Otázkou je, či sa do nej pustia.
The Last of Us: Part II je vonku. A stačil k tomu jeden leak, kopa kriku, vysoké známky od kritikov a mizerné známky od užívateľov na Metacritic. Je to skutočne hra, ktorá rozdeľuje a rozdelila aj mnohých fanúšikov jednotky.
Otázkou však je, či vôbec má zmysel vytvoriť pokračovanie. Pre šéfa vývoja Neila Druckmanna to však nie je otázkou predajov (ktoré vyzerajú byť skvelé) ale skôr otázkou toho, či v tomto svete existuje príbeh, ktorý by chcel porozprávať.
V rozhovore pre Indie Wire totiž prezradil, že prípadné pokračovanie by muselo prejsť rovnakým procesom, ako to bolo na začiatku vývoja dvojky. Zistiť teda, či prípadná trojka poskytne vývojárom možnosti porozprávať nový a zaujímavý príbeh, ktorý by vedeli povedať novým spôsobom, aby sa vyhli situácii, že vytvorili pokračovanie, iba preto, aby pokračovanie bolo. A vzhľadom na to, že by išlo o tretí diel, tak by tento proces bol podľa jeho slov oveľa náročnejší ako pri dvojke.
„Keď vytvárate prvú hru, tak prakticky neexistujú žiadne očakávania a preto môžete spraviť hocičo. No keď sme v jednotke stanovili témy, postavy a prostredie, tak sme cítili, že pri dvojke musíme spraviť niečo, s čím fanúšikovia jednotky budú iba OK. Chceli sme urobiť niečo, čo emočne dosiahne rovnaký level ako jednotka. A bez rovnakého dôvodu nemá zmysel robiť trojku.“
„Nájsť to s pokračovaním bolo oveľa ťažšie ako pri prvej hre a pri ďalšom pokračovaní by to bolo ešte náročnejšie – vrátiť sa do sveta a nájsť nové spôsoby ako veci osviežiť. Už teraz existujú v hre veci o pozadí príbehu, o tom, ako táto nákaza vznikla, takže by sme museli prísť na to, ako vytvoriť nový zážitok, ktorý dosahuje emocionálnu úroveň podobnú týmto príbehom a ja zatiaľ neviem, čo by to mohlo byť. Zatiaľ.“
Vyzerá to teda tak, že aj keby sme sa jedného dňa dočkali trojky, tak to pravdepodobne nebude o nič kratšie čakanie, ako tomu bolo z jednotky smerom k dvojke. A na dvojku sa čakalo 7 rokov.