Pred dvoma rokmi nás štúdio NetherRealm prekvapilo vysokokvalitným remakeom Mortal Kombatu, ktorý mimo kompetentnej hrateľnosti priniesol aj nový spôsob prezentácie príbehu v bojových hrách. A tak niet divu, že pri ich novom počine sa upriamuje pozornosť od začiatku už aj na tento aspekt. O to viac preto, lebo sa v ňom do seba pustia hrdinovia a zloduchovia DC univerza.
Jokerovi sa podarilo zdrogovať Supermana a presvedčiť ho, že jeho milovaná (a tehotná) Louis je v skutočnosti nebezpečný Doomsday, následkom čoho ju a ich nenarodené dieťa zabije. A aby toho nebolo málo, na srdečný tep Louis bola napojená jadrová bomba, ktorá po jej smrti vybuchla priamo v centre Metropolisu a zabila cez päť miliónov ľudí. Joker tentoraz zašiel priďaleko. Superman, ovládaný svojou nenávisťou, ho pri výsluchu zabije a následne zavedie na celej Zemi svoju vlastnú diktatúru.
Medzitým, v inej dimenzii, sa Joker pokúša o niečo podobné, no tesne predtým je spolu s Batmanom a ostatnými hrdinami prenesený do dimenzie, kde sa mu jeho kúsok vydaril. A je na slávnych DC hrdinoch (a zloduchoch), aby Supermana porazili. Áno, naozaj ide o príbeh, zahŕňajúci cestovanie dimenziami. Niektorí hrdinovia budú vskutku bojovať proti svojim zlým dvojičkám. Akokoľvek lacno to znie, ide o veci, ktoré nie sú komiksom cudzie. Jediným problémom je akurát vizuálna prezentácia, sľubujúca skôr Nolanovský zážitok než niečo tradične komixovejšie. Celkovo je však príbeh na vysokej úrovni a poskytuje aj pomerne uspokojujúce vysvetlenie detailov, prečo by proti sebe tí dobrí bojovali a ako sa taká Harley Quinn dokáže vyrovnať Supermanovi.
Okrem príbehu ponúka singleplayer aj tradičné boje, extenzívny tréning, špeciálne zápasy na jeden život a podobné záležitosti, aké by ste od kvalitnej bojovky očakávali. Všetky až na tag mód. Možno to vývojári vynechali, aby sa v nich nespájali Batman a Joker ako tím, no nezahrnúť to do možností pôsobí ako veľké vynechanie z ich strany, keďže pre mnohých je to tá prvá vec, ktorú v tomto type hier vyhľadávajú a takéto kombinácie by to všetko pekne okorenili.
NetherRealm však nezabudlo prísť s novou verziou Challenge Tower z Mortal Kombatu. S.T.A.R. Labs ponúkajú pre každý charakter desať špeciálnych misií od obyčajných bojov cez zvláštne stealth misie či zábavné minihry až po platforming. Misií je dokopy 240 a každá jedna má až tri ciele, čiže chvíľu potrvá, kým to tí, čo musia mať prejdené úplne všetko, dokončia. Poteší, že každý charakter má vo svojej časti aj menší príbeh.
K tomu najdôležitejšiemu sa však ešte len dostávame. Samotný bojový systém. Ten na prvý pohľad môže vyzerať len ako Mortal Kombat s DC skinom, no v skutočnosti sa toho zmenilo mnoho. Zmizlo tlačidlo určené výlučne len na blokovanie (to prebieha už len cúvaním/krčením sa) a hra vás tak núti do intenzívnejšieho zápasenia. Zamrzí nemožnosť behania. Po dvojitom stlačení smerovej šípky postava len pobehne dopredu a zastane. Okrem toho sa vrátili špeciálne útoky, ktoré možno aktivovať po naplnení metra dole v rohu obrazovky, po ktorom charakter predvedie niečo medzi röntgenovými útokmi a fatalitami MK. Napríklad taký Flash obehne celú Zem za dve sekundy, aby následné plnou rýchlosťou narazil do svojho oponenta, zatiaľ čo Aquamen zaplaví celú bojovú arénu a pripraví svojho nepriateľa žralokovi. Každý má svoj vlastný útok a je radosť sa na ne pozerať. Počas prvých hodín hrania. Potom už trochu omrzia, najmä tie dlhšie.
Taktiež sa už nehrá na dve kolá, ale bojovníci majú dva health bary. Pri nich si treba dávať pozor na to, kedy a aké útoky použijete, pretože v momente, keď sa prvý vyprázdni, ten druhý zostáva neporušený, nech predvádzate hocijako silný útok. Z druhého sa začne uberať až potom, ako sa preruší útok, ktorý zničil ten prvý. Čiže ak použijete špeciálny útok, ktorý by za normálnych okolností zobral aspoň jednu tretinu života v dobe, kedy má váš protivník len jednu desatinu života na tom prvom, tak mu zoberiete len jednu desatinu a nič viac.
To platí aj pri odhodení protivníka do inej časti bojovej arény. Arény teraz nie sú len pozadím. V prípade, ak sa vám podarí vášho protivníka odhodiť pri tom správnom okraji mapy, tak sa preletí do jej ďalšej časti, zatiaľ čo stratí značnú časť života. Každá aréna má aj niekoľko predmetov, ktoré sa dajú využiť na likvidáciu protivníka či vlastné odrazenie sa z miesta v závislosti na type charakteru. Tie ťažšie napríklad zoberú celé auto a hodia ho. Ľahší sa od neho odrazia za chrbát svojho protivníka a pri niektorých ešte na dôvažok hodia bombu. Všetko to dodáva súbojom dynamiku a nové možnosti taktizovania, aké sa v žánri len tak nevidia.
Súbojový systém nemusí sadnúť každému. Starí „harcovníci“ zrejme nebudú až takí hotoví z toho, čo ponúka a teda Injustice zabaví najmä občasných hráčov a nováčikov. Slabšie modely charakterov sú niečo, čo iste nesadne viacerým. Konzoly už naozaj ukazujú svoj vek. A od super hrdinskej záležitosti sa očakával aj grandióznejší soundtrack. Po hudobnej stránke nepredvádza hra vôbec nič špeciálne a zapamätania hodné.
Injustice: Gods Among Us je ďalším zárezom pre NetherRealm, na ktorý môžu byť patrične hrdí. Podarilo sa im stvoriť vynikajúcu bojovku s hrdinami, čakajúcimi na niečo takéto celé roky. Absencia tag módu a pár problémov s balansom jednotlivých postáv a útokov bránia hre prekonať dva roky starý no prepracovanejší Mortal Kombat.
Singleplayer – Story, Battles, STAR Labs, Single Fight, Training
Multiplayer – Versus, Online