Bývalý šéf Playstation štúdií by chcel znovu vidieť 12-15 hodinové AAA hry

Bývalý šéf Playstation štúdií by chcel znovu vidieť 12-15 hodinové AAA hry

 

Otvorené svety, straťte sa!

Ak by táto generácia mala dostať nejaký prívlastok, tak by pravdepodobne šlo o generáciu otvorených svetov alebo polo-otvorených svetov. Ide o veľký kontrast s predchádzajúcou generáciou (X360/PS3), kedy hrali prím hlavne koridorové a skriptované hry.

A s príchodom novej generácie existujú obavy, ako zvýšené nároky hráčov na vizuál s dôrazom na otvorené svety prispeje k finančnému zdraviu herného priemyslu. A podobné obavy zdieľa aj bývalý šéf Sony Worldwide Studios, Shawn Layden.

Ten sa totiž obáva, že na vývoj veľkej AAA hry v otvorenom svete v budúcej generácii konzol už nebude stačiť 80-150 miliónov dolárov, ako tomu bolo v tejto generácii. A možností je preto niekoľko. Buď hry ako také začnú pokrývať väčšie publikum, alebo sa do hier natrieskajú mikrotransakcie, alebo sa jednoducho začnú zmenšovať. A Layden sám by rád videl tú tretiu možnosť, a tou je návrat 12-15 hodinových AAA hier, ako tomu bolo za čias Playstation 1 a Playstation 2.

„Je ťažké, aby každá akčná adventúra chcela poskytnúť zážitok na 50-60 hodín, pretože je to jednoducho príliš nákladné. A samozrejme, stále sa môžu vyskytovať hry, ktoré takéto zážitky môžu ponúkať, no myslím si, že to všetko musíme prehodnotiť. Je tu ďalšia možnosť? Namiesto toho, aby sme pri vývoji 80-hodinovej hry strávili 5 rokov, čo tak vytvoriť 15-hodinovú hru počas troch rokov. Aké by bola jej cena? Bol by to plný zážitok? Ako starší hráč by som privítal návrat 12-15 hodinových AAA hier. Dokončil by som viac hier, a taktiež by nám to dodalo sústredenejší a presvedčivejší herný obsah.“

Problémom je podľa Laydena aj fakt, že cena hier sa za celé tie roky prakticky nezmenila. Teda nie do takej miery, aby brala do úvahy infláciu: „Je to 59,99 odkedy som začal v tomto biznise, no cena vývoja hier narástla desaťnásobne. Keď nemáme možnosť prispôsobiť cenu hry, no máme veľkú výbušnosť po stránke nákladov, tak tento model sa stáva čoraz ťažším. Myslím si, že budúca generácia bude tá, v ktorej sa tieto dva svety zrazia.“

Čo si myslíte vy? Sú podľa vás dnešné open-world hry zbytočne naťahované, alebo vám súčasná herná produkcia vyhovuje?

Zdroj: WccfTech

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk