Project Cars - Recenzia

Project Cars - Recenzia

Ak sa pozrieme na pretekárske hry, ktoré sa objavili na konzolách novej generácie, vidíme prevažne dôraz na arkádový jazdný model a sociálne aspekty. Pravý simulátor, ktorý by všetky tieto novinky ignoroval a venoval sa iba pretekaniu, doteraz chýbal. A to aj napriek tomu, že Forza Motorsport 5 je super.

Project Cars je svojim spôsobom vykúpenie. Nie je to dokonalá a ani bezchybná hra, avšak už dlhú dobu sme nehrali preteky, ktoré by nám pripomenuli desať rokov (a viac) staré hry. Dlhočizná kampaň, kde sa musíte týždeň po týždni zúčastňovať jednotlivých udalostí a odjazdiť si ich kompletne, bez akéhokoľvek zjednodušovania. To znamená tréning, kvalifikácia a samotný závod. Alebo nemusíte, avšak to sa potom sami uberáte o atmosféru. Project Cars nemá otvorený svet a ani si nič neodomykáte. Maximálne si sprístupňujete pokročilejšie kategórie, podľa toho, ako vám pretekanie ide. Začínate s motokárami a skončíte s prototypmi pretekárskych áut. Každá kategória funguje na iných princípoch, pretože každá kategória má unikátny jazdný model. A ten musíte zvládnuť, ak chcete uspieť. Dalo by sa teda povedať, že Project Cars obsahuje viacero hier v jednom balení, čo fanúšikov pretekania poteší. Táto hra zároveň nie je pre každého. Niekomu vyhovuje bezmyšlienkovité jazdenie virtuálnou Amerikou a odomykanie množstva vylepšení v The Crew. Alebo sociálny aspekt v Driveclub. Faktom je, že Project Cars chce osloviť skupinu ostatných hráčov. Virtuálnych jazdcov, ktorí sa chcú vyhrať s nastavením auta, ak sa nespráva na trati tak, ako očakávajú.

Project Cars je komplexná hra. Náročných hráčov uspokojí, aspoň predpokladáme. My sa radíme do kategórie virtuálnych jazdcov – nadšencov a recenzovanie Project Cars sme si užili. Nastavenie auta sme podrobne neštudovali, zabávali sme sa samotným šoférovaním. Chválime množstvo nastavení asistencie, vďaka čomu si hru prispôsobíte vlastným schopnostiam a na trať sa nemusíte báť vstúpiť ani v prípade, že sa považujete za úplného nováčika. Za zmienku stojí aj to, že hra vás nechá vybrať si či chcete odjazdiť 100% dĺžku závodu (pozor, iba pre úplných fajnšmekrov), alebo iba malý zlomok. Aby ste za hodinku – dve stihli čo najviac pretekov. Recenzovali sme PS4 verziu, avšak hra je dostupná aj pre PC a Xbox One. Problémy alebo chyby sme nezaznamenali, aj keď na diskusných fórach niekoľko sťažností nájdete. Autori však hru neustále vylepšujú a opravujú vo forme pomerne veľkých aktualizácií. Aj preto môžeme Project Cars odporučiť s lepším svedomím dnes ako pred dvoma mesiacmi, kedy sa dostala do predaja.

Jedným z dôvodov, prečo si recenzovaný titul zaslúži pozornosť, je aj nádherná grafika. Netvrdíme, že je najlepšia, najdokonalejšia a nikto ju neprekoná. To nie. Ale keď budete jazdiť v daždi a následne počas slnečného dňa, oceníte jej kvalitu. Je to výborný zážitok. Odporúčame prepnúť kameru z pohľadu jazdca (k dispozícii je aj pohľad z kabíny a ďalšie kamery), kedy vám vo výhľade zavadzia pretekárska helma a k dokonalosti už chýba iba kvalitný volant. Nie je náhoda, že spoločnosť Logitech nedávno predstavila svoje nové modely pre PS4 a Xbox One. Konkurencia tohto príslušenstva s Project Cars je bezkonkurenčná.

Project Cars je hra s úžasnou hĺbkou. Zároveň však ponúka výbornú variabilitu, aby zabavila sviatočných aj náročných virtuálnych pretekárov. Gro hry tvorí kampaň a za silné zbrane považujeme aj množstvo kategórií vozidiel a výbornú grafiku. Recenzovaný titul zároveň ponúka slobodu v tom, ako si ponúkané možnosti užijete. Môžete sa dlhé hodiny zabávať s kampaňou alebo si len z času na čas zapnúť jeden pretek. Len tak, pre zábavu a relax. Takisto si nastavíte asistenta, pretože Project Cars je náročná hra na zvládnutie. Každý detail sa podpíše pod to, či vyhráte pretek alebo nie. Našťastie, hra je celkom benevolentná, ak si nastavíte nízku náročnosť. Pripravujete sa však o časť jej čara. Ako sme už spomenuli, Project Cars nie je dokonalá hra. Milovníci virtuálneho jazdenia s dôrazom na simuláciu by však hľadali lepší titul na aktuálnom trhu iba veľmi ťažko.

Project Cars

Project Cars 2015

Project CARS je najreálnejšia, najkrajšia, najpôsobivejšia a z technického hľadiska najvyspelejšia pretekárska hra sveta. Na celkovom smerovaní, testovaní a overení vlastností hry Project CARS sa podieľala komunita milovníkov tohto žánru i skutoční pretekári, vďaka čomu tento titul predstavuje novú generáciu pretekárskych simulátorov.

• Žáner: jazdecký simulátor
  • Výrobca: Slightly Mad Studios
  • Distribútor v GB: Namco Bandai
  • Distribútor v SR: CENEGA
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: CENEGA

Pravdepodobne najkomplexnejší jazdecký simulátor, ktorý sa objavil na konzolách novej generácie. Hra je vďaka postupným aktualizáciám čoraz lepšia a bezchybnejšia. Odporúčame ju náročným pretekárom, ale aj nováčikom, ktorí sa neboja skúšať niečo nové. Ak máte radi závodné hry a plánujete kúpu volantu, Project Cars je nutnosť. Prekvapí bohatým herným obsahom, poteší grafikou.

• Množstvo herného obsahu
  • Jazdný model
  • Počasie a grafika