Payday 2: Crimewave Edition - Recenzia

Payday 2: Crimewave Edition - Recenzia

Payday 2 je s nami už pomaly dva roky, stále podporovaná vývojármi a stálou komunitou hráčov. Niet divu, že sa štúdio 505 Games rozhodlo svoju kooperačnú strieľačku vložiť aj na next gen platformy. A ako dopadla?

Crimewave Edícia je naozaj naplnená obsahom, ktoré sa za tie dva roky vyskytli v DLC balíčkoch, na Steame dostupné za približnú hodnotu 80 euro. Deal je to dobrý, dokonca aj vtedy, ak vlastníte základný titul na PC. Množstvo nových máp, zbraní, nový skill tree, ktorý poteší hlavne priaznivcov tichých prepadov, a ak berieme do úvahy grafiku, tak v porovnaní so staršou generáciou je značne zlepšená. Payday 2 je pri tom titul, ktorý je potrebné hrať s partiou známych, v horšom prípade neznámych ľudí. Rozdelenie úloh pri prepade, kooperácia pri ich exekúcii a improvizácia pri nečakaných situáciach, ktorých je v hre naozaj mnoho. Rovnakú mapu pritom budete hrať vždy rozdielne, pretože sa menia hliadky policajtov, rozmiestnenia kamier a tak ďalej. Niet preto divu, že umelá inteligencia botov musí byť na vysokej úrovni.

A tu nastáva hlavný problém Crimewave Edition. Pokiaľ ste hráč-samotár, čo sa aj v mojom prípade stalo, budete hrať hru so spomínanými botmi. Tí ani po dvoch rokoch neboli vôbec zlepšení a v hre nič nerobia. Pokiaľ máte spraviť niekoľko úloh naraz (čo je v podstate základ každej partičky), nestihnete to. Nestihnete zneškodniť obe kamery, nestihnete zdvihnúť telefón, zatiaľ čo zväzujete rukojemníkov, nestihnete pokryť všetky východy, aby neutiekli potencionálni rukojemníci. Vzhľadom na to, že je potrebné platiť PS+ na PS4, som si vedomý, že existuje mnoho hráčov, ktorí online služby nebudú využívať a skončia veľmi sklamaní, pretože tento fakt úplne ničí nielen zážitok z hry, ale hru samotnú. Preto hráčom, ktorí kladú dôraz na hru pre jedného hráča, titul neodporúčam.

Druhým zarážajúcim bodom je nastavenie framerate-u na 30 FPS. Hoci hra beží na vysokých detailoch v porovnaní s PC, graficky Payday 2 nikdy nezožal pochvalné ódy. Áno, grafika je funkčná, nie je vyslovene škaredá, no ani nevyráža dych. Optimalizácia na 60 FPS by mala byť na úroveň takejto grafiky štandardom. Nehovoriac o tom, že sa jedná o strieľačku s malými mapami, bez fyzikálnych efektov. Kde sa teda vytratil výkon PS4? Ostatne je Crimewave Edition skvelým titulom, ktorý ponúka naozaj množstvo hodín zábavy (pokiaľ hráte online) za naozaj dobrú cenu. Ak ste nikdy Payday 2 nehrali a chceli ste si ho vyskúšať, teraz je ten správny moment na next gen konzoliach. Pokiaľ ale vlastníte základnú verziu na PC, rozhodovanie bude ťažšie, nakoľko za DLC obsah zaplatíte okrem peňazí, aj poklesom FPS.

Payday 2: Crimewave Edition

Payday 2: Crimewave Edition 2015

Akciou nabitá kooperatívna strielačka z prostredia veľkých lúpeží, až pre štyroch hráčov, v ktorej si hráči opäť nasadia masky gangu z pôvodnej hry Payday – Dallasa, Hoxtona, Wolfa a Chainsa. Nová sieť CrimeNet ponúka širokú škálu dynamických zmlúv; hráči si môžu vybrať misie od drobných prepadnutí minimarketov či únosov, až po cyberzločiny alebo vybielenie bankového trezoru.

• Žáner: taktická FPS
  • Výrobca: 505 Games
  • Distribútor v SR: CENEGA
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: CENEGA

Payday 2: Crimewave Edition je taktická strieľačka zasadená do prostredia bankových lúpeží. Táto verzia ponúka aj 2 roky DLC obsahu v cene, čiže sa novým hráčom titul oplatí. Ostatne problém s FPS, ako aj umelou inteligenciou single-playeru znižuje v určitých prípadoch kvalitu titulu.

• Tony DLC obsahu
  • Kvalitné co-op misie
  • Atmosféra a napätie