Call of Duty Modern Warfare Remastered - Recenzia

V dnešnej dobe remakov, remastorevaných verzií a prerábok starých hier si napokon prišlo na svoje aj CoD. Modern Warfare, hra milovaná celou generáciou hráčov sa vracia späť ešte lepšia ako pred tým.

V dnešnej dobe je naozaj zriedkavé, aby nejaká hra ovplyvnila hernú scénu natoľko, aby sa stala podkladom pre svoj herný žáner na niekoľko nasledujúcich rokov. V tomto prípade sa už blížime k hranici dekády. Modern Warfare sa stal jednou z najospevovanejších FPS hier. Každá jedna misia na lodi cez sniperskú misiu v Pripyati až cez zbesilú naháňačku na diaľnici sú nezabudnuteľné a navždy také aj ostanú. A práve to robí MW hrou, akou je. Skúste si zo spomenúť na akúkoľvek hlavnú postavu z niektorého z nových CoD. Nič? Myslel som si. No príbeh Kapitána Pricea nám ostane všetkým v hlavách ešte dlhú dobu.

Hneď na začiatku treba povedať, že Modern Warfare Remastered nie je žiaden odfláknutý remaster, ktorý bol len optimalizovaný pre novú generáciu hardvéru. Ide o naozaj pekne prepracovaný kúsok hodný svojej ceny. Teda nie tak úplne, keďže vydavatelia sa rozhodli ísť absolútne protihráčskou cestou a hra sa momentálne dá získať iba zakúpením vyše 80-dolárovej edície nového Infinity Warfare. O tomto naozaj nevhodnom kroku sa radšej nebudem vyjadrovať podrobnejšie, každý si na to urobí určite vlastný názor.

Štúdio Raven Software si dalo naozaj záležať a starý Modern Warfare prebalilo do naozaj kvalitného obalu hodného dnešných CoD. Nové grafické spracovanie, skvelo prerobené detaily, atmosféra a prostredie známych kampaňových levelov vás vráti v čase, ako keby ste hrali hru po prvý raz v dobách jej najväčšej slávy top grafiky. Vývojári sa očividne riadili heslom „čo je dobré, netreba meniť“, a tak kampaňová časť hry nadobudla moderné grafické prevedenie, pričom poskytuje plnohodnotný zážitok bez žiadnych prídavkov.

Síce sa kampaň Modern Warfare zapíše do pamäte každého hráča, ktorý si ju zahrá, CoD bolo, je a vždy bude hlavne o multiplayeri. Raven Software nesklamalo pri remasterovanej verzii ani v tomto ohľade, no dočkali sme sa aj nejakých zmien a noviniek. Príjemnou zmenou, ktorá síce nemá veľký vplyv, no milo oživuje pomerne starú hru, je kustomizáca. Tá bola do MW multiplayeru pridaná formou klasických Call of Duty profilových kariet, emblémov, skinov alebo medailí, ako ich poznáme z akéhokoľvek iného novšieho dielu. Medzi pôvodné módy bol dokonca pridaný mód Kill Confirmed, a dokonca sme sa dočkali aj niekoľkých nových hardcore variácií.

Čo sa týka hrateľnosti, tá ostala nezmenená. V hre stále nájdete všetky perky a zbrane, ktoré buď milujete, alebo nenávidíte, ako napríklad Final Stand, ktorý by podľa slov mnohých hráčov v hre nemal existovať. Aktuálne nie sú dostupné úplne všetky mapy, čo sa má zmeniť v priebehu nasledujúcich týždňov, prípadne mesiaca, v rámci dodatočného updatu hry. Ten bude dostupný zdarma pre všetkých vlastníkov hry.

Môžete sa spoľahnúť na to, že toto nie je žiaden odfláknutý remaster, no skôr naozaj skvostne pripravený moderný remake. Legendárna FPS v novom modernom prevedení, oživené textúry, prídavky v multiplayeri, no bez zbytočných zmien – žiadny fanúšik CoD série si od tohto nemohol sľubovať viac. Snáď jediná vec, ktorá sa dá tomuto titulu vyčítať, je, že si ho musíte kúpiť spolu s novým Infinite Warfare. No je dosť pravdepodobné, že časom sa bude dať kúpiť aj osobitne.

• skvelý remake
  • grafické prevedenie
  • MP prídavky

• spolu s Infinite Warfare

Call of Duty Modern Warfare Remastered

Call of Duty Modern Warfare Remastered 2016

Remaster úspešnej FPS, ktorá sa tentoraz vracia do súčasnosti a ponúkne bohatý arzenál najmodernejších zbraní, s ktorými sa budete pokúšať riešiť celú radu situácií v bojových zónach po celom svete. V priebehu hlavnej kampane nebudú chýbať dramatické akčné momenty a neustále sa budete ocitať v zaujímavých a hlavne nových situáciách. V jednej chvíli sa tak z vás stane sniper, hlboko za nepriateľskou líniou, alebo podniknete frontálny útok s helikoptérami BlackHawk. A príde i na vzdušné letecké útoky!

• Žáner: FPS
  • Výrobca: Infinity Ward
  • Distribútor v SR: KON TIKI