Sony sa pochválilo najnovšími číslami.
Aj napriek zjavnému poklesu tempa predaja hardvéru zažila značka Playstation úspešný rok, ktorý sa nesie v znamení prekonania hranice 110 miliónov predaných konzol. Spoločnosť to oznámila vo svojej finančnej správe za FY19/20, ktorý sa skončil v marci 2020.
Za posledný finančný rok tak Playstation 4 predala 13,6 milióna konzol, čo je relatívne drastický pokles oproti 17,8 miliónom za rok predtým. Vzhľadom na pomalý koniec novej generácie sa to však dalo očakávať a mnoho hráčov už čaká na novú konzolu. Sony tak ani nezverejnilo odhad očakávaných predajov svojej súčasnej konzoly na najbližší rok.
Lifetime sell in for the PlayStation 4 is now 110.4 million.
Sony shipped 13.6 million units in FY2019/20, down from 17.8m in the prior year.
Sony has not provided a forecast for FY2020/21, but is expected to be lower. pic.twitter.com/deffOX0tJP
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 13. mája 2020
Aj z hľadiska softvéru predalo Sony menej kópií ako rok predtým, aj keď tam je rozdiel oveľa menší (245 vs 257,6 miliónov kópií) a korona sa prejavila hlavne v posledných troch mesiacoch, kedy sa podiel digitálnych kópií vyšplhal až na 66% všetkých predaných hier.
Tržby z divízie Game & Network Services klesli na 1,97 miliardy jenov, čo je pokles o 14% oproti minulému roku. Každopádne ide o druhý najúspešnejší rok v histórii značky Playstation, takže Sony určite nemá prečo smútiť.
Počet predplatiteľov Playstation Plus je na úrovni 41,5 milióna, čo je nárast o 5,1 milióna
Sony skonštatovalo, že dúfa v plynulý presun core hráčov na novú platformu a taktiež prezradilo, že predplatené služby budú hrať v budúcej generácii oveľa väčšiu rolu.
Až 51% príjmov Sony pochádza z poskytovania digitálnych služieb a predaja digitálnych hier. Nasledujú príjmy z predaja hardvéru (19%), príjmy z PS Now (17%), predaja príslušenstva (7%) a predaja krabicových verzií hier (6%).
Where does Sony’s Game & Network services net sales come from?
Breakdown by segment for FY2019/20.
51% from Digital software and add on content due to high margin / how revenue is recognised vs physical.
Hardware is 19% of the business.
PS+/PS Now is 17%. pic.twitter.com/RNSmIymUsg
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 13. mája 2020
Ak chcete vidieť ako výrazne sa konzoloví hráči presúvajú z kupovania krabicových verzií hier na digitálne, tak tento graf je asi najlepším pomocníkom. Zatiaľ čo v roku 2015 bol podiel digitálneho softvéru 15%, tak v tomto roku to bol už 51%.
A look at how digital full game downloads are playing a larger role in console gaming.
Here are PS4 annual software sales.
In FY2015, just 19% of total of PS4 software sales were via digital download.
In FY2019 that has grown to 51%. More digital game sales than packaged. pic.twitter.com/pvyAro82tv
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 13. mája 2020
Sony potvrdilo, že Playstation 5 je stále na pláne na obdobie „Holiday 2020“ a COVID-19 nemal na dátum vydania konzoly veľký vplyv.
Koronavírus zatiaľ nemal veľký vplyv ani na tempo vývoja hier a prakticky jediným väčším problémom boli nútené odklady The Last of Us: Part II a Iron Man VR.
Zároveň však Sony nevie odhadnúť, ako COVID-19 ovplyvní predaje Playstation 5 a preto si nedovolilo publikovať žiaden odhad predajov do marca 2021.