Nedokonalosti systémov hodnotenia v praxi.
The Last of Us: Part II vychádza už dnes, no recenzie sú vonku už od 12. júna a odporúčame prečítať si tu našu. Celkovo však tieto recenzie naprieč celým svetom vytvorili na Metacritic priemer 95, čo je úctyhodné číslo a to aj napriek tomu, že nie je najvyššie v tomto roku.
Lenže už od začiatku celej kauzy okolo leakov bolo zrejmé, že hráčske hodnotenia nebudú voči tejto očakávanej hre také milosrdné a budú extrémne rôznorodé. A presne to sa aj stalo. Dnešným dňom vydania sa totiž odomkli užívateľské hodnotenia na Metacritic a v tom momente sa začali preteky dvoch táborov. Tí, ktorí hru nehrali a dali jej 10/10 a tých, ktorí hru nehrali a dali jej 0/10.
Dokopy to znamená, že The Last of Us: Part II sa momentálne môže pochváliť užívateľským hodnotením 3,4/10 a je zrejmé, že sa určite nedočká tak všeobecného prijatia ako jednotka.
Systém užívateľských recenzií na Metacritic však podkopáva fakt, že systém absolútne neoveruje, či ste danú hru hrali a dovolí vám bez problémov udeliť hre hodnotenie. Niečo podobné, ako Playstation Store, kde bola hra zavalená piatimi hviezdičkami z 5000+ hodnotení ešte dva týždne pred jej vydaním.