Far Cry New Dawn - Recenzia

Far Cry New Dawn - Recenzia

Ak ste niekedy hrali predchádzajúci diel série Far Cry s číslovkou 5, isto mi dáte za pravdu, že príbeh si zaslúžil pokračovanie. Vzhľadom na to, že sa vývojári snažia trafiť do aktuálnej chuti hráčov a na konci päťky sa to bombami len tak hemžilo, najnovší diel preto zasadili do zničeného postapokalyptického sveta.

PlayerUnknown’s Battlegrounds - Recenzia

PlayerUnknown’s Battlegrounds je jeden z priekopníkov fenoménu modernej hráčskej doby s názvom Battle Royale. Tento príbeh, ktorý mnohí z vás určite poznajú, zoberiem len v skratke. Na počiatku bola modifikácia, pričom inšpirácia prastarým módom Deatmatch, ktorý odjakživa vládol hrám pre viacerých hráčov, prerástla až do takých megalomanských rozmerov, kde sto hráčov súperí na život a na smrť na jednej obrovskej mape. Pôvodný mód pre ARMA II sa postupne vyvinul v samostatne fungujúcu entitu a prerástol do fenoménu, ktorý začal udávať trend. Na vlnu naskočili ďalší konkurenti, z ktorých je vhodné spomenúť najmä Fortnite.

Persona Dancing: Endless Night Collection - Recenzia

Keď pred pár rokmi spoločnosť Atlus ohlásila, že jej RPG Persona 4 dostane spin-off s podtitulom Dancing All Night, mnohí si mysleli, že pôjde o čistý „fanservice", ktorým sa snaží úspešnú dojnú kravu vyžmýkať až do poslednej kvapky. Nakoniec sa však z Dancing All Night vykľula solídna rytmická hra vzdávajúca hold vynikajúcim soundtrackom Shojiho Megura, ktorá zároveň uveriteľne nadviazala na pôvodný titul vlastným príbehom vo forme vizuálneho románu.

Call of Cthulhu - Recenzia

Call of Cthulhu - Recenzia

Hra Call of Cthulhu je predovšetkým spracovaná adaptácia už dnes kultovej stolovej hry od spoločnosti Chaosium. Samozrejme, svoj námet čerpá od majstra spisovateľa hororového žánru, H. P. Lovecrafta. Všetko to začalo práve jeho poviedkou s názvom „The Call of Cthulhu“. Podľa jej predlohy sa zrodilo obrovské množstvo príbehov, noviel, dokonca vznikli aj filmy a hry. Hier, v ktorých nájdete monštrum Cthulhu, je naozaj veľa a Call of Cthulhu od štúdia Cyanide je ďalšou hrou v rámci rozsiahlych príbehov, ktoré vznikli na základe beštie Cthulhu. Tvorcovia hry hráčom sľúbili detektívnu adventúru s tiesnivou atmosférou, hrôzu na tajomnom ostrove Darkwater a rôzne zaujímavé herné mechanizmy, ktoré ovplyvnia osud detektíva Edwarda Pierca. Podarilo sa tvorcom vyvinúť to, čo sľúbili? Do určitej miery sa im to aj podarilo, no poďme si priblížiť, prečo len do určitej miery.

WWE 2K19 - Recenzia

WWE 2K19 - Recenzia

Na hernú scénu sa opäť vracia tzv. vlajková loď videohry WWE (World Wrestling Entertainment). Konkrétne ide o videohru s názvom WWE 2K19, tentokrát je na obale „Superstar“ AJ Styles. Tvorcovia, teda Visual Concepts, Yuke’s Co. a LTD sľubujú hráčom tie najobľúbenejšie „Superstars“, legendy zápasenia, zápasníkov zo siene slávy ale aj nové talenty z NXT a mnoho iných herných prvkov. Je vážne neuveriteľné ako dlho existujú WWE predtým WWF (World Wrestling Federation) videohry so zameraním na zápasenie. Prvá hra s témou zápasenia vyšla v roku 1987 na Amiga a Commodore 64. Zápasnícke hry prešli veľmi veľký kus cesty. Poďme si ale priblížiť tohtoročnú WWE 2K19 a či sa zaradila medzi legendárne hry wrestlingu, akou je napríklad WWF SmackDown! z roku 2000.

NHL 19 - Recenzia

NHL 19 - Recenzia

Ani sme sa nenazdali a ubehol jeden celý rok. Čo by to bola za jeseň, keby spoločnosť EA Sports neprišla s novými ročníkmi jej športových hier. Okrem FIFA 19 prišla na svet aj obľúbená hokejová simulácia, ktorá u mnohých fanúšikov vyvolala pobúrenie pre absentujúce novinky či znovu chýbajúci Frostbite engine. Dokáže NHL 19 zaujať aj bez týchto žiaducich vlastností?