Naughty Dog však pochopiteľne situáciu nekomentuje.
Príbeh leaku The Last of Us: Part II je veľmi fascinujúcim. Jednak kvôli tomu, že ide asi o prvý leak takéhoto rozsahu, ktorý pochádza priamo z vývojárskeho štúdia (Half-Life 2 sa neráta, pretože ten prišiel od hackera) a taktiež to poodhaľuje fakt, že v štúdiu Naughty Dog nie je všetko s kostolným poriadkom.
Pôvod leaku však stále nie je známy a predpokladáme, že Naughty Dog vinníka asi nevyzradí, nakoľko takéto situácie sa vo väčšine prípadov riešia interne. Medzi populárne teórie tak patria informácie o tom, že ide o vývojára, ktorému Naughty Dog odmietlo zaplatiť odmeny a tak sa rozhodol hru leaknuť.
The Last of Us 2 spoilers are reportedly from a disgruntled employee over a payment dispute with Naughty Dog. When things didn’t go their way…..bam, MAJOR plot spoilers got leaked. Some really angry, tired and fed up people working at ND, I think we could see this coming sadly. pic.twitter.com/8SSMPsW8nE
— SuperMetalDave64 (@SMetaldave64) 26. apríla 2020
Druhá teória však pochádza priamo z prostredia štúdia. Samozrejme, ide o anonymnú informáciu a neexistuje spôsob, ako overiť jej pravdivosť a preto ju treba brať presne tak. Ako teóriu. Tento anonymný zdroj totiž prezradil, že veľká časť štúdia absolútne nesúhlasila s témami, ktoré sa v hre prezentujú a to vrátane silného LGBTQ podtónu.
„Nepochybujem ani na chvíľu, že leak prišiel z vnútra štúdia. The Last of Us: Part II je totiž hrou, ktorá rozdeľuje a mnoho členov tímu z nebolo veľmi nadšených, že na nej musia pracovať.“
„Pre mnohých je to najhorší projekt na ktorom pracovali a to nie len preto, že nesúhlasila so smerovaním príbehu. Aj napriek tomu, že mnohí vývojári sú kresťania a nesúhlasia s odkazom hry, tak sú taktiež profesionáli a vedia odložiť svoje súkromné názory nabok, aby dokončili hru. Problém je to však s ohľadom na pracovné prostredie.“
„Tím je doslova rozdelený a už len to že sa vyjadríte k príbehu spôsobuje u niektorých ľudí znepokojenie a samozrejme to následne vyústi v to, že daný človek je označený ako „úzkoprsý“ alebo „fóbny,“ alebo iným nezmyslom. Niektorí ľudia si tak radšej hryzú do jazyka, pretože sa boja, že prídu o prácu a kariéru kvôli týmto ľuďom.“
„Veľmi smutné na tom je to, že nikto o tom nemôže hovoriť. Mnoho zamestnancov opustilo Naughty Dog pretože nemôžu otvorene hovoriť o ničom. Všetko je pod stritktným NDA a vývojári dokonca nemôžu hovoriť ani o tom, ako funguje produkcia hier v štúdiu.