Mnoho emócií naraz.
Japonský vydavateľ Capcom môže žiariť spokojnosťou. A to vďaka finančným výsledkom za rok 2020. Ten sa skončil v 31. decembra 2020, kedy sa skončil tretí kvartál finančného roka Capcomu. Spoločnosť totiž dosiahla najvyšší zisk na konci tretieho finančného kvartálu v histórii spoločnosti.
Za tento úspech môže Capcom vďačiť hlavne predajnému výkonu hier Resident Evil 3 a Monster Hunter: World, ktoré sa postarali o najväčší podiel tržieb vo výške 64 miliárd yenov, čo je v prepočte približne 507 miliónov €. To znamená medziročný nárast o 22,6%. Po očistení nákladov na chod spoločnosti bol teda čistý zisk Capcomu 17 miliárd yenov čo je takmer 135 miliónov €.
Capcom neupravil plány finančného odhadu a tak do 31. marca 2021 chce priniesť tržby za celý finančný rok FY 2021 v sume 92 miliárd yenov (729 miliónov €) a zisk vo výške 21 miliárd yenov (166 miliónov €).
Capcom zatiaľ neprezradil predajné čísla Resident Evil 3 a ani Monster Hunter World, no tieto informácie by sme sa mali dozvedieť neskôr. Zároveň je však zrejmé, že Capcom už na tento finančný rok veľké herné vydanie neplánuje, pretože Resident Evil Village príde až v tom budúcom.
Bohužiaľ, tento úspech prekryl Capcom nie až tak šťastnou informáciou. Vývojárske štúdio Capcom R&D1 totiž oznámilo, že zomrela Jeanette Maus, talentovaná herečka, ktorá si zahrala jednu z upírok v chystanom Resident Evil: Village. R.I.P.
We here at Capcom R&D 1 are deeply saddened to hear about the passing of Jeanette Maus, the talented actress who helped bring several different characters, including our witches to the world in Resident Evil Village. Our hearts go out to her family and loved ones. pic.twitter.com/zG1K6BrkY0
— Capcom Dev 1 (@dev1_official) January 28, 2021
Posledná informácia sa týka lootboxov. Capcom totiž v oficiálnom liste odsúdil používanie lootboxov a „gacha“ mechaník v hrách. Podľa nich by sa totiž hry mali zameriavať na zábavný faktor hrateľnosti: „V Japonskom hernom svete sa vedú diskusie už niekoľko rokov o gacha, alebo lotériových mechanikách a to primárne v mobilných hrách. V zahraničí, gacha-like mechaniky „lootboxy“ boli zabanované v niektorých krajinách. Ako tvorcovia zábavného obsahu v Capcome veríme, že hry by si mali hráči užívať vďaka zábavnosti prameniacej z hrania a nie vďaka zábave prameniacej z lotérie. Nechceme vidieť hry, ktoré majú ľudí urobiť šťastnými ako dôsledok agresívnej monetizácie.“
„Preto pracujeme na zabezpečení toho, aby si naše hry mohli všetci užiť v bezpečne a férovo. Chceme minimalizovať gacha elementy z našich hier a to vrátane smartfónových hier. V segmente veľkých videohier chceme poskytovať plnohodnotné herné zážitky bez poplatkov a podporovať hry bonusovým obsahom za nízku sumu.“