Nechcené prvenstvo.
Kapacita pevné disku, ktorá je potrebná v dnešnej dobe na hry každým rokom narastá. Zatiaľ čo na začiatku tejto generácie sme sa hrozili z hier, ktoré zaberajú 50GB, tak postupne sa zdolala aj méta 100GB a zdá sa, že tou sa to ani zďaleka nekončí. Už teraz napríklad vieme, že The Last of Us: Part II bude vydaný na dvoch diskoch, takže ten si asi odhryzne taktiež veľkú porciu.
Kráľom je však Call of Duty: Modern Warfare od Infinity Ward. Hra, ktorá v súčasnosti obsahuje kampaň, multiplayer a aj Battle Royale mód s názvom Warzone a vzhľadom na to, že všetky DLC sú zdarma, tak ich inštalácia je povinná pre všetkých hráčov bez ohľadu na to, či vás hra zaujíma, alebo nie.
The Real Ronin: An Interview with Tu Lam.
The inspiration behind #CallofDuty #ModernWarfare‚s newest Operator sits down to discuss his service, post-military career, and how he inspired the latest Coalition Operator in the game.
INTERVIEW HERE: https://t.co/JvWIlOxSjX pic.twitter.com/Iub30oj7mb— Activision (@Activision) 28. apríla 2020
Niekoľko mesiacov po vydaní tak hra zaberá na Playstation 4 175,3GB. A ak sa vám to málilo, tak Activision v týchto hodinách vydáva patch, ktorý vám stiahne ďalších 15GB dát. Samozrejme, to neznamená, že celková kapacita hry sa navýši o 15GB, pretože niektoré dáta môžu nahradzovať staré, no je zrejmé, že tých 175GB porastie a pomaly sa blíži k magickej hranici 200GB. A do vydania nového Call of Duty túto hranicu asi aj pokorí.
Otázkou tak zostáva čo s tým do budúcej generácie. Xbox Series X je ohlásený s 1TB diskom, no Playstation 5 má byť predávaná s kapacitou iba 825GB. A to samozrejme ešte neberieme do úvahy, že užívateľská kapacita dostupná pre hráčov bude ešte nižšia a skôr sa bude v prípade Playstation 5 pohybovať okolo 600GB+. Ak to takto bude pokračovať ďalej, tak to nedopadne veľmi dobre.
Na druhej strane sa však už mnoho vývojárov vyjadrilo, že s príchodom budúcej generácie sa potrebná kapacita mnohých hier zníži. Totižto, aby vývojári kompenzovali pomalé rýchlosti pevných diskov, tak často duplikujú rovnaké dáta, aby sa k nim konzola vedela rýchlejšie dostať. Dúfame teda, že to bude mať veľký účinok, inak budeme v ďalšej generácii konzol doslova plakať.