my si ho však samozrejme zhrnieme.

Cooper potvrdil, že on sám „chrunch“ nezažil a pracoval najviac 55 hodín týždenne, no zároveň potvrdil, že počas prác na septembrovom deme museli kvôli prepracovanosti odviezť jedného animátora sanitkou do nemocnice, kde bol hospitalizovaný.

Následne prezradil, že zo štúdia odišiel preto, lebo chce pracovať z najlepšími, čo už pre Naughty Dog neplatí. Ich reputácia v LA oblasti ohľadom prístupu k zamestnancom je údajne taká zlá, že majú veľký problém najať ďalších ľudí, lebo tam veľké množstvo ľudí proste nechce pracovať. V kombinácii s odchodom skúsených vývojárov to tým pádom znamená najímanie mladých vývojárov, ktorí nemajú skúsenosti a je potrebné ich dlhú dobu zaúčať.

Dodal že neodporúča ľuďom aby tam išli pracovať, pretože aj keď štúdio robí skvelé hry, tak ich robí na úkor zdravia svojich zamestnancov. A v čom spočíva podľa neho úspech Naughty Dog hier? Ich hry sú údajne vystavené veľkému testovaniu zo strany „focus groups“ a taktiež aj faktu, že Sony je ochotné na štúdio hádzať peniaze až pokiaľ hru nedokončia. Jedným dychom však dodal, že ak by Naughty Dog neodstrašilo svojimi pracovnými podmienkami skúsených vývojárov, tak The Last of Us: Part II by bol pravdepodobne dokončený už v minulom roku.

Až nápadne to pripomína príbehy, ktoré kolovali o Bioware v posledných rokoch a všetci vieme, ako to dopadlo. Dúfame teda, že v Naughty Dog tieto problémy čoskoro napravia.

Zdroj: Kotaku/Twitter

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk